fbpx

HONDA NAVI: Από την Ινδία (στις ΗΠΑ) με αγάπη

Το “προχωρημένο”, γεννηθέν στην Ινδία, μικρό

Οι προσεκτικότεροι και παλαιότεροι αναγνώστες μας θα θυμούνται ότι εδώ στο Scooternet παρουσιάσαμε για πρώτη φορά, πριν από πέντε χρόνια, αυτό το ενδιαφέρον υβριδικό σκουτεράκι που κατασκευαζόταν στην Ινδία και ονομαζόταν Honda Navi… Πόσο μπροστά ήμασταν, αφού μόλις τώρα το σκούτερ πηγαίνει “μετά Βαΐων και κλάδων” στις ΗΠΑ.

Ήταν η ενδιαφέρουσα διάταξη και η έξυπνη κατασκευή του ινδικής κατασκευής του Honda Navi αυτή που μας είχε κάνει εντύπωση, ώστε να το παρουσιάσουμε το 2016 (διαβάστε εδώ).

Όμως το Honda Navi (το οποίο κόστιζε μόλις… 560 ευρώ !) παραήταν προχωρημένο για την Ινδία και δεν έγινε η εμπορική επιτυχία που ήλπιζε η γιαπωνέζικη εταιρία.

Το 2017 καταβλήθηκαν προσπάθειες ώστε να γίνει ακόμα πιο γοητευτικό και διαφορετικό,  παρουσιάζοντας μια νέα χωματερή έκδοση, με μεγαλύτερης διαμέτρου τρακτερωτούς τροχούς. Όμως και πάλι…

Να όμως τώρα που η Honda Αμερικής το ζητάει για τη δική της αγορά, σαν αντικαταστάτη (καμία σχέση δεν υπάρχει μεταξύ των δύο) των αγαπημένων εκεί σκούτερ Rukus της Honda.

Rukus στις ΗΠΑ λένε τα σκούτερ που εμείς ξέραμε σαν Zoomer.

To μίνι σκούτερ της Honda θυμίζει κάπως το MSX, αλλά η δομή του είναι καθαρά σκουτερίστικη, με τον κινητήρα να βρίσκεται στο κέντρο του δίτροχου και τη μετάδοσή του να παίζει ρόλο ψαλιδιού.

Καρδιά του Honda Navi είναι γνωστός, παλαιότερος, αερόψυκτος, μονοκύλινδρος, διβάλβιδος, τετράχρονος κινητήρας 109 cc, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο CVT. Το ενδιαφέρον (;) είναι ότι η τροφοδοσία γίνεται με συμβατικό καρμπυρατέρ, ενώ εκτός από μίζα, υπάρχει και μανιβέλα!

H ιπποδύναμη είναι 9 ίππων και ο μπροστινός τροχός 90/90 12 ιντσών διαθέτει τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 28,6 χιλιοστών και διαδρομή σχεδόν 90 χιλιοστών.

Στο πίσω μέρος το αμορτισέρ είναι ένα και δίνει διαδρομή τροχού 70 χιλιοστών. Ο πίσω τροχός έχει διάμετρο μόλις δέκα ίντσες (!) και έχει ελαστικό 90/100.

Τα φρένα είναι μια ακόμα έκπληξη, αφού είναι ταμπούρα και στους δύο τροχούς. Παρά τις διαστάσεις του, το Honda Navi είναι σχεδιασμένο για δύο επιβάτες. Το ύψος της σέλας είναι 76 εκατοστά.

Ρεζερβουάρ και σέλα είναι σχεδιασμένα σαν μονοκόκ (ενιαία), ενώ τα πλαϊνά καπάκια μιμούνται τις αλουμινένιες δοκούς περιμετρικών πλαισίων.

Προβολέας και όργανο αποτελούν μια μονάδα, ενώ ο έξυπνος αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται κάτω από το ντεπόζιτο, γεμίζοντας το κενό που υπάρχει εκεί, κάνοντάς το έτσι να μοιάζει με mini-bike.

Με γεμάτο ρεζερβουάρ και έτοιμο να πάρει τους δρόμους, το Honda Navi ζυγίζει 107 κιλά.

Αυτό το καθιστά ιδανικό για να το κουβαλούν οι Αμερικάνοι στα τροχόσπιτά τους ή γενικά να το χρησιμοποιούν σαν απλό μεταφορικό μέσο κοντινών διαδρομών.

Στις ΗΠΑ, το Honda Navi διατίθεται σε τέσσερα χρώματα (κίτρινο, πράσινο, καφέ και κόκκινο) σε τιμές που ξεκινούν από 1.807 δολάρια (γύρω στα 1.600 ευρώ).

Ενδιαφέρον, πάντως, παρουσιάζει – αν μη τι άλλο – το γεγονός ότι η Honda φέρνει ένα νέο μίνι σκούτερ στη χώρα της υπερβολής, στη χώρα του «Bigger is Better» και μάλιστα προερχόμενο από την Ινδία, όπου το Navi δεν έκανε την επανάσταση που υπολόγιζαν οι δημιουργοί του.