Επιστροφή στο χώμα
Ένα διαφορετικής αισθητικής, σε στυλ “περιπέτεια στο χώμα” έρχεται σύντομα στην ελληνική αγορά. Ονομάζεται SYM Crox 125 και καλείται να αναβιώσει μια κατηγορία σκούτερ που σπανίζουν τελευταία.
Παλαιότερα η συγκεκριμένη κατηγορία έχαιρε κάποιας επιτυχίας. Ήταν οι καιροί που τα σκούτερ “ψάχνονταν”, ψηλάφιζαν την αγορά απ’ άκρου σ’ άκρο για μια νέα ταυτότητα. Ήταν τα σκουτεράκια “ψευδοεντούρο” που έδειχναν ότι μπορούν να κινηθούν και στο χώμα.
Είχαν κάπως ψηλά τοποθετημένα τα μπροστινά τους φτερά, φυσούνες στα καλάμια του πιρουνιού και τρακτερωτά, φουσκωτά λάστιχα. Περιέργως η κατηγορία αυτή έχασε τη δημοτικότητά της, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι η διαφοροποίηση ενοχλούσε το κοινό, απλά οι καταναλωτικές προτιμήσεις είχαν μετατοπιστεί.
Πάνω σε αυτές τις γραμμές “πατάει” το νέο SYM Crox 125, που με έξυπνο τρόπο χρησιμοποιεί το όνομα των διάσημων καλοκαιρινών… υποδημάτων (πως να τα πεις τα Crox;) και επαναφέρει το θέμα σκούτερ για χρήση εντός-εκτός δρόμου, με φρέσκες πινελιές.
Ανταγωνιστής των Yamaha BW’s 125 (στο οποίο μοιάζει κιόλας) και των Piaggio Typhoon 125, το Crox 125 διαθέτει διπλό προβολέα στο μυτερό ρύγχος του, έναν μεγαλύτερο πάνω και έναν προτζέκτορα κάτω, με το τιμόνι να είναι γυμνό σε στυλ μοτοσυκλέτα και τα άκρα του να φορούν χούφτες.
Το δάπεδο είναι επίπεδο και οι τροχοί του SYM Crox 125 έχουν διάμετρο 12 ιντσών. Το βάρος έχει μείνει σε χαμηλά επίπεδα και φτάνει τα 108 κιλά.
Τα φρένα είναι δισκόφρενο μπροστά, τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ πίσω συναντούμε ένα ταμπούρο.
Ο κινητήρας του Crox 125 είναι τετράχρονος, αερόψυκτος και η τροφοδοσία του γίνεται με καρμπιρατέρ. Η απόδοσή του φτάνει τους 9,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ και η ροπή τα 0,8 kgm στις 7.000 σ.α.λ.
Η εκκίνηση γίνεται με μίζα και μανιβέλα, ενώ ενδιαφέρον εμφανίζει ο φωτισμός του μοντέρνου πίνακα οργάνων, που αλλάζει χρώματα.
Το νέο SYM Crox 125 αναμένεται να φτάσει στην Ελλάδα μέσα στον Ιούλιο του ’14 με πληροφορίες να μιλούν για χαμηλή, συμφέρουσα τιμή.