“Ατμομηχανή” της Ευρώπης η Ιταλία
Οι πωλήσεις σκούτερ και μοτοσυκλετών στην Ιταλία εκτινάσσονται στα ύψη, γεγονός που έχει ενισχύσει πολύ τον ηγετικό ρόλο της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο χώρο των δύο τροχών.
Η Ιταλία είναι η μεγαλύτερη αγορά δύο τροχών στην Ευρώπη με μεγάλο ποσοστό αύξησης φέτος, η οποία απορροφά τις όποιες μειώσεις άλλων μεγάλων παικτών, όπως οι: Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία και Μεγάλη Βρετανία.
Είναι οι τέσσερις παραπάνω ευρωπαϊκές χώρες (συν την Ιταλία φυσικά) που από μόνες τους αντιπροσωπεύουν το 80% της αγοράς των δύο τροχών στην ΕΕ.
Σε αυτές τις πέντε χώρες, πουλήθηκαν 610.757 σκούτερ και μοτοσυκλέτες το πρώτο εξάμηνο του 2024, με αύξηση 1,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.
Αυτό ανακοινώθηκε από την ACEM, την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών, όμως για ακόμα μια φορά πρέπει να πούμε ότι τα εύσημα για αυτή την αύξηση πάνε στην Ιταλία.
Μάλιστα, μόνο η Ιταλία απορρόφησε 204.189 σκούτερ και μοτοσυκλέτες (+33,43%!), πολύ καλύτερα από άλλες χώρες, που είναι πολύ πίσω και που, κυρίως, βρίσκονται σχεδόν όλες σε αρνητικό έδαφος, με μειωμένους αριθμούς πωλήσεων, εκτός από την Ισπανία, την τέταρτη ευρωπαϊκή αγορά, η οποία έχει αύξηση +1,4%.
“Τα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2024 επιβεβαιώνουν τις μακροπρόθεσμες τάσεις” – σχολίασε ο Antonio Perlot, γενικός γραμματέας της Acem – “με έστω και μικρή αύξηση για τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες με 610.757 μονάδες, άρα +1,7 από το 2023 (αλλά και +22% έναντι του 2019, των 500.252 ταξινομήσεων) και μείωση του όγκου των μοτοποδηλάτων στις 84.666 ταξινομήσεις (-29 % έναντι του 2019, με 118.958 ταξινομήσεις), επίσης λόγω της μεταφοράς του ενδιαφέροντος του κοινού στις ελαφριές μοτοσυκλέτες και σκούτερ 125 κυβικών”.
“Συνολικά, οι ταξινομήσεις αντικατοπτρίζουν το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των Ευρωπαίων πολιτών για μηχανοκίνητη κινητικότητα σε δύο τροχούς, για αστικές, περιαστικές και ψυχαγωγικές χρήσεις”.
Αργά πηγαίνει η Ευρώπη και αρνητικά σε κάποιες περιπτώσεις, πολύ δυνατά όμως η Ιταλία που “τραβάει” όλη την ΕΕ σε θετικούς ρυθμούς, τη στιγμή που στην Ελλάδα το εξάμηνο έχει κλείσει για την αγορά δύο τροχών στο +15% (με σχεδόν 40.000 πωλήσεις), αλλά είναι πολύ μικρή για να παίξει κάποιο ρόλο στη συνολική εικόνα της Γηραιάς Ηπείρου.