Επιτυχία το SR 150 στην Ινδία, ενώ στην Ευρώπη… τίποτα
Πόσο περίεργα είναι τα πράγματα στις αγορές. Η πάλαι ποτέ πλούσια γκάμα σκούτερ της Aprilia στην ευρωπαϊκή αγορά έχει συρρικνωθεί σε μεγάλο βαθμό, τη στιγμή που κάπου αλλού στον κόσμο, η ίδια γκάμα ανθίζει. Σήμερα οι Ινδοί καταναλωτές να μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε τρία 150άρια και δυο 125άρια, ενώ οι Ευρωπαίοι ανάμεσα σε δύο… πενηντάρια.
Πραγματικά είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι στη γκάμα σκούτερ της Aprilia στην Ιταλία, στην Ελλάδα, στη Γαλλία, στην Ισπανία και τη Γερμανία – γενικά στην Ευρώπη, υπάρχουν μόνο δυο πενηντάρια: το SR Motard 50 και το SR 50R. Aν προσθέσουμε και το Scarabeo 50, γίνονται τρία.
Το πιθανότερο είναι ότι και η Aprilia, θα ακολουθήσει τη μοίρα των Gilera και των Derbi που στο πέρασμα του χρόνου έχαναν σιγά-σιγά μοντέλα από τη γκάμα των σκούτερ τους και στο τέλος… έπαψαν να υπάρχουν.
Όλες, και οι τρεις σημειωτέον είναι θυγατρικές του Piaggio Group. H διοίκηση είχε ανακοινώσει πάντως τις προθέσεις της εδώ και χρόνια: το ενδιαφέρον της εταιρίας μετατοπιζόταν στην ασιατική αγορά μιας και η Ευρώπη έκανε διαρκώς έδαφος.
Εκεί υπήρχαν χρήματα και προϋποθέσεις ανάπτυξης της αγοράς, εκεί στόχευσε και η Piaggio, όπως και πολλές άλλες ευρωπαϊκές και γιαπωνέζικες εταιρίες. Ειδικότερα επένδυσε στην ινδική αγορά, της οποίας τα νούμερα προκαλούν ζαλάδα. Πάρτε ένα “αντι-ζαλαδικό” χάπι τώρα και διαβάστε παρακάτω.
Είκοσι εκατομμύρια δίτροχα πουλήθηκαν το 2018, έτος που έφερε αύξηση πωλήσεων κατά 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το best seller σκούτερ της Ινδίας των 1,3 δισεκατομμυρίων κατοίκων ήταν το Honda Activa 110, με πωλήσεις που άγγιζαν τις 2,5 εκατομμύρια μονάδες το χρόνο!
Πως να μην στοχεύσει η Piaggio σε μια τέτοια αγορά;. Ακόμα και μικρές να είναι οι πωλήσεις της για το επίπεδο της ινδικής αγοράς και πάλι – αντικειμενικά – τα νούμερα είναι μεγάλα.
Η Piaggio ξεκίνησε με το λανσάρισμα των “μικρό-σωμων” Vespa, των LX 125, αφού το όνομα ήταν πολύ γνωστό επί δεκαετίες στην Ινδία. Η Vespa δεν τα πήγε καθόλου άσχημα στην αρχή , κατάφερε να πουλάει καμιά 20αριά χιλιάδες μονάδες το χρόνο, με την διοίκηση να αποφασίζει να λανσάρει και το όνομα της Aprilia στην αγορά σαν πιο νεανικό και σπορτίβικο.
Για τους “κλασικούς” λοιπόν υπήρχε η Vespa και για τους πιο μοντέρνους και τις νεαρότερες ηλικίες η Aprilia. Η ιταλική εταιρία έφτιαξε εργοστάσιο στο Baramati, όπου κατασκευάζονται η εμβληματική Vespa και το Aprilia SR 150, έτσι ώστε να μειώνεται το κόστος και να χαμηλώνει η τιμή.
Aν σας θυμίζει κάτι η εμφάνισή του SR 150 είναι επειδή είναι πανομοιότυπο με το Piaggio Typhoon 125 που κυκλοφορούσε στην Ευρώπη. Μέσα στο 2018 η Vespa μαζί με την Aprilia έφτασαν τις 74.704 πωλήσεις, με το Aprilia SR 150 (το πρώτο σκούτερ στην Ινδία με 14άρηδες τροχούς) να γίνει πολύ γρήγορα πιο πετυχημένο εμπορικά ακόμα κι από τη Vespa! Στο πρώτο εξάμηνο του ’18 η Piaggio είχε 36,8% αύξηση πωλήσεων στην ινδική αγορά μέσω αυτών των δύο μοντέλων.
Βέβαια ο δρόμος είναι μακρύς μέχρι οι 74 χιλιάδες γίνουν εκατομμύρια, όπως στην περίπτωση της Honda, αλλά η προσπάθεια συνεχίζεται με αύξηση του δικτύου αντιπροσώπων (εξήντα παραπάνω ανά εξάμηνο τον τελευταίο χρόνο).
“Παρότι η Vespa δυσκολεύεται εδώ και καιρό σε πωλήσεις, το Aprilia SR 150 αποδείχθηκε επιτυχία με την πρώτη”, γράφουν τα ΜΜΕ στην Ινδία, για ένα ιδιαίτερο τοπικό φαινόμενο “η επιτυχία του Aprilia έφερε κόσμο στα καταστήματα συνεργατών της Piaggio, το οποίο βοήθησε με τη σειρά του τις πωλήσεις της Vespa!”. Κι έτσι η Vespa ξαναπέρασε μπροστά σε πωλήσεις, με το Aprilia δεύτερο, τη στιγμή που και τα δυο έχουν παρεμφερή τιμή κοντά στις 94 χιλιάδες ρουπίες, τιμή που μεταφράζεται σε 1.200 ευρώ περίπου.
Άλλοι τόποι, άλλα έθιμα, άλλες τιμές…