Οι Ινδοί καινοτομούν και τολμούν
Αν υποθέσουμε πως το νέο, τρελό Italjet Dragster 700 “έχει έρθει από τον πλανήτη Άρη”, τότε τούτο εδώ το ηλεκτρικό σκούτερ από την Ινδία, το Ather Redux, είναι το ηλεκτρικό του αντίστοιχο.
Το Ather Redux, το πρωτότυπο ηλεκτρικό σκούτερ το οποίο παρουσιάστηκε πρόσφατα, και τονίζει την “πολύ μπροστά” στην εμφάνισή του, διαθέτει πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, όπως ας πούμε την προσαρμοστικότητά του μέσω κινούμενων-μεταβαλλόμενης θέσης τμημάτων!
Η εταιρία Ather Energy παρουσίασε ένα εκπληκτικό πρωτότυπο ηλεκτρικό σκούτερ, που τραβάει την προσοχή λόγω σχεδίασης, δυναμικών αναρτήσεων και εργονομικών συστημάτων που μπορεί να αλλάξουν διάφορες παραμέτρους ακόμα και εν κινήσει (!), για να προσαρμοστεί σε διαφορετικές συνθήκες και στυλ οδήγησης.
Ας δούμε τι προτείνει αυτή η ινδική Ather, που ιδρύθηκε το 2013 και που πρέπει να ομολογήσουμε πως εδώ, στο Scooternet, δεν την είχαμε πάρει και πολύ στα σοβαρά όταν πρωτοεμφανίστηκε.
Η εταιρία στοχεύει να θέσει τα πρότυπα σε αυτόν τον τομέα με μερικές πολύ ενδιαφέρουσες εφευρέσεις και πατέντες…
Δεν είναι μόνο ο σχεδιασμός που ξεχωρίζει
Ενώ ο τρέχων κατάλογος της μάρκας Bangalore επικεντρώνεται σε μοντέλα σκούτερ διαφόρων χρήσεων (Rizta, 450 και 450 Apex), η ιδέα που δείχνουν τώρα είναι κάτι πολύ πιο πρωτοποριακό.
Το Ather Redux είναι ένα ιδιαίτερο σκούτερ που καταρχάς παρουσιάζεται ως moto-scooter. Είναι ένας συνδυασμός που ενσωματώνεται πάνω σε ένα φουτουριστικό όχημα, με πολύ επιθετικές γραμμές.
Συγκεκριμένα, το αμάξωμα και το φέρινγκ είναι κατασκευασμένα από AmplyTex, ένα πειραματικό σύνθετο υλικό, ενώ η σέλα είναι ένα τρισδιάστατα εκτυπωμένο πλέγμα, επιτυγχάνοντας μεγάλη ελαφρότητα.
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ σημαντική αεροδυναμική εργασία είναι εμφανής σε όλο το μήκος του, ειδικά στα πλαϊνά τμήματα. Ταυτόχρονα, ορισμένα μέρη μένουν εκτεθειμένα, δημιουργώντας μια πολύ ριζοσπαστική συνολική εμφάνιση.
Αυτό που πραγματικά κάνει το Ather Redux ένα πρωτοποριακό πρωτότυπο είναι ότι πρόκειται για ένα “προσαρμόσιμο” σκούτερ.
Η εργονομία, η ανάρτηση και η θέση οδήγησης μπορούν να τροποποιηθούν σημαντικά, από πλευράς γεωμετρίας και θέση οδήγησης: μπορεί να προσφέρει μια θέση οδήγησης τύπου τουριστικού σκούτερ, αλλά μπορεί και να μεταμορφωθεί προσφέροντας μια σπορ θέση οδήγησης!
Μια άλλη ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι όχι μόνο διαθέτει τιμόνι με κλιπ ον, αλλά και τα ίδια τα γκριπ μεταδίδουν μικρούς, ελεγχόμενους κραδασμούς για να ενισχύσουν την αίσθηση οδήγησης.
Τα όργανα, σχεδιασμένα με το σύστημα Morph-UI της Ather, προσαρμόζονται επίσης με βάση την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης ή τον τρόπο που οδηγείτε.
Υπάρχει ακόμη και μια λειτουργία “Takeoff”, ένα είδος ελέγχου εκκίνησης για να δίνει μια ενισχυμένη ώθηση κατά την επιτάχυνση από στάση και στις ρεπρίζ.
Δεν είναι γνωστά λοιπά στοιχεία για το Ather Redux, το οποίο προς το παρόν παραμένει πρωτότυπο.
Πέρα από το να δείχνει μελλοντικές (ίσως πολύ φιλόδοξες) λύσεις και εφαρμογές, χρησιμεύει για να αναδείξει και να καταδείξει τι είναι ικανό να αναπτύξει το τμήμα καινοτομίας της ινδικής εταιρίας, όσον αφορά την εργονομία και τις αλληλεπιδράσεις με τον οδηγό.
Από την άλλη, θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να ομολογκάρει κάποιος ένα τέτοιο δίτροχο με τέτοιου είδους κινούμενα μέρη.
Ωστόσο, οι εξελίξεις στην τεχνολογία μπορεί να το κάνουν δυνατό, παρότι εμάς μας φαίνεται πολύ μακρινό.
Το πιο σημαντικό πάντως είναι πως οι Ινδοί “την ψάχνουν” κι αυτό φαίνεται ακόμα κι αν από την προσπάθειά τους απομονώσουμε το πολύ ενδιαφέρον design που δημιούργησαν και μόνο.