Ισπανικό και γυμνό
Πολλές φορές είναι πολύ αξιόλογες οι προσπάθειες μικρών ευρωπαϊκών εταιριών, που προσπαθούν να τα βάλουν με τους γίγαντες της αγοράς, είτε προέρχονται από τη Γηραιά Ήπειρο, είτε από την Ασία. Μία από αυτές έρχεται από την Ισπανία και την Rieju. Ονομάζεται NKD και παρόλο που διαθέτει κινητήρα μόλις 50 κυβικών, καταφέρνει να ξεχωρίσει με την εμφάνισή του.
Η Rieju είναι μια κατασκευάστρια εταιρία καθαρόαιμη Καταλανική. Η βάση της βρίσκεται στην πόλη Figueras και χαρακτηριστικό της είναι ότι πάντοτε (είτε πρόκειται για σκούτερ, είτε για μοτοσυκλέτα) φροντίζει να παρουσιάζει μοντέλα με εντυπωσιακή-ξεχωριστή εμφάνιση. Η Rieju (προφέρεται Ριέχου) ιδρύθηκε το 1934 και το 1947 κατασκεύασε το πρώτο της μοτοποδήλατο. Αποτέλεσε μια από τις καταλανικές φίρμες που έγραψαν ιστορία στην τοπική και την ευρωπαϊκή αγορά, μαζί με τις Bultaco, Montesa, OSSA, Sanglas, Derbi, αλλά και οι Mototrans Ducati, Μoto Guzzi Hispania, Gas Gas, κ.λπ
To μοντέλο που παρουσιάζουμε σήμερα, το Rieju NKD 50 RS Sport, χρησιμοποιεί (όπως και άλλα της εταιρίας) κινητήρα της ιταλικής Minarelli, που είναι δίχρονος, μονοκύλινδρος και υδρόψυκτος, με μίζα και μανιβέλα, που τροφοδοτείται από καρμπιρατέρ.
Η εμφάνισή του scooter είναι δυναμική με αιχμηρό ρύγχος με δύο προβολείς, το μαύρο με το άσπρο χρώμα κυριαρχούν, ενώ στα μπροστινά πλαϊνά καπάκια φιγουράρουν και σπόνσορες, δίνοντας μια ακόμα σπορ πινελιά στην εικόνα του.
Το πιρούνι, αλλά και το μονό πίσω αμορτισέρ έρχεται από την ιταλική Paioli. Οι τροχοί έχουν διάμετρο 13 ιντσών, ενώ το μπροστινό και το πίσω φρένο διαθέτουν δίσκο 190 χιλιοστών, τύπου μαργαρίτα. Η σέλα απέχει 810 χιλιοστά από το έδαφος, το ρεζερβουάρ χωράει 9,5 ολόκληρα λίτρα και το βάρος φτάνει τα 93 κιλά.
Στα περιφερειακά συναντούμε, εκτός από το πρωτότυπο γυμνό τιμόνι, λάμπες LED, ψηφιακό όργανο, τροφοδοσία 12V, αλλά και USB και αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα που χωράει ένα φουλφέις κράνος.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για το κατά πόσο το Rieju NKD 50 RS Sport θα εισαχθεί στη χώρα μας.