Κατέφθασε… “Φορτσάτο”
Παρουσιάστηκε πρόσφατα στον Ευρωπαϊκό τύπο το νέο Honda NSS 300 Forza, ένα maxi scooter, περιορισμένων διαστάσεων, που σκοπεύει να αποτελέσει, είτε την άνετη, εναλλακτική λύση για κίνηση στην πόλη ή το “μεγάλο PCX” όπως το αποκαλούν πολλοί δημοσιογράφοι.
Δεκατρία χρόνια έχουν περάσει από τη μέρα που πρωτοπαρουσιάστηκε στην αγορά το Forza, ένα σκούτερ με ιδιαίτερη εμφάνιση, που όμως δεν σταμάτησε ποτέ να χρησιμοποιεί συντηρητικές γραμμές με μικρές, γοητευτικές, σπορ λεπτομέρειες. Βασικά του χαρακτηριστικά, εκτός από τη μεγάλη σέλα και τους 24,3 ίππους, η ύπαρξη γεφυρωμένων φρένων και ABS στον στάνταρ εξοπλισμό. Οι ευρωπαίοι δημοσιογράφοι το οδήγησαν στην Ισπανία, απ’ όπου μετέφεραν και τις εντυπώσεις τους.
Αναγέννηση χαρακτηρίζεται η είσοδος του νέου, μοντέλου 2013, σκούτερ της Honda στη δύσκολη κατηγορία των 300 κυβικών, παρά νέα παρουσίαση. Το Honda Forza 250 του 2005 και το Honda Forza 250 Z του 2008 ήταν δυο σκούτερ που άξιζαν προσοχής σε πολλούς τομείς, είχαν όμως ένα σημαντικό μειονέκτημα: ήταν ακριβά κι έτσι δεν είχαν μεγάλη απήχηση στην αγορά.
Το Honda Forza, με τον “300άρη” κινητήρα του SH 300, έναν αποδεδειγμένα καλό κινητήρα, που θα βρίσκεται στις εκθέσεις αντιπροσώπων τον Ιούλιο του ’13 , είναι πιο ισχυρό, πιό λιτό από πλευράς εξοπλισμού, και κυρίως πιο φθηνό. Ένας από τους λόγους που συμβαίνει το τελευταίο είναι λόγω του ότι το Forza 300 κατασκευάζεται πλέον στην Ταϊλάνδη, στο εργοστάσιο που παράγει και τα δημοφιλή Honda PCX 125/150.
Το νέο Forza 300 διατηρεί το χαμηλό συνολικό ύψος, με την απόσταση της σέλας από το έδαφος να βρίσκεται στα μόλις 716 mm.
Παράλληλα το 300 είναι μακρύ, υπενθυμίζοντας τη γιαπωνέζικη σχολή maxi scooter, που είναι “Long and Low”. Με πλατύ τιμόνι και χαμηλή ζελατίνα.
Τη στιγμή που το παλαιότερο Forza 250 Z διέθετε την εξεζητημένη αυτόματη μετάδοση τύπου S-Matic της Honda με δύο λειτουργίες (D ή Sport) ή χειροκίνητη λειτουργία, τώρα απλά το 300άρι έχει 3.0 ίππους παραπάνω (21.5 ίππους απέδιδε το 250) και απλή, καλή φυγοκεντρική μετάδοση.
Παρ’ ότι είχε δοκιμαστεί σαν σύστημα, στο Forza 300 δεν τοποθετήθηκε τελικά σύστημα Idling Stop όπως στα PCX και τα νέα SH 125/150, μιας και δεν θεωρήθηκε αναγκαίο. Το πιθανότερο είναι τα οφέλη να ήταν μικρά σε σχέση με την επιβάρυνση της τελικής τιμής του σκούτερ.
Σύμφωνα με την παράδοση των maxi scooter της Honda που αρχίζει από το θρυλικό CN250, αλλά και το Foresight 250, τo Forza υιοθετεί και αυτό μια θέση οδήγησης με τον οδηγό “χωμένο” στη μεγάλη σέλα, “μέσα” στο σκούτερ.
Κάτω από τη μεγάλη σέλα, στον αποθηκευτικό χώρο, μπορούν να χωρέσουν δύο φουλφέις κράνη, κι όλα αυτά για μια τιμή στην Ευρώπη που φτάνει κοντά στις 5,100 ευρώ.
Σύμφωνα με σχόλια και παρατηρήσεις των συναδέλφων δημοσιογράφων που οδήγησαν στην Ευρώπη το Forza 300:
“Ανεβαίνοντας στη σέλα του Forza 300 αισθάνεσαι αυτομάτως άνετα. Οι χειρισμοί του είναι εύκολοι και η εκκίνηση προοδευτική, προσδίδοντας ελαφριά αίσθηση στην κίνηση ακόμα και σε αργές ταχύτητες”.
“Το σώμα προστατεύεται ως προς το κάτω του μέρος, αφού το φέρινγκ είναι μινιμαλιστικό, ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες το σώμα εκτίθεται στον αέρα, τη στιγμή που οι υψηλότεροι θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τα γόνατά τους και την ποδιά”.
“Η σέλα είναι άνετη αλλά όχι με πλούσιο αφρώδες, ενώ η ανάρτηση πίσω έχει “ξερή” αίσθηση. Το πιρούνι με τα 35άρια καλάμια είναι καλο-ρυθμισμένο και δίνει εμπιστοσύνη ακόμα κι όταν το πιέσεις. Η επιλογή του 14άρη τροχού μπροστά και του 13άρη πίσω φαίνεται ισορροπημένη και μόνο σε μεγάλες κλίσεις στις στροφές μεταφέρεται μια αίσθηση “πλεύσης”. Κατά τ’ άλλα το Forza χαρακτηρίζεται σαν σταθερό σκούτερ”.
“Στο ταξίδι δεν περνούν κραδασμοί στον αναβάτη, η μετάδοση είναι ομαλή παντού και θα χρειαστεί να δείξει 80 km/h στο κοντέρ (και 6.000 σ.α.λ στο στροφόμετρο) για να αρχίσει να δείχνει πιο ζωντανός και σπορ”.
“Το νέο Forza φιλοξενεί στα σωθικά του τον κινητήρα των 279 cc, από το 16ροδο SH 300, με 4βάλβιδη κεφαλή και η Honda – λόγω της μειωμένης απόδοσης του κινητήρα, σε σχέση με αυτόν του SH, των 27 ίππων – ανακοινώνει κατανάλωση 3.2 l/100 km ή 350 km (υπερβολική) αυτονομία από το 11.6λιτρο ντεπόζιτο, σε ιδανικές συνθήκες οδήγησης”.
“Στις δοκιμές το 300 “έκαψε” 4.5 λίτρα, αλλά σε πιο αργές ταχύτητες πέτυχε και 4,0 λίτρα στα 100 km, με αυτονομία κοντά στα 270 km. Τα 100 μέτρα τα διάνυε σε 7,5 δευτερόλεπτα, κοντά στην επίδοση του SH, ενώ η τελική του Forza 300 έφτασε τα 145 km/h σε επίπεδη ευθεία και 160 σε κατηφόρα”.
“Μεγάλη αίσθηση ασφάλειας αποπνέει το σύστημα των φρένων, χάρη στο “γεφύρωμα” τους, αλλά και την 3πίστονη δαγκάνα μπροστά. Η επιβράδυνση είναι απολαυστική και όταν το παρακάνεις υπάρχει πάντα το ABS που επαναφέρει την τάξη”.
“Το Honda Forza 300, είναι ένα πολύ καλό μεσαίου κυβισμού σκούτερ, όμορφο και ζωντανό, αρκετά ισχυρό για να ταξιδέψει με άνεση, ασφαλές με πολύ λογική τιμή. Μια μεγαλύτερη ζελατίνα είναι σχεδόν υποχρεωτική όμως”.