Η αγορά των δύο τροχών ανθεί!
Το 2021 ήταν ένα σημαντικό έτος για την Τουρκία αφού η αγορά των δύο τροχών αυξήθηκε δυναμικά και έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ των τελευταίων 15 ετών, αγγίζοντας το τέταρτο του εκατομμυρίου σε ταξινομήσεις.
Ελάχιστα είναι τα στοιχεία που γνωρίζουμε για την αγορά της γειτονικής χώρας και για το τι μοντέλα κυκλοφορούν εκεί.
Το 2000 ξεκίνησε με 53.000 πωλήσεις, πολύ κάτω από το ρεκόρ πωλήσεων που είχε επιτευχθεί το 1997 ,με 94.000 μονάδες.
Τα επόμενα χρόνια βρίσκουν την Τουρκία κάτω από έντονη κρίση και οι πωλήσεις μειώνονται στο ιστορικό χαμηλό των 16.000 μονάδων! Από τις 100, στις 15 χιλιάδες…
Όμως η αγορά ανακάμπτει μόλις τελειώνει η κρίση και ορμάει προς τα πάνω, πετυχαίνοντας πωλήσεις κοντά στο ρεκόρ του 1997: το 2004 πωλούνται 92.000 δίτροχα.
Το επόμενο έτος, το 2005, έρχεται η ραγδαία άνοδος, αφού ταξινομούνται 174.000 μονάδες και το 2006 γίνεται η “εκτόξευση”, με το εξωπραγματικό ρεκόρ των 390.000 μονάδων! Η τουρκική αγορά φιγουράρει ανάμεσα στις μεγαλύτερες της Ευρώπης και του κόσμου.
Η επόμενη κρίση έρχεται το 2007 με 190.000 ταξινομήσεις, η μεγάλη πτώση το 2010 στις 134.000 και έπειτα μια ταχεία ανάκαμψη το 2011, με σχεδόν 200.000 μονάδες.
Από τότε υπάρχει μια προοδευτική αργή πτωτική πορεία, με το 2016 να βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο αυτής της δεκαετίας (143.677), ενώ ακολούθησε ανάκαμψη το 2017 λόγω της μείωσης του κόστους της υποχρεωτικής ασφάλισης και της μείωσης του φόρου ιδιοκτησίας, κλείνοντας το έτος στις 157.755 μονάδες.
Φτάνοντας στο 2021, όμως, έχουμε ένα ακόμα έτος-ρεκόρ, αφού επιτεύχθηκαν οι υψηλότερες πωλήσεις της τελευταίας 15ετίας με 244.199 μονάδες, αυξημένες κατά 19,2% από το 2020.
Οι αναλυτές (αλλά και τα νούμερα) δείχνουν ότι η τουρκική αγορά δικύκλων βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, ωθούμενη από τη ζήτηση του κόσμου για ατομική μετακίνηση, που δημιουργήθηκε λόγω της πανδημίας του Covid 19 αλλά και της οικονομικής δυσχέρειας που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της χώρας, με αποτέλεσμα να προτιμούν τις μοτοσυκλέτες από τα αυτοκίνητα.
Μοτοσυκλέτες και σκούτερ στην Τουρκία πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές Euro4 κάτι που ισχύει για όλες τις εταιρίες, πέραν των μεγάλων εταιριών που διαθέτουν πολλά μοντέλα προδιαγραφών Euro5.
Πρώτη σε πωλήσεις στην Τουρκία είναι η Honda με πωλήσεις αυξημένες κατά 69,8% το 2021, ενώ ακολουθούν τοπικές εταιρίες: η δεύτερη Kuba με αύξηση 44,6%, ακολουθούμενη από την RKS (+33,9%), την Mondial (-21,6%), και την Arora (+54,5%), οι οποίες αφήνουν στην έκτη θέση τη Yamaha (-2,0%).
Τώρα όσον αφορά στα σκούτερ, σημειώνεται μια σταθερή αύξηση στις πωλήσεις τα τελευταία επτά χρόνια. Ξεκινώντας από τις 35.000 το 2018 έφτασαν στις 40.000 το 2021, ενώ δημοφιλέστερα μοντέλα στην Τουρκία είναι τα μονοκύλινδρα, αερόψυκτα 125-200 μοτοσυκλετάκια πόλης.
Mε τη Honda να είναι η πρώτη σε πωλήσεις εταιρία το ’21, best seller σκούτερ της εταιρίας αναδείχθηκε το PCX125, που κοστίζει 29.800 τουρκικές λίρες, δηλαδή 1.900 περίπου ευρώ.
Μόλις τέσσερα είναι τα μοντέλα σκούτερ της Honda που κυκλοφορούν στην Τουρκία: το Vision 110 που ονομάζεται Dio, το PCX125 το Forza 250 και το Forza 750.