HONDA SUPER CUB C125: O θρύλος επιστρέφει

Το επετειακό των 100 εκατομμυρίων

Η επιστροφή του παπιού-θρύλου, του Honda Super Cub C 125 στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά συμπίπτει με τα 60 χρόνια από τη μέρα που παρουσιάστηκε σαν μοντέλο, αλλά και με ένα απίστευτο ρεκόρ παραγωγής. Κι αν δεις το παπί όπως το έβλεπαν στα τέλη της δεκαετίας που αυτά τα σχήματα τα έλεγαν “scooterettes”, πρόκειται για ένα σκούτερ με ημι-αυτόματο σασμάν και μεγάλους τροχούς…

Μπορεί η μισή Ασία να τιμά και αυτή τα παπιά όλων των εταιριών με εκατομμύρια πωλήσεις κάθε χρόνο, όμως είναι η ελληνική αγορά μοναδική στην Ευρώπη που έχει δείξει τέτοια πίστη και αφοσίωση σε αυτό το μοναδικό σχήμα που έχει εκτινάξει τις πωλήσεις του – περισσότερο από κάθε άλλο δίτροχο – πάνω από τα 100 εκατομμύρια μονάδες.

Honda Super Cub C125, το μοντέλο του 2018, το εγγόνι

Honda Super Cub C100, το μοντέλο του 1958. Ο γεννήτορας

To Honda Super Cub επανέρχεται δυναμικά στην Ευρώπη με τον αέρα ενός παγκόσμιου bestseller. Διατηρεί τις διάσημες αξίες-σταθερές του παραμένοντας εύχρηστο και φιλικό, διατηρώντας το μοναδικό του διαχρονικό στυλ. Μέσα στα βασικά χαρακτηριστικά του είναι φυσικά ο ροπάτος κινητήρας των 125cc, το ημιαυτόματο σασμάν, οι άνετες αναρτήσεις, ενώ έχουν ενσωματωθεί πλέον και μοντέρνες λύσεις όπως τα φώτα τεχνολογίας full LED και το Smart Key.

Το πρώτο Super Cub C100 (με κινητήρα 50 κυβικών) παρουσιάστηκε το 1958, 10 χρόνια μετά την ίδρυση της Honda. Σχεδιασμένο από τον Soichiro Honda και τον επί μακρόν συνεργάτη του Takeo Fujisawa, είχε συγκεκριμένο σκοπό: “να προσφέρει χαρά και να γίνει χρήσιμο στους ανθρώπους”.

Λίγο πριν τα γενέθλια των εξήντα ετών, το 2017, το Super Cub πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο με 100 εκατομμύρια μονάδες να έχουν παραχθεί από τα εργοστάσια της Honda ανά τον κόσμο, που το ανέδειξε στο πιο δημοφιλές μηχανοκίνητο όχημα που έχε κυκλοφορήσει ποτέ στον κόσμο.

Όλο αυτό το διάστημα, οι βασικές αρετές του Super Cub – στυλ, αξιοπιστία, οικονομία, πρακτικότητα – παρέμειναν αναλλοίωτες στο πέρασμα του χρόνου: αθόρυβα και διακριτικά, κατάφερε αυτό ακριβώς που επιθυμούσαν οι Soichiro και Takeo – να γίνει απολύτως απαραίτητο στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων και στη μετακίνησή τους.

Έχοντας γνώση του κοινού του παπιού, των αναβατών πόλεων – νεότερων αλλά και πιο μεγάλων – που αναζητούν ένα παπί εμπνευσμένο από γραμμές του παρελθόντος και αξιοπιστία, η Honda παρουσιάζει το Super Cub C125, μία εξέλιξη του θρυλικού παπιού και σηματοδοτεί το επόμενο κεφάλαιο στη μακροχρόνια ιστορία του, σχεδιασμένο για το σύγχρονο ρυθμό ζωής των μεγάλων πόλεων.

Το επετειακό Honda Super Cub C125 ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην θρυλική ιστορία ενός μοντέλου με παγκόσμια απήχηση, το οποίο πωλείται σε περισσότερες από 160 χώρες, και με την χαρακτηριστική, άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνιση, μιας και έγινε πρόσφατα το πρώτο όχημα στην Ιαπωνία το οποίο πατεντάρισε το σχήμα του τρισδιάστατα.

Ενώ εμφανισιακά δεν αποκλίνει από τη κλασική φόρμα, μία αύξηση στην ισχύ και τη ροπή του κινητήρα 125cc βοηθά το Super Cub να πετυχαίνει καλές επιδόσεις. Ο αυτόματος, φυγοκεντρικός συμπλέκτης έχει επίσης αναβαθμιστεί με κριτήριο την αυξημένη ισχύ και τις ομαλές αλλαγές σχέσεων.

Το ατσάλινο πλαίσιο έχει αποκτήσει πρόσθετη ακαμψία, βελτιώνοντας την χρηστικότητα του Super Cub. Η μεγαλύτερη διαδρομή της μπροστινής και πίσω ανάρτησης, οι ζάντες 17 ιντσών από αλουμίνιο και το δισκόφρενο μπροστά, ο φωτισμός full LED και το Smart Key, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του.

Ιριδίζουσες αποχρώσεις αναδεικνύουν την ρετρό αισθητική του Super Cub C125, που διατίθεται σε δύο χρωματισμούς Pearl Niltava Blue (μπλε) και Pearl Nebula Red (κόκκινο).

Το Super Cub 125 είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται από πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους. Βασικό στοιχείο αυτής της φιλοσοφίας είναι η εμπροσθοβαρής ‘σιλουέτα σχήματος S’, που ξεκινά πίσω από την ποδιά και καταλήγει στο πίσω φτερό.

Το σύνολο αποπνέει μία αισθητική καθαρότητα και αίσθηση ποιότητας μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, με μία φίνα ισορροπία ανάμεσα απαλές καμπύλες και τις δυναμικές ακμές της ποδιάς και των φτερών. Το πίσω φτερό είναι πολύ λεπτό – και κατασκευάζεται από πρεσαριστό ατσάλι αντί για πλαστικό – τονίζοντας την κλασική σιλουέτα σχήματος ‘S’.

Βασικό κομμάτι του Super Cub από το πρώτο μοντέλο είναι το μπροστινό τμήμα του δίτροχου που συγκεντρώνει διάφορα εξαρτήματα – πιρούνι, τιμόνι και ποδιά – σε ένα ενιαίο σύνολο. Στο πρώτο μοντέλο, το τιμόνι σε σχήμα γλάρου, ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά του και έτσι έχει διαμορφωθεί και στο νέο Honda Super Cub C125, με τον αναβάτη να τοποθετούνται σε μία φυσική, εύχρηστη θέση οδήγησης που εξασφαλίζει άριστη ορατότητα μπροστά και περιμετρικά.

Η χρήση αφρώδους μεγαλύτερης πυκνότητας και πάχους συγκριτικά με τα άλλα παπιά αναβαθμίζει την άνεση στη σέλα, η οποία είναι φάλτσα κομμένη στα πλάγια για να φτάνουν πιο εύκολα τα πόδια του αναβάτη στο έδαφος.

Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι νέας τεχνολογίας LED, ενώ τα όργανα αναδεικνύουν την αισθητική της συνολικής σχεδίασης. Υπάρχουν δυο όργανα, το ένα φιλοξενεί το αναλογικό στροφόμετρο και προειδοποιητικές λυχνίες και το άλλο μια ψηφιακή οθόνη.

Μία νότα σύγχρονης εποχής είναι το Honda Smart Key. Βάλτε το στην τσέπη σας και ξεχάστε το, το Super Cub C125 είναι έτοιμο για εκκίνηση. Επίσης ελέγχει το immobiliser αποτρέποντας την κλοπή και εφοδιάζεται με λειτουργία ‘ανταπόκρισης’ (answer back) μέσω της οποίας τα φλας αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν για να βρίσκει ο αναβάτης εύκολα το όχημά του σε πολυσύχναστους χώρους στάθμευσης. Τέλος, προς τιμήν των προγόνων του (και υπογραμμίζοντας την ιστορία της Honda) το ιστορικό τρισδιάστατο λογότυπο με το φτερό της Honda να κοσμεί το Smart Key.

Μετά από 60 χρόνια το παπί της Honda έχει παράξει πάνω από 100 εκατομμύρια μονάδες

Το Honda Super Cub C125 χρησιμοποιεί ένα σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο με μονή ραχοκοκαλιά. Η ακαμψία έχει προσαρμοστεί στην ισχύ του μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα, ενώ το τιμόνι και η σέλα εδράζονται σε ελαστικές βάσεις.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος του τροχού είναι στα 26.5° και 71mm αντίστοιχα, με μεταξόνιο 1.245mm. Το βάρος του 125 είναι 109 kg πλήρες υγρών. Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διαδρομή 100mm, με δύο πίσω αμορτισέρ να δίνουν διαδρομή τροχού 84mm. Οι 17άρηδες τροχοί είναι εξοπλισμένοι με ελαστικά tubeless, διαστάσεων 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω. Ένα δισκόφρενο 220mm μπροστά με μονοκάναλο ABS και μονοπίστονη δαγκάνα συνδυάζεται με πίσω ταμπούρο 130mm.

Οι γραμμές του νέου και του παλιού παπιού είναι παρόμοιες, όπως και τα χρώματα

Απλός, αξιόπιστος, οικονομικός: με τρία λόγια, ο κινητήρας του Honda Super Cub C125. Ο αερόψυκτος, διβάλβιδος κινητήρας, με ψεκασμό και έναν εκκεντροφόρο, των 125cc έχει βελτιωθεί αισθητικά με ένα ματ μεταλλικό φινίρισμα και λεπτομέρειες χρωμίου που του χαρίζουν premium εμφάνιση, ενώ παράλληλα έχει αναβαθμιστεί εσωτερικά.

Ο θόρυβος από τον κινητήρα περιορίζεται στο ελάχιστο χάρη στη χρήση ελικοειδών πρωτευόντων γραναζιών και υψηλότερης ακρίβειας ρουλεμάν στροφάλου. Ρουλεμάν έχουν προστεθεί στον μύλο για πιο ομαλή αλλαγή σχέσεων. Ελαστικά ένθετα χρησιμοποιούνται και στο μοχλικό του επιλογέα (επίσης για μείωση του θορύβου) ενώ βελτιστοποιημένος αποσβεστήρας συμπλέκτη από καουτσούκ μειώνει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές.

Το Honda Super Cub θεωρείται το πιο πετυχημένο δίτροχο στον κόσμο. Εδώ διαφήμιση του 1958

Η διάμετρος και η διαδρομή είναι στα 52.4 x 57.9mm, με τη συμπίεση στα 9.3:1. Η μέγιστη ισχύς 11,3 ίππων (7.1kW) αποδίδεται στις 7.500rpm, και η ροπή των 10,4Nm στις 5.000rpm. Το κιβώτιο είναι 4τάχυτο και  – σύμφωνα με την παράδοση του κλασικού Super Cub – οι αλλαγές σχέσεων γίνονται μέσω ενός αυτόματου, φυγοκεντρικού συμπλέκτη, χωρίς την ανάγκη για μανέτα στο τιμόνι.

Σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις το Super Cub C125 καλύπτει 66.7km/l (WMTC mode), απολαμβάνοντας αυτονομία περίπου 245km από ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 3,7L.

Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα από την ελληνική αντιπροσωπεία η ημερομηνία άφιξης του νέου επετειακού παπιού, ούτε η τιμή του. Για την Ευρώπη γνωρίζουμε ότι θα εμφανιστεί τον Oκτώβριο και ότι θα κοστίζει στη Γερμανία περί τα 3.700 ευρώ. Παρεμπιπτόντως στη Γερμανία τα μέσα χαρακτηρίζουν το Super Cub C 125 σαν “crossover μεταξύ σκούτερ και μικρής μοτοσυκλέτας”…

X