KTM E-SPEED: ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΚΟΥΤΕΡ ΣΤΟ ΤΟΚΙΟ

Μετά το χώμα… η πόλη

 Σαν προσπάθεια να θυμίσει τις μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ μοιάζει αυτή η άσκηση επί πλαστικού και μετάλλου της αυστριακής εταιρίας, που ονομάζεται E-Speed, παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία και πρόκειται για ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό σκούτερ.

Γνωρίζουμε καλά, ότι “περί γούστου – κολοκυθόπιτα”, ότι δηλαδή το γούστο του καθενός είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα, από την άλλη όμως δεν είναι η πρώτη φορά που τα δημιουργήματα του σχεδιαστή της ΚΤΜ, του γνωστού Gerald Kiska, κάνουν τους θεατές να κάνουν ένα βήμα πίσω και να μουρμουρίσουν “Ενδιαφέρον είναι… όμορφο όμως όχι”.

Πολύ φοβόμαστε ότι πολλοί θα πουν το παραπάνω και στην περίπτωση του νέου πρωτότυπου σκούτερ της ΚΤΜ, που εμφανίστηκε στο 40o Tokyo Motorcycle Show, με το όνομα E-Speed, ενός “οικολογικού” δίτροχου, που προτείνεται για αστική μετακίνηση.

Μετά από το πολύ ενδιαφέρον ηλεκτρικό “εντός-εκτός” δρόμου Freeride η Αυστριακή εταιρία από το Mattighofen δημιουργεί ένα ακόμα ηλεκτρικό όχημα, αυτή τη φορά για τα “μονοπάτια” της πόλης.

Το E-SPEED έχει βασιστεί πάνω στην ίδια μπαταρία και τη μετάδοση του Freeride με στόχο την καθημερινή μετακίνηση πλέον. Για την ΚΤΜ όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι θα κινηθεί πάνω στους δρόμους της συντήρησης και της συμβατικότητας, κι έτσι έντυσε το σκούτερ με τον “δικό της τρόπο”, περνώντας πρώτα το λογότυπο της ΚΤΜ και τις γραμμές-ταυτότητα της εταιρίας. Γι’ αυτό το λόγο και τα πλαστικά του είναι τόσο μυτερά, ενώ ίσα που ξεπροβάλλει ένα πολύ ενδιαφέρον πλαίσιο χωροδικτύωμα, κάτω από το λαιμό του τιμονιού.

Ναι, πρέπει να το παραδεχθείτε: το E-Speed φωνάζει από μακριά ότι είναι γνήσιο τέκνο της ΚΤΜ…

Το πρωτότυπο E-Speed αποδίδει σύμφωνα με την ΚΤΜ, 11kW και ροπή 3,7 kgm, με την τελική να ανακοινώνεται στα 85χ.α.ω. Η μπαταρία που χρησιμοποιείται είναι ιόντων λιθίου και για να φορτισθεί πλήρως χρειάζεται μόλις δύο ώρες, μέσω πρίζα οικιακού τύπου.

Οι αναρτήσεις έρχονται από την WP με το μπροστινό να είναι αριστοτεχνικό μονόμπρατσο πιρούνι, που ζευγαρώνει και συνδυάζεται με το μονόμπρατσο ψαλίδι στο οπίσθιο τμήμα, με ένα αμορτισέρ… με μοχλικό παρακαλώ, για προοδευτικότητα στην λειτουργία της ανάρτησης. Εντυπωσιακή είναι και η σχεδίαση των ζαντών, ενώ πολύ έξυπνη είναι και η τοποθέτηση του πίσω φωτιστικού σώματος, κάτω από το πίσω φτερό.

Η μεταφορά της δύναμης από τον ηλεκτροκινητήρα γίνεται με ιμάντα. Το συνολικό βάρος της κατασκευής είναι 140 κιλά.

Άσχετα πάντως από το αν αρέσει ή όχι το E-Speed του Gerald Kiska και της ΚΤΜ, ένα είναι σίγουρο: η εταιρία δεν στερείται τόλμης, ούτε ιδεών και σίγουρα θα θέλαμε να την δούμε να επιστρέφει στον χώρο των σκούτερ… ναι να επιστρέφει, γιατί η Αυστριακή εταιρία κατασκεύαζε σκούτερ μέχρι τη δεκαετία του ’70!

Ε, διαβάστε και λίγη ιστορία (αφού πρώτα πατήσετε ΕΔΩ και βρείτε την ΚΤΜ μέσα στην εγκυκλοπαίδεια του Scooternet) και μετά τα ξαναλέμε…

X