Το μικρότερο SH είναι εδώ
Ήρθε και στην Ελλάδα τo Honda SH125i, ένα από τα πιο δημοφιλή scooter της Ευρωπαϊκής αγοράς, με στόχο να προσφέρει ένα premium σκούτερ στην κατηγορία των 125 κυβικών, απευθυνόμενο στους νέους αναβάτες, αλλά και σε κατόχους αυτοκινήτων μετά την ισοτιμία των διπλωμάτων. Η τιμή του απλού μοντέλου ανακοινώθηκε στα 3.890 €, ενώ του Top Box στα 3.990 €.
Το Honda SH125i είναι ένα σκούτερ που διακρίνεται για τον πλούσιο εξοπλισμό, τον τετραβάλβιδο κινητήρα eSP+ με traction control και start & stop, το επίπεδο πάτωμα και τους μεγάλους τροχούς, ενώ διαθέτει επίσης: οθόνη LCD, φωτισμό full LED, αποθηκευτικό χώρο 28L, θύρα USB Type-C και λειτουργία Smart Key.
Μέλος της δημοφιλούς οικογένειας SH που απαριθμεί εκατομμύρια πωλήσεις, ιδρυτής της οποίας είναι το SH50 που κυκλοφόρησε το 1984, το τετράχρονο SH125 έφτασε για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή αγορά το 2001.
Έκτοτε έχει κατορθώσει να φέρει σε πέρας την αποστολή του, προσφέροντας απολαυστικές και άνετες μετακινήσεις με στυλ, και να εξελιχθεί σε ένα από τα αγαπημένα σκούτερ της Γηραιάς Ηπείρου.
Εκείνο το πρώτο σκούτερ έφερε μαζί του τη συνταγή της επιτυχίας: έναν οικονομικό όσο και ζωηρό κινητήρα, ευελιξία, ευκολία χειρισμού και σταθερότητα με τροχούς 16 ιντσών. Και όλα αυτά με ένα κομψό, premium στυλ.
Διαθέτοντας σύστημα ψεκασμού PGM–FI από το 2005, τα τελευταία 14 χρόνια το SH125i αντιπροσωπεύει ένα από τα καλύτερα μέσα αστικής μετακίνησης.
Πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο εξελίσσεται διαρκώς και προσεκτικά ανάλογα με τις αναπτυσσόμενες ανάγκες και προσδοκίες των ιδιοκτητών. Άλλωστε, επιθυμία της Honda είναι να τους προσφέρει πάντα μία ακόμα καλύτερη έκδοση του SH τους.
Το 2013 απέκτησε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) της Honda και τεχνολογία Idling Stop, αυξάνοντας την ισχύ και βελτιώνοντας την κατανάλωση.
Το 2017, η εμφάνιση ανανεώθηκε με πιο σμιλεμένες γραμμές, εμπρός/πίσω φώτα LED και την προσθήκη του Honda Smart Key.
Για το 2020, το SH125i – το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Atessa της Ιταλίας – ήταν ουσιαστικά ένα εντελώς καινούργιο σκούτερ.
Συνεχίζοντας την μακρά ιστορία των προκατόχων του, έγινε ταχύτερο, ακόμα πιο μοντέρνο, άνετο και εύχρηστο παραμένοντας οικονομικό από άποψης τιμής αγοράς και λειτουργικού κόστους.
Για το 2022, δύο κομψοί νέοι χρωματισμοί, με μοναδικά κόκκινα λογότυπα και μαύρες ζάντες του προσδίδουν μία πιο σπορ νότα.
Η βελτίωση του SH125i του 2020 δεν ήταν εύκολος στόχος, αλλά ένα καλό σημείο εκκίνησης ήταν η αύξηση της ισχύος, της ροπής και της απόδοσης, μέσω του νέου τετραβάλβιδου κινητήρα eSP+ προδιαγραφών EURO5. Η προσθήκη του HSTC (traction control) εξασφάλισε επίσης ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας για τον αναβάτη.
Το επανασχεδιασμένο πλαίσιο απελευθέρωσε πρόσθετο ωφέλιμο αποθηκευτικό χώρο (συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης μιας θύρας USB), ενώ η βελτιστοποίηση της γεωμετρίας της πίσω ανάρτησης αύξησε την άνεση. Το πολυτελές νέο σώμα και το κομψό, χαρακτηριστικό μπροστινό τμήμα ενίσχυσαν την εμφάνιση του SH125i, με φωτισμό full LED και ευδιάκριτα όργανα LCD.
Το Honda SH125i διατίθεται σε πέντε εκδόσεις:
Στάνταρ SH125i χωρίς αξεσουάρ
SH125i με Smart top box
SH125i με Smart top box, χούφτες και ζελατίνα
SH125i με στάνταρ top box
SH125i με στάνταρ top box, χούφτες και ζελατίνα.
Δύο ολοκαίνουργια χρώματα περιλαμβάνουν μοναδικά κόκκινα λογότυπα, μαύρες ζάντες και πιο δυναμικές λεπτομέρειες, που επιτείνουν τη σύγχρονη γοητεία του για το 22YM.
Το SH125i θα διατίθεται σε πέντε χρωματισμούς:
Mat Pearl Cool White **Sporty**
Mat Rock Gray **Sporty**
Pearl Nightstar Black
Timeless Gray Metallic
Pearl Splendor Red
Εμφάνιση και εξοπλισμός
‘Αρμονικό’ και ‘στιβαρό’ είναι δύο λέξεις που περιγράφουν το κομψό στυλ του scooter, ενώ ο πετυχημένος συνδυασμός τους ενίσχυσε την αίσθηση πολυτέλειας. Η ποδιά, το μπροστινό τμήμα του SH125i το κάνει να ξεχωρίζει – το μπροστινό φωτιστικό σώμα που εδράζεται στο φέρινγκ (σχηματίζει ένα ‘H’ από λυχνίες LED) περιλαμβάνει μια κεντρική δέσμη και δύο περιφερειακές, ενώ τα φώτα θέσεως εδράζονται πάνω από το κέλυφος του τιμονιού.
Οι συνολικές συμπαγείς διαστάσεις, το επίπεδο πάτωμα και η όρθια θέση οδήγησης (βασικό συστατικό για ευχρηστία και ορατότητα στην πυκνή κυκλοφορία) είναι χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εμφάνισης των SH. Ο αποθηκευτικός χώρος των 28 λίτρων κάτω από τη σέλα, χωρά ένα κράνος φουλφέις. Περιλαμβάνεται επίσης θύρα φόρτισης USB.
Η επίπεδη σέλα προσφέρει στήριξη και χώρο για ελευθερία κινήσεων, ενώ το μελετημένο σχήμα της και το στενό πάτωμα επιτρέπουν στον αναβάτη να πατάει με σιγουριά στο έδαφος. Επειδή πολλές διαδρομές στην πόλη γίνονται με συνεπιβάτη, υπάρχει άφθονος χώρος για δεύτερο άτομο: τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ αλουμινίου κουμπώνουν όταν δεν χρησιμοποιούνται και είναι ιδιαίτερα σταθερά για τα πόδια του συνεπιβάτη – κυρίως κατά το φρενάρισμα.
Το πίσω φως είναι τεχνολογίας LED με χρωμιωμένο πλαίσιο, ασορτί με το μπροστινό, και ο νέος πίνακας οργάνων LCD περιλαμβάνει όλες τις προειδοποιητικές λυχνίες – όπως Smart Key, HSTC/ABS και λειτουργία Idling Stop – διατεταγμένες γύρω από ένα κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο/χιλιομετρητή. Όλες οι λειτουργίες του πίνακα εκτελούνται μέσω διακοπτών A/B στο αριστερό γκριπ.
Με το έξυπνο κλειδί (Smart Key) στην τσέπη του αναβάτη, ο χειρισμός του κεντρικού διακόπτη, της κλειδαριάς της σέλας και της τάπας ανεφοδιασμού καυσίμου, είναι πλέον απλή υπόθεση. Το κλειδί διαθέτει δύο πλήκτρα για την έξυπνη λειτουργία on/off και τη λειτουργία “answer back”, η οποία ενεργοποιεί τα φλας από απόσταση για εντοπισμό του scooter.
Με το Smart Key εντός εμβέλειας, αρκεί ένα πάτημα του κεντρικού διακόπτη για να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να πάρει εμπρός ο κινητήρας, ενώ μέσω δύο διακοπτών ξεκλειδώνουν η τάπα καυσίμου και η σέλα. Ο διακόπτης γίνεται μπλε όταν πατηθεί ή με τη λειτουργία “answer back” στο Smart Key.
Κινητήρας
Ο υδρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας 125cc eSP+ (‘enhanced Smart Power’) του SH125i παράγει μέγιστη ισχύ 13 ίππους (9,6kW) στις 8.250 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 12Nm αποδίδεται στις 6.500 rpm.
Η κατανάλωση καυσίμου (χωρίς ενεργοποιημένο Idling Stop) είναι 45,7km/l (WMTC mode). Επιπροσθέτως, ο κινητήρας του SH125i είναι προδιαγραφών EURO5. Τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπών ρύπων όπως μονοξείδιο του άνθρακα, υδρογονάνθρακες και οξείδια του αζώτου, όπως ορίζει το EURO5 μειώνονται δραστικά σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του EURO4.
Μία τεχνολογία που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη στη βρεγμένη άσφαλτο, είναι το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC), το οποίο λειτουργεί στο παρασκήνιο για έξυπνη διαχείριση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Μία ενδεικτική λυχνία αναβοσβήνει στον πίνακα οργάνων όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του πίσω τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί επίσης να απενεργοποιείται πλήρως.
Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου είναι 53,5mm και 55,5mm αντίστοιχα. Ο λόγος συμπίεσης είναι 11.5:1. Ο συμπαγής κινητήρας είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να βελτιώνει τη συγκέντρωση μάζας. Το ψυγείο, αντί να τοποθετείται στο μπροστινό τμήμα του σκούτερ, ενσωματώνεται στον ίδιο τον κινητήρα, για μία απλή, ελαφριά διάταξη, ενώ ο αποδοτικός πυρήνας του επιτρέπει τη χρήση ενός πολύ συμπαγούς, ελαφρού ανεμιστήρα ψύξης.
Εσωτερικά, εφαρμόζονται τεχνολογίες χαμηλών τριβών. Το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές εγκοπές στην εξωτερική του επιφάνεια για τον περιορισμό της κατανάλωσης λαδιού και τη βελτίωση της ψύξης ενώ ο κύλινδρος τοποθετείται έκκεντρα σε σχέση με το κέντρο του στροφάλου ώστε να περιορίζονται οι τριβές στο ελάχιστο. Μειωμένες είναι και οι τριβές στο κιβώτιο ταχυτήτων χάρη στη χρήση τριών κύριων ρουλεμάν, τα οποία είναι σχεδιασμένα με γνώμονα τα ακριβή φορτία που μπορεί να δεχτεί έκαστο.
Μια βασική τεχνολογία οικονομίας καυσίμου που ενσωματώνει το SH125i ονομάζεται Idling Stop. Λειτουργεί μέσω ενός διακόπτη στο δεξί γκριπ και, όταν είναι ενεργοποιημένο, διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον επανεκκινεί αμέσως μόλις ο αναβάτης ανοίξει το γκάζι.
Η λειτουργία αυτή είναι πολύ διακριτική χάρη σε ένα σύστημα που επαναφέρει αυτόματα τον στροφαλοφόρο σε γωνία πριν την εισαγωγή, και ένα μηχανισμό αποσυμπίεσης που εξαλείφει την αντίσταση του στροφάλου κατά την επανεκκίνηση. Η ηλεκτρική γεννήτρια/εκκινητής (μίζα) ACG λειτουργεί χωρίς τη χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών.
Πλαίσιο
Με το υψηλής αντοχής σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς, το ρεζερβουάρ καυσίμου 7L τοποθετείται κάτω από το πάτωμα, κάτω από τα πόδια του αναβάτη, μία διάταξη που απελευθερώνει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο 10L.
Το μεταξόνιο είναι στα 1.350mm με τη γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού στα 26°/85,2mm, ενώ ο κύκλος στροφής 2.05m. Το ύψος της σέλας είναι 799mm και το βάρος πλήρες υγρών δεν υπερβαίνει τα 133.9kg.
Για λόγους οδηγικής άνεσης, η γωνία έδρασης του κινητήρα και της πίσω ανάρτησης έχουν βελτιστοποιηθεί, έτσι ώστε να μειωθεί η ροπή στρέψης των βάσεων του κινητήρα και να φιλτράρονται καλύτερα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Οι ελαφριοί τροχοί των 16 ιντσών από χυτό αλουμίνιο ήταν ανέκαθεν σημαντικός παράγοντας για την ευκολία χειρισμού και τη σταθερότητα του SH125i σε ποικίλα οδοστρώματα. Συνδυάζονται με tubeless ελαστικά Michelin City Grip διαστάσεων 100/80-16 μπροστά και 120/80-16 πίσω.
Τα πίσω αμορτισέρ διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 στάδια με διαδρομή άξονα 83mm. Μπροστά, το τηλεσκοπικό πιρούνι των 33mm με διαδρομή 89mm, διασφαλίζει εξαιρετικό κράτημα στο δρόμο και έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει ενδοτικότητα αλλά και ελεγχόμενη συμπεριφορά. Το ABS είναι στάνταρ και τα εμπρός/πίσω φρένα αποτελούνται από δίσκους διαμέτρου 240mm, με 2-πίστονη δαγκάνα μπροστά και μονοπίστονη στον πίσω τροχό.
Αξεσουάρ
Εκτός από το στάνταρ top box, διατίθενται ζελατίνα νέας σχεδίασης και χούφτες για αυξημένη προστασία από τις καιρικές συνθήκες. Το Smart top box – που λειτουργεί σε συνδυασμό με το Smart Key – και το απαραίτητο κιτ ανοίγματος της βαλίτσας μπορούν να τοποθετηθούν εκ των υστέρων.
Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr
Honda SH125i – Τεχνικές προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Υδρόψυκτος, 4-χρονος 1ΕΕΚ (SOHC) |
Κυβισμός (cm³) | 125 cc |
Βαλβίδες | 4 |
Διάμετρος Διαδρομή (mm) | 53,5 x 55,5 |
Σχέση Συμπίεσης | 11.5:1 |
Μέγιστη Ισχύς | 13 ίπποι (9,6kW) @ 8.250rpm |
Μέγιστη Ροπή | 12Nm @ 6.500rpm |
Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού | 1L |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ | |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου | 7L |
Κατανάλωση καυσίμου | 45,7km/litre |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Μίζα | Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V–7Ah |
Ισχύς ACG | 570w @ 5.000rpm |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος Συμπλέκτη | Αυτόματος, φυγοκεντρικός |
Τύπος κιβωτίου | CVT |
Τελική Μετάδοση | Ιμάντας V |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Σωληνωτό, ατσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) | 2.090mm x 730mm x 1.130mm |
Μεταξόνιο | 1.350mm |
Γωνία κάστερ | 26° |
Ίχνος τροχού | 85.2mm |
Ύψος σέλας | 799mm |
Απόσταση από το έδαφος | 145mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) | 133,9kg |
Ακτίνα στροφής | 2,05m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Τύπος εμπρός | Τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm |
Τύπος πίσω | Διπλά αμορτισέρ με προ-φόρτιση ελατηρίου |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Ζάντα εμπρός | 16M/C x MT2.50 |
Ζάντα πίσω | 16M/C x MT2.75 |
Ελαστικό εμπρός | 100/80-16 inch |
Ελαστικό πίσω | 120/80-16 inch |
ΦΡΕΝΑ | |
Σύστημα ABS | 2-κάναλο |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ | |
Όργανα | Honda Smart Key, θύρα φόρτισης USB |
Προβολέας εμπρός | LED |
Πίσω φως | LED |