fbpx

Honda PCX 125 2021: Ο πρωτοπόρος επανέρχεται

Ποιότητα κάθε μέρα

Το Honda PCX 125 ανανεώνεται και αναβαθμίζεται για το 2021, έχοντας συμπληρώσει μια δεκαετία επιτυχημένης παρουσίας στην αγορά. Με φρεσκαρισμένη εμφάνιση, νέο πλαίσιο και τετραβάλβιδο κινητήρα.

Eίναι το scooter που καθόρισε την κατηγορία των Mini GT μοντέλων όταν παρουσιάστηκε το 2010, αυτό που μας σύστησε για πρώτη φορά τα συστήματα StartStop, καθώς και το πρώτο μοντέλο της Honda στην Ευρώπη με τον συμπαγή σε διαστάσεις και αποδοτικό eSP κινητήρα.

Με τις πωλήσεις του να ανέρχονται συνολικά στις 140.000 μονάδες, μόνο στην Ευρώπη, το PCX 125 έχει  σίγουρα κατακτήσει μια περίοπτη θέση στην αγορά και αναγνωρίζεται ως ένα από τα πλέον πετυχημένα μοντέλα της κατηγορίας του.

Με βάση τα στοιχεία αυτά, η Honda προφανώς και δίνει ιδιαίτερη σημασία στο μοντέλο, και τις αλλαγές για τη νέα χρονιά θα τις χαρακτηρίζαμε ως κάτι πολύ περισσότερο από  ένα απλό φρεσκάρισμα.

Ξεκινώντας από την σχεδίαση, αν  και αυτή δεν άλλαξε ριζικά, υπερτονίστηκε σε σημεία με πιο εμφατικές γραμμές, υπογραμμίζοντας τον φουτουριστικό χαρακτήρα του μοντέλου.

Το μπροστινό φωτιστικό σώμα είναι νέο, τεχνολογίας LED , και μαζί με τις μετόπες των πλαστικών σχηματίζει ένα «Χ», κάτι που αναπαράγεται επίσης στο LED πίσω φανάρι, τονίζοντας σημειολογικά τον crossover χαρακτήρα του μοντέλου, που συνδυάζει στοιχεία από τα GT και από μικρά αστικά scooter.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι και στην ονομασία του μοντέλου, συμπεριλαμβάνεται το γράμμα «Χ».

Η επανασχεδίαση του scooter δεν εξυπηρετεί απλώς την αισθητική πλευρά. Το νέο PCX 125, προσφέρει μεγαλύτερο κατά 2,4 λίτρα αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα (30,4 λίτρα συνολικά), ικανό σύμφωνα με την Honda, να φιλοξενήσει ένα full face κράνος και μικροπράγματα.

Αναβάθμιση υπάρχει και στην προσφερόμενη παροχή ρεύματος στο ντουλαπάκι της ποδιάς, που είναι πλέον USBC, από απλή υποδοχή τύπου «αναπτήρα».


Νέα εμφάνιση και για τον πίνακα οργάνων που συνίσταται από μια κεντρική ψηφιακή
οθόνη LCD αρνητικού κοντράστ, πλαισιωμένη από μια σειρά ενδεικτικών λυχνιών δεξιά και αριστερά της.

Στις προσφερόμενες ενδείξεις, συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων και οι πολύ χρήσιμες για ένα καθημερινό αστικό όχημα πληροφορίες που αφορούν στην στάθμη της βενζίνης, καθώς και στη μέση κατανάλωση καυσίμου.

Στον τομέα της άνεσης, οι πλατφόρμες-μαρσπιέ της ποδιάς έχουν μεγαλώσει κατά 30 χλστ. τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος, ενώ επανασχεδιασμένο, βελτιωμένο σε εργονομία και ελαφρύτερο (-310 gr.) είναι το τμήμα χειρολαβών συνεπιβάτη – σχάρας, στην ουρά.

Μια λεπτομέρεια, όμως, από αυτές που παίζουν ρόλο στην καθημερινή συμβίωση, είναι το ότι το καπάκι που αποκαλύπτει την τάπα της βενζίνης, έχει πλέον υποδοχή για να τοποθετείται εκεί η αφαιρούμενη τάπα, στους ανεφοδιασμούς.

Επίσης, για να γίνει ακόμη πιο άνετο το PCX 125 σε πολύωρη χρήση, τα σινεμπλόκ έδρασης του τιμονιού είναι νέα, για μεγαλύτερη απόσβεση των κραδασμών κατά την οδήγηση.

Η προσθήκη του Smart Key ολοκληρώνει την εικόνα των αναβαθμίσεων σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα.

Το δοκιμασμένο σύστημα της Honda επιτρέπει την εκκίνηση και το κλείδωμα του scooter από τον κεντρικό διακόπτη, χωρίς τη χρήση κλειδιού, αναγνωρίζοντας την εγγύτητα ενός μπρελόκ, που μπορεί να έχει ο αναβάτης σε κάποια από τις τσέπες του.

Επίσης το Smart Key απασφαλίζει και κλειδώνει το ειδικά σχεδιασμένο για το PCX 125 Top Box 35 λίτρων, που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Προχωρώντας στον κινητήρα, αυτός διατηρεί τη «συμπαγή» αρχιτεκτονική του, αλλά πρόκειται για μια νέα eSP+ και Euro 5 μονάδα, με τέσσερις πλέον βαλβίδες (έναντι δύο της προηγούμενης έκδοσης) και μεγαλύτερο κατά 2 χλστ. σε διάμετρο σώμα ψεκασμού, στα 28 χλστ.

Oι τιμές ισχύος που ανακοινώνει η Honda, είναι 12,3 ίπποι στις 8.750 σ.α.λ. και 1,2 χιλιόγραμμα ροπής στις 6.500 σ.α.λ., δηλαδή σημειώνεται μια πολύ μικρή αύξηση στην ισχύ (+0,3 ίπποι) και μετατόπιση της κορύφωσης σε πιο υψηλό φάσμα στροφών.

Ο νέος κινητήρας παραμένει υποτετράγωνος, αλλά όχι στον βαθμό της προηγούμενης έκδοσης, με τη διάμετρο επί διαδρομή να διαμορφώνεται πλέον στα 53,5x55,5 χλστ. (από 52,4x57,9 χλστ.) ενώ αυξημένη εμφανίζεται και η συμπίεση, με λόγο 11,5:1 (από 11:1).

Σημαντική προσθήκη είναι αυτή του Traction Control στο μοντέλο του 2021 με το σύστημα να ελέγχει την ακούσια υπερστροφή του πίσω τροχού. Το HSTC, όπως το ονομάζει η Honda, έχει μια διαβάθμιση επίδρασης και προσφέρει επίσης και δυνατότητα απενεργοποίησης, αν το επιθυμεί ο αναβάτης.

Σε ό,τι αφορά στο πλαίσιο, αυτό είναι επίσης επανασχεδιασμένο, με γνώμονα όπως αναφέρει η Honda, τη βελτίωση της ευελιξίας και της στιβαρότητας του. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά εμφανίζουν αλλαγές, με το μεταξόνιο στα 1.315 χλστ. (από 1.313 χλστ.), τη γωνία κάστερ στις 26° 30’ μοίρες (από 27°) και το ίχνος στα 80 χλστ. (από 87 χλστ.).

Στον τομέα των αναρτήσεων, μπροστά παραμένει το τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 31 χλστ. με διαδρομή 89 χλστ., όμως το ζεύγος των αμορτισέρ πίσω, έχουν πλέον μεγαλύτερη κατά 10 χλστ. διαδρομή (στα 95 χλστ) και ενισχυμένα ελατήρια, για να τα βγάζουν πιο εύκολα πέρα με τους «χαλασμένους» δρόμους των πόλεων, βελτιώνοντας την άνεση.

Αλλαγές έχουμε και στους τροχούς και τα ελαστικά, με το PCX 125 να φέρει 13άρα ζάντα πίσω από 14” της προηγούμενης έκδοσης και αυτό δίνει την απάντηση σχετικά με το πού βρέθηκε ο χώρος για το μεγάλωμα του αποθηκευτικού χώρου κάτω από την σέλα.

Τα ελαστικά έχουν επίσης ευρύτερο πέλμα, σε διαστάσεις 110/70-14” και 130/70-13” (από 100/80-14” και 120/70-14”).

Παρά τις αλλαγές αυτές σε αναρτήσεις, πλαίσιο, ελαστικά και τροχούς, το ύψος της σέλας παραμένει στα ίδια επίπεδα των 764 χλστ. απόστασης από το έδαφος και το βάρος παραμένει επίσης σταθερό, στα 130 κιλά.

Τέλος, το Honda PCX 125 του 2021 φρενάρει μέσω ενός μονού δίσκου 220 χλστ. με δαγκάνα δύο εμβόλων μπροστά και δυστυχώς ενός ταμπούρου 130 χλστ. πίσω – που δεν έγινε δισκόφρενο όπως θα περιμέναμε σε ένα μοντέλο του 2021.

Το ABS που είναι standard, είναι φυσικά μονοκάναλο και επενεργεί μόνο στον μπροστινό τροχό.

X