fbpx

PIAGGIO MyMoover 125: Τρίτροχο… μεταγωγικό!

Ο τρίτος τροχός των μεταφορών

Επαναφέρει η ιταλική εταιρία – μετά από την εξαφάνιση των πολύ χρήσιμων Honda Gyro – τους τρεις τροχούς για επαγγελματική χρήση (μικρομεταφορές) μέσω του Piaggio MyMoover, το οποίο διατίθεται πλέον στην ελληνική αγορά με τιμές στα 6.890 ευρώ και 7.250 ευρώ αναλόγως της έκδοσης

Τα σκούτερ έχουν αποδειχθεί οι απόλυτοι κυρίαρχοι στις αστικές μεταφορές, με κυριότερα πλεονεκτήματά τους την ευελιξία και το μικρό κόστος χρήσης.

Το εγγενές μειονέκτημά τους είναι οι περιορισμένες μεταφορικές τους δυνατότητες (σε σύγκριση με τα τετράτροχα), κι εδώ είναι που έρχεται το MyMoover της Piaggiο, που μπορεί να «σηκώσει» φορτίο 85 κιλών, με τους αποθηκευτικούς του χώρους να φθάνουν τα 267 λίτρα σε χωρητικότητα!

 

 

Την άνοιξη του 2020, η Piaggiο είχε κατοχυρώσει κάποια σχέδια που απεικόνιζαν ένα τρίτροχο όχημα.

Για μια εταιρία που εισήγαγε τα τρίτροχα στην αγορά με την σειρά των MP3, αυτό δεν θα αποτελούσε έκπληξη, ωστόσο η διάταξη των τροχών που απεικονιζόταν στα σχέδια ήταν διαφορετική.


Αντί των δύο τροχών μπροστά
με σύστημα που επιτρέπει τις κλίσεις του μπροστινού συνόλου στις στροφές, αυτό που κατοχύρωσε η Piaggio ήταν ένα όχημα με έναν τροχό μπροστά και δύο παράλληλα διατεταγμένους πίσω, με μηχανισμό και αρθρώσεις που επέτρεπαν τις κλίσεις τους στις στροφές.

Ανάμεσα στους δύο τροχούς και λίγο μπροστά από αυτούς, η Piaggio είχε καταφέρει επίσης να στριμώξει κινητήρα, ψυγείο και CVT μετάδοση.

Το MyMoover ή όπως είναι γνωστό στην Iταλία, Piaggio 3W, τελικά μας προέκυψε διαφορετικό, αφού οι πίσω τροχοί δεν παίρνουν κλίση στις στροφές.

Είναι το μπροστινό μέρος του σκούτερ, μαζί με το δάπεδο, την σέλα του οδηγού και την ουρά που παίρνει κλίσεις, όντας αρθρωτό μέσω συνδέσμου, στο σταθερό σύνολο πίσω τροχών, κινητήρα και μετάδοσης.

Για τους έχοντες καλή μνήμη, αυτή ήταν μια ιδέα που εφαρμόστηκε από τη Honda στη σειρά των Gyro μοντέλων, τα οποία είχαν εισαχθεί ως μεταχειρισμένα και στη χώρα μας από την Ιαπωνία, όπου και συνεχίζουν να πωλούνται.

Υποθέτουμε πάντως ότι θα υπάρχουν διαφορές στους μηχανισμούς κλίσεων της Honda και της Piaggio και λέμε «υποθέτουμε» αφού η ιταλική εταιρία δεν έχει ακόμα αποκαλύψει λεπτομέρειες και τεχνικά χαρακτηριστικά για το MyMoover.

Τα πλαστικά του μπροστινού μέρους και της ουράς, θυμίζουν αρκετά Liberty 125, ενώ ο κινητήρας είναι επίσης 125cc.

Ισχύς, ροπή και άλλες πληροφορίες δεν έχουν κοινοποιηθεί, φαίνεται πάντως η χαρακτηριστική διάταξη με το ψυγείο στα αριστερά (άρα υγρόψυκτος) ενώ προφανώς και θα έχουν γίνει κάποιες μετατροπές, τουλάχιστον στις βάσεις του κινητήρα και στο CVT για να ταιριάξει το μηχανικό σύνολο στο νέο του ρόλο.

Το μοτέρ ανήκει στην iGet γενιά κινητήρων της Piaggio και είναι Euro 5 προδιαγραφών.

Οπτικά, δεσπόζει το γιγαντιαίων διαστάσεων κιβώτιο στο πίσω μέρος που καταλαμβάνει πλήρως τη θέση του συνεπιβάτη και την ουρά, με την τελευταία να είναι αρκετά πεπλατυσμένη για να το υποστηρίζει επαρκώς.

Η χωρητικότητα του κλειστού αυτού αποθηκευτικού χώρου είναι 261 λίτρα, με το μέγιστο βάρος φορτίου να ανέρχεται στα 60 κιλά.

Αντικείμενα μπορούν να μεταφερθούν και στη μπροστινή σχάρα που προσφέρει δυνατότητα φόρτωσης 20 επιπλέον κιλών, ενώ μια τσάντα στο εσωτερικό της ποδιάς προσθέτει άλλα 5 κιλά στις μεταφορικές δυνατότητες του MyMoover, που φέρει επίσης επίπεδο πάτωμα, οπότε κάτι μπορεί να χωρέσει κι εκεί.

Η μονή σέλα απέχει 760mm από το έδαφος και φαίνεται πως ξεκλειδώνει, αλλά βάσει των πλαστικών που βρίσκονται από κάτω της, δεν περιμένουμε πολλά σε αποθηκευτικό χώρο. Εντάξει, ας μην είμαστε και άπληστοι!

Το ενδιαφέρον στην περιοχή της σέλας πάντως, είναι δύο μοχλοί που βρίσκονται τοποθετημένοι πλευρικά και λίγο πιο κάτω από αυτή, δεξιά και αριστερά.

Ο δεξιός μοχλός είναι το χειρόφρενο, κάτι πολύ χρήσιμο για την περίπτωση που το MyMoover πρέπει να σταθμεύσει φορτωμένο και ο άλλος είναι το «κλείδωμα» της άρθρωσης που επιτρέπει τις κλίσεις του μπροστινού μέρους.

Άρα το όχημα μπορεί να σταθμεύσει εύκολα παντού, γι’ αυτό δεν υπάρχει ούτε κεντρικό αλλά ούτε πλάγιο σταντ.

Σταματάς, βάζεις χειρόφρενο, «κλειδώνεις» την άρθρωση, και το MyMover ισορροπεί και παραμένει ακίνητο. Όπως τα MP3 δηλαδή.

Για τις αναρτήσεις και τα υπόλοιπα περιφερειακά, περιμένουμε τα επίσημα στοιχεία της Piaggio. Tα δισκόφρενα πάντως είναι τρία στον αριθμό, ένα σε κάθε τροχό και είναι συνδυασμένα μεταξύ τους με σύστημα CBS.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι ο μπροστινός τροχός είναι μεγάλης διαμέτρου και το ίδιο ισχύει και για τους πίσω (πιθανά 16” μπροστά και 12” πίσω), που σίγουρα είναι μεγαλύτεροι από τους 10άρηδες που έφεραν τα Honda Gyro.

Στον standard εξοπλισμό του MyMover περιλαμβάνεται μια μεγάλη ζελατίνα και χούφτες στο τιμόνι για την προστασία του οδηγού, καθώς και παροχή USB για φόρτιση smartphone / GPS. Αυτά για τον αναβάτη.

Για τις εταιρίες (διανομής και όχι μόνο), που πολύ πιθανόν να εντάξουν στολίσκους από MyMover στο δυναμικό τους, η Piaggio προσφέρει στον προαιρετικό εξοπλισμό μια μονάδα (black box) που συλλέγει και μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για την θέση και την κινητική κατάσταση του εκάστοτε MyMover, κάνοντας πιο αποδοτική και εύκολη την διαχείριση του στόλου και τις διανομές.

Η μονάδα αυτή επίσης στέλνει σήμα έκτακτης ανάγκης στα κεντρικά, σε περίπτωση που ένας αναβάτης εμπλακεί σε ατύχημα.

Tέλος, στο σκούτερ μπορεί επίσης να τοποθετηθεί μονάδα αναγνώρισης οδηγού /αναβάτη, που ενεργοποιείται από κάρτα, smartphone, η PDA (φορητό τερματικό) ώστε να υπάρχει αρχείο για το ποιος υπάλληλος έχει «χρεωθεί» το εκάστοτε όχημα.

Η τιμή του Piaggio MyMover δεν είναι χαμηλή (ειδικά όταν μιλάμε για σκούτερ με κινητήρα 125 κυβικών), αφού κοστίζει στην ελληνική αγορά 6.890 ευρώ (απλό μοντέλο) και 7.250 ευρώ στην έκδοση με την μονάδα καταγραφής «black box».

Στην Ιταλία, ήδη 5.000 MyMover έχουν ενσωματωθεί στα ταχυδρομεία της χώρας και το video που παραθέτουμε, προέρχεται από μια μικρή επαφή του ScooterNova magazine με ένα από αυτά.

X