fbpx

ΕΛΛΑΔΑ: Ψηφίστηκε η ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με σκούτερ-μοτοσυκλέτας 125cc

Το πρώτο βήμα έγινε, ακολουθούν τα επόμενα…

Έστω και με αυστηρές προϋποθέσεις νομιμοποιείται η ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας ή σκούτερ με κυβισμό 125 κυβικών εκατοστών, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στους δύο τροχούς στην Ελλάδα, που “εναρμονίζεται” με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου η ισοδυναμία της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) με την άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ, έως 50 κυβικά εκατοστά) και την άδεια οδήγησης ελαφρού δικύκλου (Α1, έως 125 κυβικά εκατοστά).

Συγκεκριμένα, βάσει του νέου νόμου επιτρέπεται:

  • Η οδήγηση μοτοποδηλάτων (κατηγορία ΑΜ) με κινητήρες μέχρι 50cc, από οδηγούς που κατέχουν την άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από έξι έτη και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.
  • Η οδήγηση ελαφρών δικύκλων (σκούτερ – παπιών – μοτοσυκλετών) κατηγορίας Α1 με κινητήρες μέχρι 125cc, μόνο εντός της Ελλάδας από οδηγούς που κατέχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από έξι έτη, έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών και έχουν ολοκληρώσει πέντε ώρες σχετικής εκπαίδευσης.

Το νέο πλαίσιο ισοδυναμιών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ευρύτερου κλάδου δικύκλων στη χώρα μας, και εναρμονίζεται με ευρωπαϊκή οδηγία που ισχύει εδώ και 15 χρόνια (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Έχει εφαρμοστεί με επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια σε διάφορα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με διαπιστωμένα οφέλη τόσο στην αστική μετακίνηση όσο και στην οδική ασφάλεια.

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του νεοσυσταθέντα Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών – ΣΕΜΕ, κ. Σωτήρης Χατζίκος χαιρέτησε τη νομοθετική παρέμβαση:
«Ο ΣΕΜΕ στέκεται πάντα αρωγός σε κάθε πρωτοβουλία που προάγει την αστική κινητικότητα και βελτιώνει την οδική ασφάλεια. Θεωρούμε ότι ο νέος νόμος εισάγει και στην χώρα μας μια ισορροπημένη ρύθμιση στο θέμα των ισοδυναμιών, διευκολύνοντας την πρόσβαση των πολίτων σε ένα προσιτό, αποτελεσματικό και ασφαλές μέσο για την αστική μετακίνησή τους. Είμαστε βέβαιοι ότι, όπως και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι μακροπρόθεσμα ωφελημένοι από αυτή την ρύθμιση θα είναι η αστική κινητικότητα και η οδική ασφάλεια».

Πηγή: Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών – ΣΕΜΕ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ