fbpx

LEAF D05: Ηλεκτροκίνητο, τρίτροχο, πατινοσκούτερ!

Ανάμεσα σε δυο κόσμους

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ουσιαστικά μια επανεκκίνηση στην κατασκευαστική φιλοσοφία και προσέγγιση, επιτρέποντας την ανίχνευση νέων πεδίων, έξω από τα στεγανά των παγιωμένων δομών των «συμβατικών» οχημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το D05 της LEAF, ένα όχημα που συνδυάζει στοιχεία πολλών κατηγοριών.

Αν προσπαθήσει κανείς δια της αφαιρετικής μεθόδου να αποδομήσει ένα σκούτερ με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα στοιχεία που θα του μείνουν, προκειμένου το όχημα να χαρακτηρίζεται ως σκούτερ, είναι οι τροχοί, το σύστημα διεύθυνσης και φυσικά το μοτέρ, με όλα τα επί μέρους στοιχεία του, όπως φίλτρο αέρα, τροφοδοσία, ρεζερβουάρ και μετάδοση.

Όσο και αν ακούγεται αιρετικό και… βλάσφημο, τα στοιχεία αυτά είναι που αποτελούσαν και αποτελούν εμπόδιο για ριζικές αλλαγές και νέες σχεδιαστικές ασκήσεις στη δημιουργία οχημάτων. Ό,τι και να κάνεις, θα πρέπει «κάπως» να χωρέσεις ένα μοτέρ συν όλα αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω στο νέο σου πόνημα.


Με την ηλεκτροκίνηση όμως δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα και
υπάρχει σαφώς μεγαλύτερη ελευθερία στο πώς θα κατανέμει κανείς τις βασικές δομές ενός οχήματος. Όλη αυτή η ελευθερία υποκινείται επίσης (ή σχεδόν επιβάλλεται) και από το γεγονός ότι τα e-οχήματα αποτελούν φορείς μιας νέας αντίληψης στη μετακίνηση και αυτό θα πρέπει να το εκπληρώνουν τόσο σχεδιαστικά όσο και πρακτικά.

Οι κοινωνίες αλλάζουν, οι πόλεις αλλάζουν και οι ανάγκες μας επίσης αλλάζουν. Οι άνθρωποι πλέον αποζητούν έξυπνες και προσαρμόσιμες μορφές ατομικής μετακίνησης, με σκοπό τη μεταφορά τους εντός των τεραστίων μητροπόλεων του κόσμου. Ναι, πολλοί από εμάς θα βρίσκαμε ιδανικό ένα Yamaha TMAX 560 γι’ αυτό τον σκοπό, αλλά –αν δεν το έχετε καταλάβει ήδη- με λύπη σας πληροφορούμε ότι πάμε να γίνουμε μειοψηφία.

Έξω από τον δικό μας μικρόκοσμο υπάρχει ένα τεράστιο πελατειακό κοινό με απίστευτη δυναμική που αποτελείται από ανθρώπους που απλά θέλουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους ή στους εκάστοτε προορισμούς τους μέσα στις πόλεις, εύκολα, απλά και με ασφάλεια.

Αυτό το τρίπτυχο ήταν που χρησιμοποίησε και η LEAF για την σχεδίαση του D05, ενός οχήματος που συνδυάζει χαρακτηριστικά από διάφορες κατηγορίες προκειμένου να εκπληρώσει τον σκοπό του.

Τρίτροχο για μεγαλύτερη ασφάλεια, με μηχανισμό στο μπροστινό που του προσδίδει δυνατότητες κλίσεων, ελαφρύ, θυμίζοντας ένα πατίνι που έχει πάρει αναβολικά και φυσικά αθόρυβο και εύκολο, όντας ηλεκτροκίνητο, απαιτώντας από τον αναβάτη του μόνο να ανοίγει και να κλείνει το γκάζι. Εντάξει, να φρενάρει και να στρίβει επίσης, αλλά αυτά απαιτούνται ακόμα και σε ποδήλατο.

Την κίνηση του D05 αναλαμβάνει ένας τύπου HUB κινητήρας της Bosch, ισχύος 1,2 kW, με ροπή 12,8 kgm.

H αποσπώμενη μπαταρία έχει χωρητικότητα 12,5 kWh και προσδίδει αυτονομία της τάξεως των 70+ χιλιομέτρων, με την τελική ταχύτητα, να περιορίζεται στα 40 km/h.

Το D05 είναι πλούσια εξοπλισμένο και προσφέρει σύστημα ανάκτησης στο φρενάρισμα (τρεις δίσκοι, ένας στον κάθε τροχό), χειρόφρενο, κλείδωμα μπροστινού κατά τις στάσεις, ρυθμιζόμενο σε τρεις θέσεις (ταχύτητες) cruise control, keyless σύστημα εκκίνησης, LED φώτα και φυσικά, διασυνδεσιμότητα με κινητό τηλέφωνο.

Στον προαιρετικό του εξοπλισμό περιλαμβάνονται πλαϊνές βαλίτσες και top case από σκληρό υλικό, καθώς και θερμαινόμενα grip.

H LEAF αναπτύσσει το D05 μέσω croudfunding πλατφόρμας και βρίσκεται ήδη στη διαδικασία δοκιμών του πρωτότυπου. Όταν (και αν) συγκεντρωθεί το απαραίτητο ποσό, θα ξεκινήσει και η παραγωγή του οχήματος, καθώς και η παράδοσή του σε όσους το έχουν προ-παραγγείλει.

Περισσότερες πληροφορίες: www.indiegogo.com