MONTEΛΟ 2013: LML STAR 125 4Τ, ΑUTOMATIC

Μεταλλική, “ΡΧ” και αυτόματη…

 Η δημιουργία μιας κλασικής, μεταλλικής Vespa PX που όμως δεν θα χρησιμοποιούσε το μνημειώδες μεν, αρχαιοπρεπές δε, δίχρονο μοτέρ με τις ταχύτητες στο χέρι και την τεχνολογία της δεκαετίας του ’60, είναι για πολλούς φίλους των σκούτερ μια επιθυμία ετών. Ειδικά αν στη θέση του δίχρονου αερόψυκτου κινητήρα με το 4άρι σασμάν έμπαινε ένας τετράχρονος με αυτόματη μετάδοση, τύπου CVT.

 Ανεξάρτητα αν οι νοσταλγοί και φανατικοί Βεσπάκηδες των “αυθεντικών” ΡΧ θα έβλεπαν μια τέτοια κίνηση σαν ιεροσυλία, “ο Ντα Ασκάνιο θα στριφογυρίζει στον τάφο του…”, κ.λπ. είναι αρκετοί αρχάριοι, αλλά και πιο προχωρημένοι στα σκούτερ, που από τη μία λατρεύουν το στυλ των ΡΧ, από την άλλη δυσκολεύονται ή αντιπαθούν το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων τους και τον συγκεκριμένο τρόπο που λειτουργεί.

 

Η LML India Ltd λοιπόν, μια δραστήρια προσφάτως εταιρία, η οποία με την πολύτιμη βοήθεια του Ιταλού αντιπροσώπου της έχει μεγαλουργήσει, παρουσιάζει σύντομα – επίσημα στο Σαλόνι ΕΙCMA του Μιλάνο – το καινούργιο της καμάρι: ονομάζεται Star 125, χρησιμοποιεί το “σασί” των κλασικών ΡΧ που γνωρίζουμε, με την εξής καινοτομία όμως: κάτω από τα σιδερένια της καπάκια και την κλασική εμφάνιση των Vespa PX, κρύβεται ένας τετράχρονος κινητήρας με διαρκώς μεταβαλλόμενη, αυτόματη μετάδοση CVT.

H νέα Star 125 θα βρίσκεται πολύ σύντομα στην ιταλική αγορά. Η LMLStar 4T 125cc Automatic, θα καλύψει μεμιάς αυτούς τους σκουτερίστες που πάντοτε τους άρεσε το στιλ vintage, ενώ θα έχουν να κάνουν με έναν απλό στη χρήση, σύγχρονο κινητήρα.

Το συνολικό βάρος της κατασκευής είναι μικρότερο από τα μοντέλα με το χειροκίνητο σασμάν, κάνοντας το σκούτερ πιο ευκολο-οδήγητο και ευέλικτο. Οι μικρές αισθητικές και λειτουργικές αλλαγές την διαφοροποιούν από τις υπόλοιπες δίχρονες ή τετράχρονες αδελφές της LML Star Deluxe, ενώ όπως είναι λογικό και αναμενόμενο το πίσω φρένο έφυγε από το δάπεδο για να μετακομίσει στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Το πλαίσιο διαθέτει εκτός από την πρεσαριστή λαμαρίνα – που παραδοσιακά χρησιμοποιείται στις Vespa PX, αλλά και σε αυτές που είναι “τύπου ΡΧ”, όπως οι LML – ενισχύεται πάνω στην Star από σωληνωτό τμήμα, που προσφέρει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία.  Η τοποθέτηση του κινητήρα που είναι κεντρική και σχετικά ψηλή, βοηθάει στο “ζύγισμα” του σκούτερ και τη δυναμική ισορροπία. Μεγαλύτερο βάρος πέφτει και στον μπροστινό τροχό πλέον. Η LML Star 125cc 4T Automatic διαθέτει ένα ιδιαίτερο σύστημα ψύξης το LIAS (LML Inlet Air System), που επιτρέπει και οδηγεί τον αέρα στο να εισέρχεται στον κινητήρα και την μετάδοση, αλλά και την είσοδο του κουτιού φίλτρου. Όλα αυτά με την τοποθέτηση διαφόρων αγωγών στο κατώτερο μέρος της ποδιάς και στα πλαϊνά καπάκια. Το ντεπόζιτο είναι τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά του σκούτερ και χωράει πλέον 7 λίτρα. Η ρεζέρβα – ναι υπάρχει και τέτοια – είναι τοποθετημένη στη δεξιά πλευρά του σκούτερ, πίσω από το αντίστοιχο καπάκι, σε αντίθεση με το παρελθόν, αφού η ρεζέρβα είναι παραδοσιακά βαλμένη πίσω από το αριστερό καπάκι.

Ο κινητήρας της ινδικής Star 4T Automatic, είναι σχεδιασμένος και κατασκευασμένος από την LML, και χρησιμοποιεί έναν κάθετα τοποθετημένο κύλινδρο με έναν εκκεντροφόρο και 2 βαλβίδες, τροφοδοτείται από καρμπιρατέρ και έχει εκκίνηση με μανιβέλα και μίζα. Η ιπποδύναμη του κινητήρα καταγράφεται στους 7 σχεδόν ίππους στις 8.000 στροφές και η κατανάλωση που ανακοινώνεται από την εταιρία μιλάει για 45 χιλιόμετρα με ένα λίτρο καυσίμου. Η τιμή της LML Star 125 Automatic υπολογίζεται κοντά στα 2.500 ευρώ στην Ιταλία.