fbpx

KYMCO AK550 2021: Εuro 5 και μικρές βελτιώσεις

Αναβάθμιση και συμμόρφωση

Πέρα από την αναβάθμιση με μικρές βελτιώσεις, η ναυαρχίδα της ταϊβανέζικης εταιρίας σκούτερ, το Kymco ΑΚ 550, συμμορφώνεται πλέον και στις προδιαγραφές Euro 5.

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν δυο δεκαετίες για να παρουσιαστεί επιτέλους ένα σκούτερ ικανό να αμφισβητήσει την ηγεμονία του Yamaha TMAX. Το Kymco AK550 αποτέλεσε ένα τολμηρό βήμα για την Kymco και θα προσθέταμε και επιτυχημένο, κρίνοντας από την αποδοχή του μοντέλου στην αγορά.

Για το 2021, ήταν φυσικά αναμενόμενη η προσαρμογή στις Euro 5 προδιαγραφές και στο άρθρο που ακολουθεί, παρουσιάζουμε τις αλλαγές που επέφερε αυτή η κίνηση.

Το «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις» είναι μια πολύ σοφή πρακτική, στην προκειμένη περίπτωση όμως συνεπικουρείται και από το «έτσι και αλλιώς, δεν χρειάζεται να την αλλάξεις». Τι εννοούμε με αυτό; Ότι το Kymco AK550 αποτελεί ένα προϊόν που είχε μελετηθεί πολύ πριν βγει στην παραγωγή, καθότι περιθώρια λαθών και ατυχών κινήσεων δεν υπήρχαν.

Όταν πας να προκαλέσεις ένα μοντέλο-θρύλο, όπως το Yamaha Τ-ΜΑΧ, το ματς είναι ντέρμπι και όλοι έχουν στραμμένη την προσοχή τους, περιμένοντας να δουν αν θα γίνεις βορά για τα θηρία ή θα αποκαθηλώσεις τον βασιλιά.

Καλώς η κακώς, στην προκειμένη περίπτωση το φιλοθεάμον κοινό εισέπραξε απογοήτευση, καθότι δράμα δεν υπήρξε, ούτε καν ισοπαλία. Για την ακρίβεια, κερδισμένοι ήταν οι υποψήφιοι αγοραστές.

Το Kymco ΑΚ550 αποδείχτηκε πολύ αξιόλογο, φθάνοντας τον ψηλά τοποθετημένο πήχη της κατηγορίας – στην οποία εδώ και χρόνια υπήρχε μόνο του το Τ-ΜΑΧ – αλλά αποκαθήλωση δεν υπήρξε. Τα sport GT Yamaha Τ-ΜΑΧ και Kymco ΑΚ 550, μαζί με την προσθήκη του SYM Maxsym ΤL, απέκτησαν περισσότερες προτάσεις και ο κάθε ένας από τους συμμετέχοντες απέκτησε μια δική του έκφραση, που ορίζεται από πολλές συνισταμένες, με την οικονομοτεχνική και το επίπεδο του εξοπλισμού να είναι οι πλέον έκδηλες.

Ας βάλουμε τα σπαθιά μέσα στα θηκάρια τους λοιπόν. Μετά από αυτή την απαραίτητη διευκρίνιση, πιστεύουμε ότι έγινε αντιληπτό ότι δικαιωματικά αξίζει στο Kymco AK550 να εξετάζεται ως μια ξεχωριστή οντότητα και όχι να προσδιορίζεται πάντα και εμμονικά με βάση τον ανταγωνισμό.

Για το 2021, η Kymco διατήρησε τα περισσότερα στοιχεία του σκούτερ αναλλοίωτα. Το αλουμινένιο πλαίσιο (για την κατασκευή του οποίου έχει δημιουργηθεί ξεχωριστό τμήμα στο εργοστάσιο), το 50-50 ζύγισμα του βάρους μπροστά και πίσω, τα υψηλής ποιότητας/απόδοσης περιφερειακά και η γωνιώδης και επιθετική σε ύφος σχεδίαση, δεν υπήρχε λόγος να πειραχτούν.

Ούτε και ο κινητήρας υπήρχε λόγος να αλλάξει, αλλά στην προκειμένη περίπτωση αυτό υπαγορεύθηκε από την νομοθεσία της ΕΕ και τις χρονικές προθεσμίες για τη συμμόρφωση με τις Euro 5 προδιαγραφές. Όπερ και εγένετο, με την Kymco απλά να αναφέρει ότι προσάρμοσε το μοτέρ στις οριζόμενες εκπομπές καυσαερίων και προδιαγραφών, χωρίς όμως να γίνεται αναλυτική περιγραφή για το πώς κατέστη αυτό δυνατό.

Ο κινητήρας δεν έχει αλλάξει σε ό,τι αφορά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Δικύλινδρος σε σειρά, με στρόφαλο τύπου crossplane 270ο , υγρόψυκτος και οκταβάλβιδος με δυο επί κεφαλής εκκεντροφόρους και χωρητικότητα 550,4 cc.

Ωστόσο η απόδοσή του για το 2021 και κατόπιν της μετάβασης στις Euro 5 προδιαγραφές, παρουσιάζεται ελαφρώς μειωμένη σε ό,τι αφορά την απόλυτη ισχύ, που ανακοινώνεται στους 51 ίππους στις 7.500 rpm, έναντι των 53,5 ίππων (επίσης στις 7.500 rpm) που απέδιδε η Euro 4 έκδοση. Η ροπή από την άλλη, έμεινε στα ίδια ακριβώς επίπεδα, δηλαδή 5,6 kgm, στις 5.500 rpm.

Μια ακόμα διαφοροποίηση, είναι αυτή της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, που μειώθηκε από τα 15 στα 12,5 λίτρα, καταδεικνύοντας ότι κάτι έχει αλλάξει χωροταξικά επίσης στο σκούτερ, αλλά προς το παρόν, επαναλαμβάνουμε ότι δεν υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες για το είδος και την έκταση των αλλαγών.

Το «στεγνό» βάρος παρουσιάζεται επίσης αυξημένο από τα 226 στα 230 κιλά. Σε γενικές γραμμές, πλην της αυτονομίας που λογικά θα έχει μειωθεί, οι μεταβολές αυτές δεν παρουσιάζουν δραματικές διαφοροποιήσεις ώστε να θεωρούνται δεδομένες μεγάλες αλλαγές στην συμπεριφορά και στις επιδόσεις, σε κάθε περίπτωση όμως, θα περιμένουμε την δοκιμή του μοντέλου 2021 στον δρόμο για να αποφανθούμε με σιγουριά.

Μια νέα προσθήκη αποτελεί αυτή του ridebywire όπως έχουμε συνηθίσει να το λέμε, δηλαδή της ηλεκτρομηχανικής διαβίβασης των εντολών του αναβάτη σε ό,τι αφορά το γκάζι. Από τη στιγμή που το ποσοστό του γκαζιού ψηφιοποιείται, ανοίγει ο δρόμος για την επεξεργασία των δεδομένων από την ECU και στην προκειμένη περίπτωση η Kymco αξιοποίησε το γεγονός για να ομαλοποιήσει την απόκριση στο χαμηλομεσαίο φάσμα των στροφών.

Συνήθως το ridebywire σημαίνει και εφαρμογή riding modes, αλλά το AK550 είχε κάτι ανάλογο από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του, με την επιλογή μεταβολής των χαρτογραφήσεων του κινητήρα σε Sport και Rain.

Το πιρούνι είναι αντεστραμμένο με καλάμια διαμέτρου 41 mm, ενώ στην πίσω ανάρτηση υπάρχει μονό αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο, ορατό στην αριστερή πλευρά του σκούτερ. Το περίτεχνα σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ψαλίδι είναι τύπου μοτοσυκλέτας.

Τα φρένα είναι της ιταλικής Brembo. Oι δυο μπροστινοί δίσκοι είναι πλευστοί διαμέτρου 270 mm, με ακτινικά τοποθετημένες 4έμβολες δαγκάνες Brembo M50. Ο πίσω δίσκος είναι διαμέτρου 260 mm, ενώ η πέδηση ελέγχεται από δικάναλο ABS.

Οι τροχοί του Kymco ΑΚ 550 είναι 15 ιντσών και οι διαστάσεις τους είναι 120/70 μπροστά και 160/70 πίσω με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης να είναι της Metzeler. Το μεταξόνιο φτάνει τα επίπεδα της κατηγορίας των μεγάλων maxi scooter στα 1.580mm. Τα φώτα είναι μπροστά και πίσω LED.

To ύψος σέλας είναι στα 785 mm και όταν ανοιχτεί από τον κεντρικό διακόπτη αποκαλύπτει έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που χωράει ένα φουλφέις κράνος και ένα ακόμα ανοικτό κράνος (jet). Oι συνολικές διαστάσεις του Kymco ΑΚ 550 είναι: μήκος 2.165, πλάτος 795 και ύψος 1.400mm.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης, θερμαινόμενα grip, Full LED φώτα, ρυθμιζόμενες μανέτες, keyless σύστημα λειτουργίας του κεντρικού διακόπτη, TFT έγχρωμος πίνακας οργάνων και πρακτικά ντουλαπάκια στην ποδιά για την αποθήκευση μικροπραγμάτων.

Το Kymco ΑΚ550 2021 συνεχίζει φυσικά να εξοπλίζεται με το σύστημα διασυνδεσιμότητας Νοodoe που αποτελεί μια από τις πληρέστερες πλατφόρμες αυτού τους είδους, με πληθώρα δυνατοτήτων, στις οποίες μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται πλοήγηση, διαχείριση κλήσεων και social media ειδοποιήσεων, πυξίδα, πρόγνωση καιρού και πολλά άλλα.
Αναμένουμε τον ερχομό του 550 στην ελληνική αγορά και την ανακοίνωση της τιμής του.

X