fbpx

ΠΡΩΤΗ ΒΟΛΤΑ: QUADRO 350D

Τρίτροχα… στα Τρίκαλα

Κάνουμε μια σύντομη βόλτα πάνω στο τρίτροχο Quadro 350D λίγο πιο έξω από τα Τρίκαλα και μεταφέρουμε εντυπώσεις… εντυπωσιασμένοι.

Kείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Γκοργκόλης ΑΕ

Εκείνο το Σάββατο ο αέρας στα Τρίκαλα, δεν αστειευόταν καθόλου. Ήταν τόσο παγωμένος που έμοιαζε να κόβει στα δυο οτιδήποτε προεξείχε και δεν είναι καλυμμένο από μπουφάν, γάντια, σκούφο, κασκόλ και οτιδήποτε άλλο έχει ανακαλύψει ο άνθρωπος για να αντιμετωπίζει το κρύο. Βρισκόμαστε έξω από τις εγκαταστάσεις της εταιρίας Γκοργκόλης Α.Ε. και έχει έρθει η “ιστορική” στιγμή που μια ντουζίνα άνθρωποι του Ειδικού Τύπου (και όχι άνθρωποι “ειδικού τύπου”, όπως λένε κάποιοι…), περιοδικών και ιστοσελίδων, θα οδηγήσουν για πρώτη φορά το Quadro 350D. To πρώτο τρίτροχο, που δεν είναι Piaggio MP3. H ιταλική Quadro είναι η πρώτη και η μόνη μέχρι στιγμής εταιρία στον κόσμο, που πιστεύει και επενδύει στους τρεις τροχούς βγάζοντας μοντέλο στην παραγωγή, μετά τον γίγαντα Piaggio φυσικά.

Μόλις έφτασαν τα Quadro στην Ελλάδα φωτογραφήθηκαν στους λόφους γύρω από τα Τρίκαλα

Ύδωρ, ουρανός και τρεις τροχοί σε σκούτερ...

Δεν θα μπορούσε η Piaggio παρά να κάνει αυτό ακριβώς που έκανε, όταν παρουσίασε τα πρώτα τρίτροχα σκούτερ της ιστορίας, τα ΜΡ3. Λόγω του ότι χάραζε νέους δρόμους, ανοίγοντας σαν πιονιέρος μια νέα τάση σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον, έπρεπε να παίξει το παιχνίδι με ασφάλεια. Έπρεπε πρώτα να παρουσιάσει το σκούτερ και μετά να εκπαιδεύσει τον κόσμο για το τι σημαίνουν τρεις τροχοί. Γι’ αυτό το λόγο και έδωσε συντηρητική εμφάνιση στα ΜΡ3, γνωρίζοντας ότι απευθύνεται σε ένα κοινό που ενστερνίζεται την τεχνολογία και τις καινούργιες της τάσεις, αναζητά τη μεγαλύτερη σταθερότητα των δύο μπροστινών τροχών, αλλά κυρίως μπορεί να την πληρώσει αυτή την καινοτομία. Γιατί τα τρίτροχα σκούτερ δεν είναι φθηνά.

Κατόπιν τα Quadro παρατάχθηκαν γύρω από τις εγκαταστάσεις της εταιρίας Γκοργκόλης στο Μεγαλοχώρι Τρικάλων

Αν κοιτάξει κάποιος τις έρευνες των εταιριών θα δει καθαρά ότι το “target group”, o κόσμος στον οποίο απευθύνονται, το στοχευμένο αγοραστικό κοινό, είναι άντρες ηλικίας από 35 έως 45 χρονών. Βάλτε τα όλα μαζί: κοινό, καινοτομία, τιμή και θα καταλάβετε γιατί η εμφάνιση πρέπει να είναι ήπια, μη προκλητική. Που καταλήγουμε; Αν τα MP3 ήταν το πολυμορφικό, οικογενειακό (εξαιρείται το Yourban που είναι πιο μοντέρνο), το Quadro είναι το σπορ, δίπορτο αυτοκίνητο. Παρεμπιπτόντως και το Quadro μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα αυτοκινήτου. Τυχαίο;

Αργότερα τα περιέλαβαν οι δημοσιογράφοι και οι δοκιμαστές στα χέρια τους...

Πέρα από την εξωτερική ομορφιά είναι η μηχανολογική προσέγγιση που κερδίζει τον παρατηρητή του Quadro 350D. H απλότητα της εκτέλεσης των μπροστινών αναρτήσεων είναι εντυπωσιακή. Η κατασκευή δείχνει και είναι ελαφριά και η εξυπνάδα του κατασκευαστή εγγυάται στο ότι τα εξαρτήματα της ανάρτησης της μιας πλευράς ταιριάζουν και στην άλλη, όταν γυρίσουν ανάποδα. Έτσι μειώνεται το κόστος και οι κωδικοί ανταλλακτικών.

Στην πράξη οι δύο μπροστινοί τροχοί λειτουργούν πολύ διαφορετικά απ’ ότι στα ΜΡ3. Ενώ στα Piaggio το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά ασαφές μέχρι τα 15-20 περίπου χ.α.ω στις αργές στροφές, υποχρεώνοντάς σε να κάνεις μικρο-διορθώσεις, στο Quadro συμβαίνει το αντίθετο. Το 350D δείχνει να έχει “βαρύ” τιμόνι στην είσοδο της στροφής, παράλληλα είναι όμως και ακριβές και προβλέψιμο. Το στρίψιμο στο Quadro γίνεται τελείως διαφορετικά, αφού η κατασκευή γέρνει – πηγαίνει μέχρι κάτω, τις 40 μοίρες κλίσης – αλλά με την ταχύτητα που σου επιτρέπει το υδραυλικό της σύστημα και όχι πιο γρήγορα ή πιο αργά.

... και τελικά άρχισαν να τα πιέζουν, προκαλώντας τα

Τι πρέπει να κάνεις λοιπόν για να στρίψεις με το Quadro 350D; Τίποτε παραπάνω από το να ρίξεις αποφασιστικά το βάρος στο στο εσωτερικό της στροφής όσο γρήγορα θέλεις και μετά να εμπιστευτείς τους δύο 14άρηδες τροχούς να “σε στρίψουν” αυτοί, με ασφάλεια και σιγουριά. Δεν το δοκιμάσαμε στη δοκιμή στα Τρίκαλα, αλλά πιστεύουμε ότι αυτό που έχετε δει στο video της Quadro, με τον δοκιμαστή να απλώνει το χέρι του και να πιάνει την άσφαλτο σε επιτόπου στροφές είναι πραγματοποιήσιμο. Κάτι που θα διαπιστώσουμε σύντομα…

Πολύ θετική ήταν συνολικά η πρώτη επαφή με το Quadro, αφού πέρα από την οδική συμπεριφορά στις στροφές και οι επιβραδύνσεις ήταν πολύ καλές. Επίσης όσον αφορά τις επιδόσεις του κινητήρα, και στα χαρτιά και στην πράξη, απ’ όσο καταλάβαμε στη σύντομη βόλτα, το 350D έχει παρεμφερείς επιδόσεις με το Piaggio Yourban 300Το Quadro αποδίδει 22 ίππους και ζυγίζει 210 κιλά, ενώ το Yourban αποδίδει 22,3 ίππους  και ζυγίζει 217 κιλά, σύμφωνα με την Piaggio Ηellas. Η τιμή του Quadro 350D είναι στα 5.995 ευρώ και του Piaggio Yourban 300 LT, στα 6.070 ευρώ.
Εκεί που υπάρχει διαφορά όμως είναι οι στροφές, αργές ή γρήγορες, αφού το 350D ανοίγει νέους δρόμους σταθερότητας με ένα καινοτομικό μπροστινό σύστημα. Η σιγουριά αυτή κάνει σύντομα τον αναβάτη πιο τολμηρό, ο οποίος υποκύπτει στην πρόκληση και ρισκάρει για την ανίχνευση των ορίων του. Από εκείνο το σημείο και πέρα έρχεται η διασκέδαση…

(Περισσότερες εντυπώσεις από το νέο Quadro 350D, διαβάστε σύντομα, μετά την πλήρη δοκιμή του)