Το ασχημόπαπο που έγινε σταρ
Είναι γνωστή η τόλμη της Honda στα νέα σχήματα και τις καινοτομίες που λανσάρει στο χώρο των δύο τροχών. Οι νέες ιδέες δεν τελειώνουν στα Integra, Vultus, X-ADV, αλλά επεκτείνονται και στους μικρότερους κυβισμούς, όπως για παράδειγμα στο ινδικής έμπνευσης και κατασκευής Honda Navi 110. Mια εμπορική επιτυχία που στηρίζεται στην ανάμιξη μικρής μοτοσυκλέτας και σκούτερ.
Η Honda Iνδίας είχε παρουσιάσει το crossover δίτροχο Honda Navi πριν από έναν χρόνο στο ινδικό σαλόνι Auto Expo 2016 σαν ένα πείραμα που θα πουλούσε – σύμφωνα με τις προβλέψεις – γύρω στις 2.000 μονάδες τον μήνα.
Το σκουτερο-μοτοσυκλετάκι που θύμιζε Honda MSX 125 με τη μόνη διαφορά ότι στη θέση του κινητήρα υπήρχε ένα κενό που μπορούσε να “γεμίσει” από μια ειδικά διαμορφωμένη μπαγκαζιέρα. Ο κινητήρας βρισκόταν στη θέση του, εκεί που πρέπει σε ένα σκούτερ.
Μπροστινός τροχός 12 ιντσών, οπίσθιος 10 ιντσών, ταμπούρα μπροστά και πίσω, μικρό ντεπόζιτο μόλις 3,8 λίτρων και τελική στα 80 km/h. Εντυπωσιακά νούμερα για ένα σκούτερ με συνολικό βάρος 101 κιλών.
Το “Φτιαγμένο στην Ινδία, για την Ινδία” υβρίδιο, μέσα από προσεκτική προώθηση και μάρκετινγκ κατάφερε να πιάσει τον παλμό της νεολαίας στην οποία βεβαίως απευθυνόταν μέσα από την φρεσκάδα της σχεδίασής του.
Οι προβλέψεις της Honda ήταν μετριοπαθείς όμως. Το Honda Navi που χρησιμοποιούσε τον 110άρη κινητήρα των 8 ίππων, του best seller στην Ινδία του Honda Activa 110 (με τις απίστευτες πωλήσεις), μέσα σε ένα χρόνο δεν είχε πουλήσει 24 χιλιάδες κομμάτια όπως υπολογιζόταν, αλλά παραπάνω από 60.000 μονάδες. Έτσι έγινε ένα από τα 10 ευπώλητα δίτροχα της τεράστιας ινδικής αγοράς.
Το Navi διατίθεται και σε δυο ακόμα ειδικές εκδόσεις, την Adventure την Chorme. Tο Navi Adventure φοράει ένα πιο “σκληροτράχηλο” και “περιπετειώδες” κουστούμι, με μικρά εξτρά εξαρτήματα που κάνουν τη διαφορά.
Η δεύτερη ειδική έκδοση Chrome, όπως υπαινίσσεται το όνομα, χρησιμοποιεί χρωμιωμένα καπάκια. Κι όλα αυτά με μικρές επιβαρύνσεις πάνω από την αρχική τιμή των 39.500 ρουπίες (κοντά στα 600 ευρώ…).
Η πρωτόγνωρη επιτυχία του Honda Navi έχει πείσει την θυγατρική της Honda στην Ινδία, την HMSI (Honda Motorcycles and Scooters India), να επιταχύνει και να επεκτείνει την παραγωγή στις 100.000 μονάδες τον χρόνο στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Tapukara στο Rajasthan.
Παρόλο που το Navi προοριζόταν αρχικά μόνο για την Ινδία η HMSI αποφάσισε να κάνει και εξαγωγές στο Νεπάλ, το Μπαγκλαντές και την Σρι Λάνκα.
Να θυμίσουμε ότι η HMSI έχει τέσσερα εργοστάσια στην Ινδία, στο Manesar (Haryana), Tapukara (Rajasthan), στη Narsapara (Karnataka) και στη Vithalpur (Gujarat) με δυνατότητα παραγωγής 5.8 εκατομμυρίων μονάδων.
Όταν ολοκληρωθεί το εργοστάσιο στην Narsapara θα γίνει το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής δικύκλων στον κόσμο με δυνατότητα παραγωγής άνω των 2.4 εκατομμυρίων μονάδων τον χρόνο!