Η υψηλή τιμή της καινοτομίας
Ήταν αναμενόμενο ότι θα ήταν υψηλή η τιμή της νέας Vespa Elettrica του 2019, την πρώτης Βέσπας στην ιστορία που θα δεν θα κινείται ούτε με δίχρονο, ούτε με τετράχρονο, αλλά με ηλεκτρικό κινητήρα. Τις 6.390 ευρώ που κοστίζει η εταιρία θα προσπαθήσει να τις δικαιολογήσει μέσω των χαρακτηριστικών και των επιδόσεών της.
Αλλάζει τα δεδομένα η Piaggio και μπαίνει δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών σκούτερ, μιας και είναι η πρώτη μεγάλη εταιρία που κάνει αυτό το βήμα, προσδίδοντας και την αντίστοιχη αξία στο προϊόν της. Παρότι οι πρώτες παραδόσεις των Vespa Elettrica είχαν ανακοινωθεί για τον Σεπτέμβριο του 2018, έστω και με καθυστέρηση μερικών μηνών, το μοντέλο βγαίνει τώρα στους δρόμους.
Η τιμή των 6.390 ευρώ που ανακοινώθηκε για την Ελλάδα είναι ίδια με την τιμή Ευρώπης (διαβάστε εδώ), ενώ η διάθεσή της θα γίνει μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της εταιρίας.
Γιατί όμως η Vespa ζητάει αυτά τα χρήματα για ένα μοντέλο που θα έχει επιδόσεις συμβατικού 50αριού, με τα οποία θα μπορούσε να αγοράσει κάποιος ένα καλό 300άρι ή ακόμα και 350άρι σκούτερ;
Η κατασκευή της Elettrica θα γίνεται στην Ιταλία, στο γνωστό εργοστάσιο της Pontedera, κοντά στην Πίζα και θα είναι η πρώτη φορά μετά από εβδομηντα δύο χρόνια παρουσίας του εμβληματικού σκούτερ που δεν θα κινείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, από το 1946 που πρωτοπαρουσιάστηκε. Έχοντας πρώτα “αποτινάξει” και διακόψει την παραγωγή των “ρυπογόνων” δίχρονων κινητήρων η Piaggio κάνει το βήμα μπροστά, προγραμματίζοντας μάλιστα για το μέλλον συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και αλληλεπίδρασης δίτροχου-αναβάτη στο συγκεκριμένο μοντέλο.
Η Vespa Elettrica διαθέτει ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 4 kW, ο οποίος όπως είπαμε παραπάνω θα την κινεί σαν ένα συμβατικό σκούτερ 50cc, όσον αφορά στις επιδόσεις. Ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα διαρκούς παραγωγής ισχύος 3,5 kW, πράγμα που σημαίνει ταχύτητα κίνησης 45 μόλις km/h, ενώ είναι η ροπή που εντυπωσιάζει αφού φτάνει τα 200 Nm!
Η ανακοινώσιμη μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 100 χιλιόμετρα, με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία ιόντων λιθίου, αλλά και μέσω ενός συστήματος ανάκτησης ενέργειας KERS το οποίο επαναφορτίζει την μπαταρία κατά την επιβράδυνση. Για την επαναφόρτιση της μπαταρίας, ο χρήστης πρέπει να συνδέσει το καλώδιο – που βρίσκεται στο χώρο κάτω από τη σέλα, εκεί που υπήρχε πριν η τάπα του ρεζερβουάρ – με μια κανονική ηλεκτρική οικιακή πρίζα. Ο ανακοινώσιμος χρόνος φόρτισης είναι οι 4 ώρες μόνο.
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πάνω από 1.000 φορές, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, κάτι που μεταφράζεται σε 50 με 70.000 χιλιόμετρα και χονδρικά διάστημα χρήσης 10 ετών.
Ακόμα και μετά τις 1.000 φορτίσεις η μπαταρία θα έχει ικανότητα φόρτισης μέχρι το 80%, αν και αυτό είναι κάτι που πρέπει να δούμε στην πράξη. Η μπαταρία βρίσκεται στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ενώ περισσεύει και λίγος ακόμα για να χωρέσει ένα μικρό κράνος τύπου jet.
To γκάζι είναι ride by wire ενώ υπάρχουν και δυο riding mode τα ECO και Power, ενώ υπάρχει και όπισθεν για ευκολότερες μανούβρες. Με το πρόγραμμα ECO η τελική περιορίζεται στα 30 km/h, ενώ με το Power στα 45 km/h, όπως ορίζει η νομοθεσία για τα 50άρια-μοτοποδήλατα.
Οι τροχοί της νέας Vespa Elettrica είναι 12 ιντσών μπροστά και 11 πίσω, με δισκόφρενο μόνο στον μπροστινό τροχό διαμέτρου 200 mm, ενώ πίσω έχει παραμείνει δυστυχώς ταμπούρο, αν και μεγάλης διαμέτρου, στα 140 mm.
Στα όργανα υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη TFT 4,3 ιντσών και οι χρωματισμοί για την Vespa Elettrica θα είναι ένας – ασημί – με τη διαφορά ότι οι μικρές λεπτομέρειες σε γρίλιες γραβάτας, διακοσμητικό σιρίτι ποδιάς, σιρίτι σέλας και τροχών θα μπορούν να διατίθενται σε 6 διαφορετικά χρώματα.
Το βάρος της νέας Vespa δεν ανακοινώνεται.
Περισσότερες πληροφορίες: www.vespa.com