KYMCO AK 550i ABS: Πρώτη βόλτα στην Ελλάδα

Σου μένει πάντα η πρώτη φορά…

Δείχνοντας τον σεβασμό που αρμόζει σε ένα μοντέλο σαν το δικύλινδρο ΑΚ 550 η αντιπροσωπεία της Kymco στην Ελλάδα προσκαλεί επίσημα τους δημοσιογράφους για την παρουσίαση και την πρώτη δοκιμή στους δρόμους της Αττικής. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Γιώργος Κούτος

Σε μια καλά σχεδιασμένη διαδρομή στη νότια Αττική πλήθος ελλήνων δημοσιογράφων οδήγησαν για πρώτη φορά το καλύτερο σκούτερ που έχει βγει ποτέ από την Kymco, το πρώτο μιας νέας γενιάς.

Μπορεί το Kymco ΑΚ 550 να γράφει στα πλαϊνά του καπάκια Super Touring αλλά στην πραγματικότητα το νέο maxi scooter καλείται να καλύψει όλους τους τομείς που επιθυμεί ο άνθρωπος της πόλης, ο απαιτητικός σκουτερίστας που θέλει καλές επιδόσεις στην καθημερινή του μετακίνηση, στις μικρές και μεγάλες εκδρομές, στη μεταφορά ενός ή δύο ατόμων από το σκούτερ του.

Ήταν σημαντική η επένδυση που έγινε από πλευράς εταιρίας για τη δημιουργία του Kymco ΑΚ 550, αφού γνώριζε πολύ καλά ότι πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα προς μια κατηγορία πολυτελών, ακριβών κατασκευών κι ένα “λάθος” σε οποιονδήποτε τομέα θα έβαζε σε κίνδυνο μελλοντικά σχέδια.

Η έρευνα για τη δημιουργία ενός prime scooter (υψηλής αξίας και τιμής) είχε ξεκινήσει ήδη από το 2012 και το 2014 όταν η Kymco γιόρταζε τα 50ά της γενέθλια από την ημέρα που ιδρύθηκε (1964-2014) το 550 παρουσιάστηκε σε κλειστό κύκλο συνεργατών της εταιρίας. Τότε ονομαζόταν Concept Κ50 (Kymco-50 χρόνια). Αργότερα το όνομα άλλαξε.

Το ΑΚ 550, όπως ονομάζεται σήμερα το μεγάλο σκούτερ, σημαίνει στα ιταλικά Anniversario Kymco (επέτειος Kymco) και εκτός των άλλων αποτελεί το προσωπικό στοίχημα του προέδρου Allen Ko, γιο του ιδρυτή της εταιρίας.

Το σλόγκαν γύρω από το 550 είναι το “Win my Heart”, αν και στην προκειμένη περίπτωση αυτό που πρέπει να κερδίσει το σκούτερ είναι η καταξίωση του κοινού.

Η αρχιτεκτονική του κινητήρα έχει κινηθεί γύρω από την τεχνολογία των μειωμένων τριβών των κινούμενων μερών και η απόδοσή του φτάνει τους 53,5 ίππους σαφώς παραπάνω από τον ανταγωνισμό που – δεν το κρύβει κανείς άλλωστε – είναι το πολύ πετυχημένο… ή μάλλον το πιο πετυχημένο μεγάλο σκούτερ όλων των εποχών, το Yamaha ΤΜΑΧ 530.

Η κεφαλή του δικύλινδρου, υγρόψυκτου σε σειρά κινητήρα με τους 2 ΕΕΚ είναι 8βάλβιδη. Έχει στρόφαλο cross plane (270°) και αντικραδασμικούς άξονες που βοηθούν την ιδανική ροή του λιπαντικού, κάτι ευεργετικό στη μείωση της θερμοκρασίας και της αξιοπιστίας του κινητήρα.

Ο κυβισμός είναι 550,4cc και η ιπποδύναμη στους 53,5 ίππους στις 7.500rpm. Αντίστοιχα η μέγιστη ροπή φτάνει τα 5,6kgm, στις 5.500rpm.

Ο στρόφαλος του 550 είναι crossplane και η ανάφλεξη είναι στις 270 μοίρες, πράγμα που σημαίνει ότι ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρα ακούγεται και κυρίως αποδίδει σαν V-2 με όλα τα πλεονεκτήματα που σημαίνει αυτό στο δρόμο και στο άνοιγμα του γκαζιού. Απόλαυση με λίγα λόγια… Υπάρχει υγρός πολύδισκος, πέρα από το CVT και η τελική μετάδοση γίνεται με ελαστικό ιμάντα.

Αλουμινένιο είναι το πλαίσιο, αλλά και το υποπλαίσιο, το οποίο έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την ιταλική εταιρία Oral, με την οποία η Kymco συνεργάζεται, αφού συμμετέχει με επιτυχία στο ιταλικό πρωτάθλημα ταχύτητας στην κατηγορία Moto3.

Το πλαίσιο ήταν μια πολύ σημαντική υπόθεση για την Kymco, αφού κατάφερε να έχει τις προδιαγραφές που ήθελε και να είναι ελαφρύτερο του ανταγωνισμού. Γι’ αυτό και κατασκευάζεται από την ίδια στο εργοστάσιο της Ταϊβάν.

Πέρα από κατανομή βάρους 50/50 στους τροχούς, την καλύτερη απόδοση ίππων/βάρους κατέχει το Kymco ΑΚ 550, αφού αγγίζει τα 4,22 κιλά ανά ίππο (233 κιλά είναι γεμάτο). Αυτό μεταφράζεται σε επιδόσεις στο δρόμο, κάτι που θα δούμε παρακάτω.

Το πιρούνι είναι ανάποδο με καλάμια 41 χιλιοστών και πίσω το σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο μονό αμορτισέρ συνεργάζεται με αλουμινένιο ψαλίδι – όπως στις μοτοσυκλέτες.

Και στον τομέα των φρένων το “Άλφα-Κάπα” είναι πολύ προσεγμένο και διαθέτει δύο δισκόφρενα μπροστά διαμέτρου 270mm της Brembo με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων, το πίσω δισκόφρενο είναι 260mm και συνεργάζονται και τα τρία με ένα σύστημα ABS της Bosch.

Στον περιφερειακό εξοπλισμό συναντάμε οθόνη TFT με ρύθμιση φωτεινότητας και το σύστημα Noodoe που πρόκειται για ένα “internet of Vehicles” που συνδέει αναβάτη με ένα σωρό χρήσιμες πληροφορίες, οι οποίες προβάλλονται την κατάλληλη στιγμή στην αντίστοιχη οθόνη, που βρίσκεται ανάμεσα στα όργανα.

Παραδείγματος χάρη η αναπάντητη κλήση ή το μήνυμα εμφανίζεται όταν είναι σταματημένο το σκούτερ στο φανάρι, κι όχι όταν κινείται.

Το 550 είναι “χωρίς κλειδί”, χρησιμοποιεί το σύστημα Keyless με έναν περιστροφικό πολυδιακόπτη στη θέση του παραδοσιακού κλειδιού, ενώ ο κινητήρας διαθέτει ρύθμιση απόδοσης “Rain”, που μειώνει την ιπποδύναμη που μεταφέρεται στο πίσω λάστιχο (47 ίπποι).

Θερμαινόμενα γκριπ (με μικρο-επεξεργαστή), ντουλαπάκια στην ποδιά και παροχή ρεύματος USB, ένδειξη πίεσης ελαστικών, ρυθμιζόμενες μανέτες φρένων, ρυθμιζόμενη ζελατίνα , είναι μέσα στον στάνταρ εξοπλισμό.

Τα χρώματα που θα διατίθεται το Kymco ΑΚ 550 στην Ελλάδα είναι όλα ματ, σε μαύρο, γκρι, ασημί και καφέ, με την τιμή του να έχει ανακοινωθεί στα 9.580 ευρώ με πληρωμή τοις μετρητοίς.

Είναι η χαμηλότερη τιμή στην Ευρώπη, ένα σημαντικό στοιχείο αν αναλογιστούμε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν μεγαλύτεροι φόροι και τέλος ταξινόμησης, που δεν επιβαρύνουν τους Ευρωπαίους.

Στόχος της εταιρίας για φέτος είναι τα 3.000 κομμάτια και σύμφωνα με τις παραγγελίες που έχει δεχτεί η Kymco για τις ευρωπαϊκές αγορές η παραγωγή δουλεύει στο μέγιστό της για να ανταποκριθεί στη ζήτηση.

Πάμε όμως στην πρώτη μας επαφή με το σκούτερ, στην πρώτη πολυαναμενόμενη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, έστω κι αν ήταν για έναν γρήγορο γύρο.

Γιατί “πολυαναμενόμενο” το Kymco ΑΚ 550; Μα γιατί έχει βουίξει ο τόπος εδώ και μήνες και γιατί η θεωρητική αντιπαράθεση των φίλων των Kymco, με τους φίλους των ΤΜΑΧ κάποτε πρέπει να καταλαγιάσει στο δρόμο, στην πράξη. Μετά τα λόγια έρχεται η πραγματικότητα.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή παντού, όπου κι αν κοιτάξεις το 550, που σαφώς ακολουθεί τις γραμμές των ΤΜΑΧ, πηγαίνοντας τες ένα -έστω και μικρό- βήμα παραπέρα προς την σπορ κατεύθυνση.

Προσωπική μας προτίμηση αυτό το εντυπωσιακό, βαθύ καφετί χρώμα, το οποίο και οδηγήσαμε στη βόλτα των 90 περίπου χιλιομέτρων, που ξεκίνησε από το Μαρκόπουλο Αττικής έφτασε μέχρι το Λαύριο για να επιστρέψει και πάλι στο Μαρκόπουλο.

Αφού προηγουμένως ο αναβάτης, που δεν έχει εξοικειωθεί με το “ά-κλειδο” σύστημα, ταλαιπωρηθεί ελαφρώς, πατάει τη μίζα και ακούει έναν βαθύ μπάσο, υπέροχο ήχο να βγαίνει από τα σωθικά και την εξάτμιση του δικύλινδρου κινητήρα.

Εξήντα τέσσερις διαφορετικές εξατμίσεις δοκίμασαν οι Ταϊβανέζοι τεχνικοί μέχρι να καταλήξουν στη συγκεκριμένη και με τέτοιο αποτέλεσμα, πολύ καλά έκαναν.

Πρόκειται για μια ηχητική απόλαυση που σε συνοδεύει διαρκώς μέχρι και τα 70-80 km/h, αλλά και όταν είσαι σταματημένος: πρόκειται για αυτό το ενοχλητικό – όταν το κάνουν οι άλλοι – “βρουμ-βρουμ” στα φανάρια…

Απόκριση στο γκάζι, ρεπρίζ και επιτάχυνση είναι άριστες. Ζωντάνια στον κινητήρα υπάρχει και πάνω από τα 140 km/h, με την τελική που είδαμε να ξεπερνάει τα 180 km/h, από ένα πολύ καλό δικύλινδρο σύνολο που δεν αφήνει κανένα παράπονο από την απόδοσή του.

Η ψηλή θέση οδήγησης “επικοινωνεί” με ένα “ενιαίο” πλαίσιο που συνεργάζεται περίφημα με τις αναρτήσεις που δεν αφήνουν χτυπήματα να περάσουν στον αναβάτη, ενώ τα φρένα, αν όχι τα καλύτερα, είναι από τα καλύτερα που κυκλοφορούν. Όπως και τα λάστιχα της Metzeler.

Παρατηρείτε μια μικρή βιασύνη από τον υπογράφοντα σ’ αυτό το κομμάτι της δοκιμής στο δρόμο; Ναι, σαφώς υπάρχει αφού μετά από την πρώτη πολύ καλή εντύπωση που αποκομίσαμε από το Kymco ΑΚ 550, αρχίσαμε να… ξανα-ανυπομονούμε.

Αυτή τη φορά, για την πλήρη μας δοκιμή που θα διαρκέσει μία εβδομάδα, κι όχι μία μέρα.

Μέχρι τότε κρατήστε ότι η πρώτη μας επαφή με το 550 ήταν κάτι παραπάνω από θετική και ότι μετά από την πλήρη δοκιμή θα έχουμε πολλά και πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να πούμε.

Ελάτε να κάνουμε όλοι μαζί, λίγη υπομονή ακόμη. Για τελευταία φορά…

X