fbpx

KYMCO DT X360: Το πρώτο crossover maxi scooter

Street Adventure Scooter

Η παρουσίαση του DT X360 από την Kymco, ίσως να μην εκπλήρωσε τις προσδοκίες όλων όσων περίμεναν ένα μοντέλοαντίπαλον δεός του XADV με βάση το δικύλινδρο AK550, αλλά από την άλλη το νέο maxi scooter αποτελεί ένα διαφορετικό “είδος” σε σχέση με αυτά που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Kείμενο: Kώστας Γαμβρούλης

Τι ακριβώς είναι όμως το νέο Kymco DT X360, το οποίο η ταϊβανέζικη εταιρία κατατάσσει στην κατηγορία crossover; Είναι απλό marketing ή κάτι πιο ουσιαστικό;

Οι φήμες έδιναν και έπαιρναν εδώ και καιρό. Η Kymco θα παρουσίαζε το CV2 ένα μεγάλο scooter, με κινητήρα και πλαίσιο από το AK550, καθώς και προσθήκες εξοπλισμού, που θα του επέτρεπαν να κινείται και στο εκτός δρόμου πεδίο.

Τελικά τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ακριβώς έτσι, με το DT X360 που παρουσιάστηκε να χαράζει έναν διαφορετικό δρόμο σε σύγκριση με το CV2.

Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση αυτού του νέου μοντέλου, να δούμε τι ακριβώς παίζει με τα… adventure scooter και γιατί τώρα τελευταία γίνεται τόσος ντόρος γύρω από αυτά. Η ιδέα δεν είναι ούτε καινούργια, ούτε πρωτότυπη.

Η Honda είχε αποπειραθεί πρώτη σε επίπεδο παραγωγής να ανιχνεύσει αυτή τη διασταύρωση κατηγοριών και όχι, δεν αναφερόμαστε στο X-ADV, αλλά στο EZ9 Cub του 1991, ένα αυτόματο δίχρονο μοντέλο με κινητήρα 90 cc, με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, τρακτερωτά ελαστικά, τελική μετάδοση με αλυσίδα και κινητήρα σταθερά πακτωμένο στο πλαίσιο.

Το 1993 η Piaggio παρουσίασε τα πολύ γνωστά στη χώρα μας Typhoon, για να ακολουθήσουν πολλά μοντέλα από διάφορους κατασκευαστές που επένδυαν στο χωμάτινο look. Ήταν όντως μοντέλα κατάλληλα για κίνηση στο χώμα; Με εξαίρεση το EZ90, δεν θα το λέγαμε.

Αν και πολλά εξ αυτών έφαγαν χωματόδρομο με το κουτάλι ως «νοικιάρικα» στα ελληνικά νησιά, η απλή διάσχιση εκτός ασφάλτου διαδρομών, δεν ανάγει απαραίτητα ένα όχημα ως κατάλληλο για το πεδίο αυτό.

Σίγουρα, τα τρακτερωτά ελαστικά βελτιώνουν σε ένα ποσοστό την πρόσφυση, αλλά από εκεί και έπειτα τα scooter κλασικής αρχιτεκτονικής παρουσιάζουν εγγενείς αδυναμίες όταν το ζητούμενο είναι η κίνηση εκτός δρόμου.

Η θέση οδήγησης, ο κινητήρας μαζί με τη μετάδοση CVT που αποτελούν μη αναρτώμενη μάζα και η μικρή κατά κανόνα απόσταση από το έδαφος, είναι στοιχεία που βάζουν φραγμό σε οποιαδήποτε προσπάθεια για κάτι περισσότερο στο χώμα.

Το Kymco DT X360 εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία. Σε καμία περίπτωση δεν το εξισώνουμε με ένα Typhoon φυσικά, αλλά από τη στιγμή που η δομική του φιλοσοφία επί της ουσίας δεν αλλάζει, το σενάριο του να το φορτώσει κανείς με τον απαραίτητο εξοπλισμό και να ζήσει την περιπέτεια με τρόπο ανάλογο μιας adventure μοτοσυκλέτας, μάλλον δεν είναι πραγματοποιήσιμο.

Θα αποφύγουμε επίσης και την όποια άμεση ή έμμεση σύγκριση με το Χ-ΑDV, καθότι πρόκειται για δυο διαφορετικής φιλοσοφίας μοντέλα που προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους: το Honda έχει αρκετό DNA μοτοσυκλέτας, το Kymco είναι αμιγώς scooter.

Τo DT X360 έχει την καινοτομία ότι επαναφέρει στοιχεία στα scooter και μάλιστα σε μια κατηγορία που δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο, αυτή των maxi scooter.

Μερικά εξ αυτών προστέθηκαν μόνο και μόνο για να προσδώσουν μια Adventure αισθητική, όπως το προτεταμένο ρύγχος κάτω από τη μάσκα, οι χούφτες στο τιμόνι και η “αιωρούμενη” σε μπράτσα ζελατίνα.

Από την άλλη, στοιχεία όπως το φαρδύ τιμόνι, η όρθια, συγκριτικά με τα maxi scooter GT πρότυπα θέση οδήγησης και η ψηλή σέλα, στα 800 χλστ. δημιουργούν τις προϋποθέσεις για καλύτερο έλεγχο και εποπτεία όταν αποπειραθεί κάποιος να διασχίσει έναν ήπιο χωματόδρομο.

Τα ελαφρώς τρακτερωτά ελαστικά προσθέτουν επίσης πόντους, ωστόσο η Kymco δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα τις διαδρομές των αναρτήσεων, για να διαπιστωθεί αν αυτές έχουν ένα μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας από τα συνήθη δεδομένα της κατηγορίας.

Ο κινητήρας είναι ένας μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος 320,6 κ.εκ., που αποδίδει 28,4 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και 3,0 kgm ροπής στις 5.750 σ.α.λ.

Οι τροχοί του 360 έχουν διάμετρο 14 ίντσες μπροστά και 13 ίντσες πίσω, και χρησιμοποιούν ελαστικά διαστάσεων 120/80-14 και 150/70-13 αντίστοιχα, ενώ το βάρος του σκούτερ ανέρχεται στα 194 κιλά, με το ρεζερβουάρ των 12,5 λίτρων γεμάτο.

Όπως είχαμε γράψει και στην αρχική παρουσίαση του DT X360, η ίδια η εταιρία στο προωθητικό υλικό του μοντέλου, αποφεύγει να αναφερθεί σε χώματα, πέτρες και λάσπες, περιοριζόμενη σε πιο γενικές περιγραφές, όπως “ανομοιόμορφοι δρόμοι” και “άγριες επιφάνειες”, οπότε αυτόματα το τοποθετεί στην νεότευκτη κατηγορία των… street adventure scooter! Ιδού η απάντηση σε όλες τις προηγούμενες απορίες.

Πάντως στο επίσημο βιντεάκι της εταιρίας το DT κάνει ένα καλό ανάποδο τιμόνι προς το τέλος, δίνοντας αυτή την πινελιά της “περιπέτειας” στο συνολικό image.

Είναι σαφώς καλοδεχούμενη η νέα προσέγγιση της Kymco στον χώρο των maxi scooter και ανυπομονούμε να διαπιστώσουμε τη δυναμική του μοντέλου στον δρόμο.

Γιατί θεωρούμε ότι για το ελληνικό οδικό δίκτυο, αστικό αλλά και επαρχιακό, τόσο μέσα στις πόλεις όσο και έξω από αυτές, το Kymco DT X360 θα έχει να προσφέρει πρόσθετα πλεονεκτήματα σε σχέση με ένα συμβατικό maxi scooter.