Aπολύσεις και προσωρινή παύση της παραγωγής των Vespa στην Iταλία
Όπως αναφέρθηκε πριν από λίγες μέρες στην ενημερωτική ιστοσελίδα “Il Terreno” της Pontedera (ιταλική πόλη στην οποία κατασκευάζονταν ανέκαθεν οι Vespa), περισσότεροι από χίλιοι εργαζόμενοι της Piaggio απολύονται μέχρι τα Χριστούγεννα, ενώ παράλληλα σταμάτησε η παραγωγή του θρυλικού σκούτερ!
Η είδηση αυτή έρχεται σαν κεραυνός εν αιθρία, ύστερα από μια ανησυχητική τριμηνιαία έκθεση των οικονομικών της Piaggio, αλλά και την πτώση των πωλήσεων της εταιρίας παγκοσμίως που έχει προκληθεί από την αβεβαιότητα στις αγορές του κόσμου.
Την είδηση δημοσίευσε πρώτη η τοπική ιστοσελίδα Il Terreno της πόλης της Pontedera (διαβάστε εδώ) αλλά και άλλα διεθνή έγκυρα μέσα.
Πολλά τμήματα του ιταλικού εργοστασίου έχουν ήδη σταματήσει την παραγωγή και 1.098 εργαζόμενοι, οι 306 εκ των οποίων μηχανικοί, βρίσκονται μπροστά στην απόλυση. Πολλοί από αυτούς τους υπαλλήλους εργάζονται περιστασιακά σαν συμβασιούχοι (μέσω ενδιάμεσων εργολάβων) και όχι σε μόνιμη βάση με συμβάσεις πλήρους απασχόλησης.
Κάποια άλλα παραρτήματα του εργοστασίου το οποίο παράγει τις Vespa (μεταξύ των άλλων σκούτερ) θα συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων, στις 20 Δεκεμβρίου.
Λόγω αυτών των εξελίξεων, το δημοτικό συμβούλιο της πόλης της Pontedera υπέβαλλε πρόταση στο εργοστάσιο για την παροχή ενός «δικτύου κοινωνικής ασφάλειας» για τους συμβασιούχους εργαζόμενους.
Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από τη διοίκηση της Piaggio, η οποία παρουσίασε στο συνδικάτο εργατών της RSU ένα πρόγραμμα εθελουσίας απόλυσης για τους σχεδόν 1100 εργαζόμενους, το οποίο θα ισχύσει για τις επόμενες τρεις εβδομάδες.
Δεν είναι, όμως, μόνο η Piaggio που αντιμετωπίζει προβλήματα – όχι μόνο οικονομικά, αλλά κάθε είδους.
Και ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πληγεί από τον Covid και την πανδημία στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά και από τον τωρινό εμπορικό αποκλεισμό της Ερυθράς Θάλασσας που επέφερε έλλειψη ανταλλακτικών και δυσκολίες στις γραμμές παραγωγής, τις παραδόσεις και τις μεταφορές.
Η Piaggio – ή καλύτερα ο Όμιλος Piaggio – έχει μελλοντικά σχέδια μπροστά του και επιθυμεί φυσικά να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της εταιρίας και των εργαζομένων της και στη Vespa, αλλά και στις υπόλοιπες σημαντικές μάρκες που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του, όπως την Aprilia και τη Moto Guzzi, πέραν της Piaggio.
Τα δυσοίωνα νέα της Piaggio έρχονται μια εβδομάδα μετά την είδηση για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή στην Ευρώπη, την Αυστριακή KTM που μπήκε σε διαδικασία αναδιάρθρωσης ώστε να αποφύγει την χρεοκοπία (διαβάστε εδώ).
Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν και πόσο ευαίσθητη είναι αυτή τη στιγμή η αγορά των δύο τροχών.
Η Piaggio θα πραγματοποιήσει σύντομα μια συνάντηση με τους εναπομείναντες εργαζόμενους που αφορά την επιστροφή τους στο εργοστάσιο από το νέο έτος, ενώ πιθανότατα η επιστροφή αυτή θα γίνει κλιμακωτά, καθώς η παραγωγή ξεκινά σιγά σιγά.
Αυτό θα εξαρτηθεί από τα επίπεδα αποθεμάτων και την απρόσκοπη προσφορά εξαρτημάτων.
Το πώς θα επηρεάσει τις παραδόσεις των καινούργιων σκούτερ του 2025 – ειδικά μια εποχή που μόλις έχουν κυκλοφορήσει τα Piaggio Beverly 310 και οι Vespa GTS 310 – δεν το γνωρίζουμε ακόμα.
Παρακολουθούμε στενά αυτές τις εξελίξεις και ευχόμαστε στην Piaggio και τις χιλιάδες υπαλλήλους της να βρεθεί μια καλή λύση στα προβλήματα, και να επιστρέψει στην πλήρη παραγωγή το εργοστάσιο, το οποίο ελπίζουμε μακροπρόθεσμα να εξακολουθήσει να παράγει τη Vespa στην Ιταλία.
Γιατί πρέπει πάση θυσία να συνεχιστεί η παράδοση σχεδόν εβδομήντα ετών. Vespa πάντοτε σήμαινε “Μade in Italy”, όπως ακριβώς τονίζει με κάθε ευκαιρία η μητρική εταιρία στις διαφημίσεις και την επικοινωνία της.
Πηγή: scooterlab.uk (Αγγλία)