Μια Γαλλίδα στη Βομβάη!
Ένα ακόμα ευρωπαϊκό κάστρο πρόκειται σύντομα να περάσει σε ινδικά χέρια. Η ιστορική Peugeot βρίσκεται στα πρόθυρα σύναψης συμφωνίας με την Mahindra, που θα αποκτήσει το 51% της γαλλικής εταιρίας.
Είναι επίσημο πλέον ότι το τμήμα δικύκλων του ινδικού βιομηχανικού γίγαντα Mahindra προσφέρεται να αποκτήσει το 51% του τμήματος δικύκλων της ευρωπαϊκής εταιρίας PSA Group Peugeot–Citroen που ακούει στο όνομα Peugeot Motorcycles. Η Mahindra ανακοινώνει ότι θα επενδύσει 15 εκατομμύρια ευρώ στην Peugeot Motorcycles και θα χρηματοδοτήσει μελλοντικά project, πέρα από τα χρήματα που θα δώσει για να πάρει το 51% της Peugeot.
Η θυγατρική Mahindra Two Wheelers Ltd (MTWL), είναι τμήμα του ομίλου Mahindra Group, μιας εταιρίας 16,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που προχωράει στην εξαγορά της Peugeot θέλοντας να ενισχύσει την παρουσία της στην Ινδία, την Ευρώπη και τον κόσμο.
Μέσα στην πρώτη ανακοίνωση αναφέρεται ότι η νέα ιδιοκτήτρια θα χρηματοδοτήσει και την παρουσίαση καινούργιων μοντέλων, που θα παρουσιαστούν το 2017 (!).
Η ιστορία της Mahindra μετρά 65 χρόνια και από το 2008 δραστηριοποιείται στους δύο τροχούς, εξαγοράζοντας την ινδική εταιρία σκούτερ και μοτοσυκλετών Kinetic, ενώ παράλληλα συμμετέχει και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας στην κατηγορία των Moto 3 (μονοκύλινδρα, τετράχρονα 250cc).
Το ενδιαφέρον μάλιστα ήταν ότι μέχρι πρότινος για την εργοστασιακή ομάδα της Mahindra στο Παγκόσμιο οδηγούσε ο Ελληνοαυστραλός Θανάσης Σίσσης (ο μοναδικός Έλληνας έστω και 3ης γενιάς που έχει τερματίσει στο βάθρο παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας – Phillip Island, στις 28 Οκτωβρίου (!) του 2012).
Μέσω αυτής της συμφωνίας η Peugeot θα ενισχύσει τη θέση των σκούτερ της στην αγορά, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για την παλαιότερη ευρωπαϊκή εταιρία διτρόχων αφού ιδρύθηκε 132 χρόνια πριν, το 1882 (παράγοντας αρχικά ποδήλατα). Επίσης είναι η μόνη εταιρία που καλύπτει πλήθος τομέων οχημάτων μεταφοράς, αφού κατασκευάζει αυτοκίνητα, επαγγελματικά, σκούτερ και ποδήλατα.
Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για διατήρηση του εργοστασίου της Peugeot στο Mandeure, που θα συνεχίσει να παράγει δίτροχα (όπως τα Jet Force 50, Citystar 50/125/200, τα Satelis, το 3τροχο Metroplis και το Géopolis 300).
Να λοιπόν που μετά από την ΚΤΜ που έγινε ινδική κατά 48% μέσω της Bajaj ακολούθησε και η της Peugeot…