Μήπως επειδή θα κοστίζει 8.000 ευρώ;
Υπάρχει ένα σύννεφο πάνω από τον κόσμο των σκούτερ περισσότερο και των μοτοσυκλετών λιγότερο. Λέγεται ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για “σύννεφο” γιατί εντέλει τίθεται το εξής περίεργο σχήμα: από τη μία οι κυβερνήσεις και οι προδιαγραφές τους, η ευρωπαϊκή ένωση πιο συγκεκριμένα για εμάς, και απέναντί τους οι κατασκευαστές. Αλλιώς τα λέει ο ένας, αλλιώς κάνει ο άλλος…
Οι πρώτες ανακοινώνουν ευφάνταστα σχέδια για το μέλλον, προβλέπουν κοσμοιστορικές αλλαγές σε σύντομο χρονικό διάστημα, διαρρέουν πληροφορίες για νέους νόμους, προτείνουν την ηλεκτροκίνηση σαν τη σωτήρια λύση, με κάθε ευκαιρία και οι δεύτεροι – σε γενικές γραμμές – αδρανούν.
Μπορεί το θέμα της προστασίας του πλανήτη να τίθεται και σε επίπεδο ρύπων των τροχοφόρων – παρότι δεν είναι ο Νο1 εχθρός του περιβάλλοντος – και γενικά να γίνεται πολλή φασαρία και συζήτηση γύρω από το θέμα, αλλά μέχρι στιγμής μόνο μικροί (περισσότερο γνωστοί ή παντελώς άγνωστοι) κατασκευαστές έχουν δραστηριοποιηθεί. Πρόσφατα είχαμε το παράδειγμα της Piaggio με την ηλεκτρική της Vespa, ενώ κατά τ’ άλλα… ησυχία.
Για χρόνια, παρακολουθούμε παρέλαση πρωτοτύπων ή μικρής παραγωγής ηλεκτρικών σκούτερ, που χρησιμοποιούν εναλλακτικές μορφές ενέργειας και τελικά όλες αυτές οι προτάσεις και υποσχέσεις παραμένουν ανεκπλήρωτες. Σε τέτοιο βαθμό που σχεδόν μοιάζει σαν οι μεγάλοι κατασκευαστές να μην πιστεύουν τελικά στον ηλεκτρισμό.
Για τη Honda και την ιαπωνική αγορά ωστόσο, υπάρχουν κάποιες προτάσεις.
Ήδη από το 2018, κυκλοφορούν στην Ιαπωνία 3.000 υβριδικά PCX, αφού ο κορυφαίος κατασκευαστής παγκοσμίως παρουσίασε και πωλεί μια 100% ηλεκτρική έκδοση του διάσημου μικρού σκούτερ της. Αλλά ακόμα δεν έχει αποφασίσει να αφήσει την “μητέρα πατρίδα”. Το πιο εύλογο ερώτημα είναι: και η Ευρώπη πότε;
Νομίζουμε πως η καλύτερη απάντηση έρχεται μέσα από κάποια αποκαλύπτικά σημεία της συνέντευξης του προέδρου της Honda Γαλλίας, σε συνάδελφο δημοσιογράφο, που ρίχνει φως σε διάφορα θέματα.
“Αυτή τη στιγμή, εστιάζουμε στην υπάρχουσα τεχνολογία, η οποία είναι ήδη οικολογική. Για παράδειγμα το Forza 125 καταναλώνει 2,3 λίτρα / 100 χλμ. Είναι ένα προϊόν με ισχυρή οικολογική ευαισθητοποίηση”.
“Κατά πόσο το κοινό θα ήταν διατεθειμένο να αγοράσει ένα ηλεκτρικό PCX που πωλείται κοντά στα 8.000 ευρώ; Αν αποφασίζαμε να το εισαγάγουμε αυτή θα ήταν πιθανότατα η τιμή του και μιλάμε για ένα σκούτερ σαν το PCX, όχι σαν το Forza που προσφέρει περισσότερα σε όλα τα επίπεδα, οπότε προς το παρόν το πρόβλημα είναι εκεί. Τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον”.
“Στο μέλλον, όλοι γνωρίζουμε ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε προς τη δημιουργία σταθμών φόρτισης των μπαταριών σε πολλά σημεία κάθε πόλης και πολλοί δουλεύουν πάνω σε αυτό το σχέδιο”.
“Όσον αφορά στην εξέλιξη των ηλεκτρικών σκούτερ, μιας και η Honda ως γνωστόν διαθέτει ένα εξαιρετικά αναπτυγμένο τμήμα έρευνας και εξέλιξης, προφανώς κι εργαζόμαστε πάνω στο συγκεκριμένο θέμα”.
“Η Honda, όπως και όλοι οι άλλοι κατασκευαστές, θα προσφέρουν προϊόντα όταν η νομοθεσία ωθήσει σε κάποιο σημείο τους κατασκευαστές να μπουν στην αγορά. Είναι ο νομοθέτης που, με την αλλαγή των νόμων, θα προωθήσει την ανάπτυξη και τότε οι κατασκευαστές θα παρουσιάσουν τα προϊόντα τους. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι, προς το παρόν, τα ηλεκτρικά μοντέλα, όσον αφορά την απόδοση και την ποιότητα, είναι πιο προσαρμοσμένες στις αγορές των αναπτυσσόμενων χωρών”.