fbpx

HONDA ADV 150: Δοκιμές επί αμερικανικού εδάφους

 Τυχεροί Αμερικάνοι: Άντε και του χρόνου στα μέρη μας

Όχι μόνο κατέφθασε, αλλά δοκιμάστηκε κιόλας στο αμερικανικό έδαφος το νέο Honda ADV 150 από δυο μεγάλα μοτοσυκλετιστικά έντυπα των ΗΠΑ, το Cycle World και το Ultimate Motorcycling. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι λένε οι Αμερικανοί μοτο-δημοσιογράφοι, αλλά και το πώς αντιμετωπίζουν τα σκούτερ σε μια χώρα… που “δεν ξέρει από σκούτερ” και ιδίως μικρού κυβισμού.

Στην Αμερική τα σκούτερ ήταν σχεδόν πάντοτε κάτι που είχε να κάνει με την πιτσιρικαρία, με απλή – και μάλλον αστεία – μετακίνηση, με το γυναικείο φύλο, τα πατίνια, γενικά με ένα μικρό και παιχνιδιάρικο δίτροχο-αξεσουάρ ενός καταναλωτικού τρόπου ζωής.

Παρότι τα χρόνια πέρασαν από τις “σκληροτράχηλες-μοτοσυκλετιστικές” δεκαετίες του ’60, του ’70 και του ’80, οι Αμερικανοί “διτροχιστές” δεν έμαθαν την πραγματική αξία των σκούτερ, ούτε μπόρεσαν ποτέ να τα εκτιμήσουν. Όλες αυτές τις δεκαετίες προτιμούν να ασχολούνται και να αγοράζουν τις περισσότερες φορές το “μεγάλο” και το φαίνεσθαι και όχι την ουσία της μετακίνησης.

Αντίθετα με τις ΗΠΑ, στην Ευρώπη ο κόσμος των δύο τροχών αγκάλιασε τα σκούτερ που κινήθηκαν παράλληλα με τις μοτοσυκλέτες και αναπτύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό, χωρίς να ακυρώνουν τις δεύτερες.

Το Cycle World (μέσω του αδελφού Motorcyclist) ξεκινάει τη δοκιμή προσπαθώντας να “δικαιολογήσει” τα πασιφανή. Μιλάει για τα πλεονεκτήματα των σκούτερ που είναι η απλότητα, η ευκολία χρήσης και η αποτελεσματικότητα (σώπα…) και περνάει αμέσως στο στερεότυπο της αγγλικής μοτο-γλώσσας που περιγράφει τα αυτόματα μοτέρ χωρίς ταχύτητες, δηλαδή το just a twist of the wrist” απλά ανοίγεις το γκάζι και πηγαίνει”.

Εννοείται πως αναφέρεται στο γεγονός ότι στο αριστερό άκρο του τιμονιού υπάρχει η μανέτα του πίσω φρένου και όχι του συμπλέκτη… “Ανακαλύπτοντας την Αμερική” που λένε.

Τα σχόλια και οι παρατηρήσεις του δοκιμαστή είναι απλοϊκά, όπως για παράδειγμα ότι ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει “24 κουτάκια αναψυκτικών” και ότι “το Honda ADV 150 μπορεί να φιλοξενήσει και συνεπιβάτη”.

Περνώντας τώρα στη σύντομη δοκιμή του ADV 150 από το Ultimate Motorcycling παρατηρούμε ότι το σκούτερ δοκιμάζεται από μια κοπέλα δημοσιογράφο (μάλλον ντρέπονταν οι άντρες), η οποία δηλώνει εξαρχής ότι “για να οδηγήσει κάποιος το Honda ADV150, δεν χρειάζεται να είναι μοτοσυκλετιστής και μπορεί να το χρησιμοποιήσει ακόμα και κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με τη μοτοσυκλέτα”.

Δηλώνει εντυπωσιασμένη για τη ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα, αναφέρει πως για το “αστείας χωρητικότητας ρεζερβουάρ των δυο γαλονιών” η αυτονομία του σκούτερ είναι καλή και ότι η τελική που είδε στο κοντέρ ήταν τα 108 km/h.

Αμέσως μετά αναφέρεται και στις ικανότητες του σκούτερ να κινηθεί στο χώμα! Ναι, μέσα στην δημοσιογραφική παρουσίαση του σκούτερ οι διοργανωτές είχαν συμπεριλάβει και μια χωμάτινη διαδρομή… Είπαμε οι Αμερικάνοι “δεν ξέρουν από σκούτερ”.

Στη χωμάτινη βόλτα πέφτει σαν πέλεκυς και το έξτρα σχόλιο ότι “το πίσω φρένο  είναι ταμπούρο, κι έτσι ταιριάζει πολύ καλά σε τέτοιου είδους διαδρομές”

Η τιμή του Honda ADV 150 στις ΗΠΑ φτάνει τα 4.299 δολάρια και είναι απορίας άξιο πως μετά τη μεγάλη επιτυχία του μοντέλου στην Ταϊλάνδη και την Ασία προτιμήθηκε η αμερικάνικη αγορά, η οποία δύσκολα θα εκτιμήσει την αξία του τόσο ενδιαφέροντος συνόλου, και όχι η Ευρωπαϊκή αγορά. Για να μας κάνουν να ανυπομονούμε προφανώς.

(* Ένα στοιχείο που μάθαμε διαβάζοντας τις δοκιμές των συναδέλφων Αμερικανών είναι ότι το ADV δεν επιτρέπεται να κυκλοφορήσει στους αυτοκινητοδρόμους – Freeways – της Καλιφόρνια λόγω του κυβισμού του, που είναι κάτω από τα 150cc! Δεν ξέραμε ότι και στην Καλιφόρνια ισχύει ο ίδιος περιοριστικός νόμος όπως στους ιταλικούς αυτοκινητόδρομους. Το αστείο είναι ότι ο κινητήρας του ΑDV είναι 149 κυβικά…)

Πηγή: ultimatemotorcycling.com motorcyclistonline.com,  

X