SIDAM XNOVO: ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ ΤΡΙΤΡΟΧΟ

Άντε πάλι από την αρχή…

Για να λέμε την αλήθεια αυτή είναι η διάταξη τρίτροχου που γνώρισαν οι παλαιότεροι στην Ελλάδα: με έναν τροχό μπροστά και δύο πίσω. Τα γνωρίζαμε ήδη από τη δεκαετία του ’50 με τα “εκτελούνται μεταφοραί”, τα περίφημα, ελληνικής κατασκευής “φουρκόνια”. Μετά, πολύ μετά, ήρθαν τα “ανάποδα” MP3 της Piaggio…


Aφού λοιπόν αποκασταστήσαμε την αλήθεια, ας μιλήσουμε για το “ανάποδο, σε σχέση με τα σημερινά” τρίτροχο της γαλλικής Sidam, που ονομάζεται Xnovo και ευελπιστεί – έστω και στη μορφή ψηφιακών ειδώλων – να πάρει λίγη αίγλη από τα δημοφιλέστατα στη Γαλλία Piaggio MP3. To Χnovo εναποθέτει την πολυπόθητη – για όποιους δεν εμπιστεύονται ιδιαίτερα τα δίτροχα – σταθερότητα πάνω στους πίσω τροχούς, ενώ ο μπροστινός συνεχίζει το έργο του σαν τιμόνι.


Το πιθανότατα κινεζικής κατασκευής Sidam Xnovo προτείνει δύο τροχούς πίσω, με τον καθένα να διαθέτει ανεξάρτητο ψαλίδι και αμορτισέρ/ανάρτηση. Τα σχέδια δείχνουν τους τροχούς να παίρνουν κίνηση, από έναν ιμάντα ο καθένας και τον κινητήρα να είναι ένας μονοκύλινδρος Master 500 κ.εκ. της Piaggio, κινητήρας που έχει χρησιμοποιηθεί κι από άλλους κατασκευαστές (Peugeot, Malaguti, πέρα από τις Gilera, Aprilia, κ.λπ). Μάλιστα ένα άλλο τρίτροχο μοντέλο της Sidam εμφανίζεται με υβριδικές διαθέσεις και χρησιμοποιεί δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, πέραν του μονοκύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Υβριδικό Xnovo με συμβατικό κινητήρα και με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στους αντίστοιχους πίσω τροχούς

Όπως γίνεται αντιληπτό το Xnovo δεν θα εμφανίζει την ίδια οδική συμπεριφορά στις στροφές με τα MP3 και τα Quadro, αφού ο μπροστινός τροχός συνεχίζει να εκτελεί χρέη διεύθυνσης και τους πίσω τροχούς να ακολουθούν.
Με δεδομένη τη σταθερότητα – διαφορετικού τύπου από αυτήν που γνωρίζουμε – και με την προσθήκη σκεπής και παρμπρίζ το Xnovo μπορεί να αποτελέσει ένα νέο όχημα πόλης, είτε μετακίνησης, είτε για επαγγελματική χρήση και delivery, αφού οι οπίσθιοι τροχοί μπορούν να δεχθούν και μεγαλύτερα φορτία, άρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μικρο-μεταφορές.


Παρόλο που η αποτελεσματικότητά του Sidam Xnovo στις στροφές αμφισβητείται – αυτή η διάταξη δεν μπορεί να συγκριθεί με τις αντίστοιχες των ΜΡ3 και Quadro – η εταιρία ανακοινώνει τιμές κατά πολύ υψηλότερες των προαναφερόμενων τρίτροχων. Το τελευταίο γεγονός αποδυναμώνει το Xnovo σε βαθμό υποθετικής ερώτησης…