SUZUKI BURGMAN 650, 2013: ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Δοκιμάστηκε στη Ρώμη

 Μάλλον την χειρότερη-απαιτητικότερη τοποθεσία για τη δοκιμή ενός maxi scooter επέλεξαν οι άνθρωποι της Suzuki για να παρουσιάσουν το μεγάλο, τουριστικό 650άρι σκούτερ, που ακούει στο θρυλικό όνομα Burgman. Ο ειδικός τύπος από την Ευρώπη είχε προσκληθεί για μια δοκιμή 350 χιλιομέτρων απ’ όπου μεταφέρουμε τις πρώτες τους εντυπώσεις.

 

Κάμποση απογοήτευση πρέπει να έπεσε στο στρατόπεδο των “Μπουργμαν-ιστών” και στην Ελλάδα για το γεγονός ότι το μεγαλύτερο σκούτερ της Suzuki δεν ανανεώθηκε πλήρως μετά από 10 χρόνια, ειδικά τη στιγμή που ο ανταγωνισμός από Ευρώπη και Ιαπωνία “ανοίγει το γκάζι”.

Με την καθοδήγηση του αρχιμηχανικού Etusji Kato, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για το Burgman 650 του 2002, αλλά και για την Hayabusa 1300 και το V-Strom 650, το νέο Burgman αλλάζει ελαφρώς στον τομέα της εμφάνισης και βελτιώνεται σε πλήθος άλλων σημείων, έτσι ώστε να μπορέσει να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του.

Βλέπετε, σε καιρούς κρίσης η πλήρης ανανέωση και ο επανασχεδιασμός, μάλλον υπερβολική πολυτέλεια θεωρείται.

Για να προχωρήσει σε βελτιώσεις η Suzuki πρώτα βγήκε στην αγορά και ρώτησε. Πολλές χιλιάδες ιδιοκτητών Burgman ανά τον κόσμο απάντησαν σε ειδικά ερωτηματολόγια, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια ασφαλής βάση δεδομένων, απ’ όπου θα μπορούσε να ξεκινήσει το νέο project.

Τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του μοντέλου ήταν και είναι αναμφισβήτητα η άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη φυγοκεντρική μετάδοση SECVT. Και αυτά τα στοιχεία δεν πειράχτηκαν, παρέμειναν σταθερές αξίες και δέχθηκαν μικρές βελτιώσεις (διαβάστε ΕΔΩ την τεχνική ανάλυση του νέου Suzuki Burgman 650 του 2013). 

Η εμφάνιση διατήρησε τις βασικές της γραμμές και τη φιλοσοφία του “τουριστικού-μεγάλου” σκούτερ (GT, Mega Scooter) και κέρδισε λίγη παραπάνω φινέτσα και χαρακτήρα, μέσα από τις παρεμβάζεις του σχεδιαστή M. Kohinata, που ήταν υπεύθυνος για την Hayabusa του 2008 και το Gladius του 2009.

Οι μεγάλες επιφάνειες “μίκρηναν” με την βαφή κάποιων κομματιών του κουστουμιού σε διαφορετικά χρώματα (π.χ. Μαύρο ή γκρι).

Παραθέτουμε τις απόψεις ευρωπαίων συναδέλφων που οδήγησαν το νέο Burgman 650, εν αναμονή της πλήρους δοκιμής μας στην Ελλάδα. Η συλλογή των σχολίων και των παρακάτω απόψεων προέρχεται από Άγγλους, Γάλλους και Ιταλούς δημοσιογράφους ειδικού τύπου.

  •  Εκτιμούμε το γεγονός ότι και οι δύο μεγαλύτεροι πλέον προβολείς ανάβουν ταυτόχρονα, οι οποίοι είναι ισχυροί
  • Η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα έχει μειωθεί κατά 6 λίτρα (50 πλέον), αλλά ακόμα χωρούν δύο φουλφέις κράνη χωρίς δυσκολία.
  • Οι διακόπτες στο αριστερό άκρο του τιμονιού παραμένουν δύσχρηστοι και όχι αρκούντως εργονομικοί.
  • Μεγάλο συνεχίζει να είναι το βάρος στα 277 κιλά άδειο
  • Παρόλο τον όγκο και το βάρος ο αναβάτης πατάει τα πόδια του στη γη χωρίς δυσκολία.
  • Ανακούφιση έφερε το γεγονός ότι τα όργανα είναι πλέον αναλογικά και ευανάγνωστα, (μοιάζουν με του Burgman 400 σαν φιλοσοφία) μεταφέροντας άμεσα την πληροφορία στον αναβάτη και όχι ψηφιακά που ήθελαν τον χρόνο τους για να καταλάβεις “τι θέλουν να πουν”.

  • Όταν κινείσαι ανάμεσα στα αυτοκίνητα το Burgman 650 πρέπει να προσέχεις για να μην χτυπάς του καθρέφτες – όπως και στο παρελθόν – που έχουν μεγάλο πλάτος και συνεχίζουν να είναι ηλεκτρικά ανοιγόμενοι από κουμπί στους αριστερούς διακόπτες.
  • Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πλήρως ανανεωμένο με νέα υλικά, γρανάζια και εξαρτήματα, με την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού να είναι βελτιωμένη.
  • Η απόδοση παραμένει ίδια (όπως και η ιπποδύναμη) με βελτιωμένη την απόκριση στις 5.500 σ.α.λ.
  • Η επιλογή Power στη μετάδοση χρησιμοποιείται περισσότερο σε περιπτώσεις προσπέρασης όπου θέλεις περισσότερη δύναμη, ενώ για το υπόλοιπο ταξίδι επιστρέφεις στην κανονική λειτουργία της μετάδοσης (Drive), έτσι ώστε να μην είναι έντονο το φρενάρισμα του κινητήρα κατά το κλείσιμο του γκαζιού.
  • Σε αλλεπάλληλες στροφές είναι πιο διασκεδαστικό να χρησιμοποιείς το χειροκίνητο κιβώτιο σχέσεων. Η χρήση του απαιταί κάποιες ικανότητες πάντως στον αριστερό αντίχειρα, αφού πρέπει να δουλεύεις δύο κουμπιά.
  • Υπάρχει μια μικρή νευρικότητα στην οδική συμπεριφορά του σκούτερ πάνω από τα 140 χ.α.ω. με το μπροστινό να μην συνεργάζεται αρμονικά με το πίσω μέρος.
  • Στο νέο Burgman το ABS είναι στον στάνταρ εξοπλισμό και στις δύο εκδόσεις (Genuine και Executive). Είναι κατασκευασμένο από την Bosch και αντικαθιστά την προηγούμενη μονάδα της Nissin, που είναι πιο μικρή σε μέγεθος και ελαφρύτερη κατά 55%.
  • Το ABS είναι πολύ ευαίσθητο (ενεργοποιείται γρήγορα – κάτι όχι καλό), ενώ το μπροστινό είναι σαφώς καλύτερο.
  • Καλή η απόδοση των ελαστικών Bridgestone Battlax, με 15 ίντσες μπροστά και 14 πίσω.
  • Η άνεση που προσφέρει το Burgman συνεχίζει να είναι υψηλής ποιότητας, από το πλακώστρωτο δρόμο (οι πρώτες δοκιμές έγιναν στη Ρώμη όπως είπαμε) μέχρι του ορεινούς δρόμους), τίποτε δεν ενοχλεί τον αναβάτη που νομίζει ότι οδηγεί ένα μαγικό χαλί.

  • Η εργονομία και η θέση οδήγησης είναι πολύ μελετημένη, αλλά παρατηρήσαμε ότι η προστασία από τον αέρα είναι λιγότερο αποτελεσματική σε σχέση με την παλαιότερη έκδοση, ειδικά στα χέρια και τα πόδια.
  • Ένα μνημείο άνεσης και πολυχρηστικότητας είναι το Burgman 650, ενώ είναι κρίμα που η Suzuki δεν προχώρησε σε βελτίωση του πλαισίου (πέραν του υποπλαισίου που ελάφρυνε), έτσι ώστε να φτάσει η σταθερότητα του συνόλου τα επίπεδα του BMW C 650 GT, αλλά το Suzuki διατηρεί το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής και της αξιοπιστίας στο πέρασμα του χρόνου.
  • Είναι θετικό – από αισθητικής άποψης – ότι το μεγάλο τελικό της εξάτμισης βρίσκεται υπο κλίση πλέον, ακολουθώντας τις γραμμές του σκούτερ
  • Ίσως κάποια πλαστικά τμήματα να μην είναι τόσο ποιοτικά όσο στο παρελθόν.

  • Χρήσιμη είναι η λυχνία ένδειξης οικονομικής λειτουργίας του κινητήρα που είναι πράσινη και ειδοποιεί τον αναβάτη για τη βέλτιστη και οικονομικότερη λειτουργία του.
  • Ο θόρυβος του παλιού πιρουνιού σε ανώμαλο οδόστωμα φαίνεται να έχει εξαφανιστί πλέον.
  • Τώρα υπάρχουν 5 σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, παρά 6 που ήταν πριν

Θετικά: Εμφάνιση και φινίρισμα, συνολική άνεση για αναβάτη/συνεπιβάτη, δυνατότητες φορτώματος

Αρνητικά: Νευρικότητα στις υψηλές ταχύτητες, ευαίσθητο ABS, απόσταση από το έδαφος στις στροφές, έντονο φρενάρισμα στο κλείσιμο του γκαζιού στην επιλογή μετάδοσης Power, μαλακό πιρούνι

 Μέχρι την πλήρη δοκιμή από το Scooternet.gr… “αναμείνατε στον υπολογιστή σας”.