LAMBRETTA: H ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ

… στρωμένη με καρφιά!

Προβλήματα υπάρχουν στην επιστροφή των μοντέρνων σκούτερ με το όνομα και το σχήμα της φημισμένης Lambretta. H ιταλική εταιρία που έχει γράψει ιστορία στον χώρο τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 (διαβάστε εδώ την ιστορία της Lambretta) επί χρόνια αγοράζεται και πουλιέται από διάφορες εταιρίες ανά τον κόσμο.

Συγκεκριμένα πωλούνται και αγοράζονται τα δικαιώματά του ονόματος της Lambretta για διάφορες χρήσεις. Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο – όχι μοναδικό στον κόσμο – τα δικαιώματα να έχουν “αγοραστεί” ή αγοραστεί πραγματικά από καμιά 10αριά και βάλε εταιρίες από διάφορες χώρες του πλανήτη.

Στην αρχή λοιπόν κυκλοφορούσε ένα κινέζικο σκούτερ στην Ιταλία που ονομαζόταν Lambretta Pato (50, 125, 150cc) του οποίου η ομοιότητα με τις παλιές, καλές Lambretta παρέμενε στο λογότυπο και μόνο… Περιττό να πούμε πως η εμφάνισή του ήταν σαφώς αδιάφορη.

Τα χρόνια πέρασαν το Pato έπιασε… πάτο σε πωλήσεις, τα δικαιώματα της Lambretta πέρασαν στα χέρια μιας άλλης συνεργασίας εταιριών (της Motom Electronics Group S.p.a., Ιταλίας και της Clag International Ltd, Ιρλανδίας) οι οποίες παρουσίασαν και την νέα Lambretta LN 125.

Η Lambretta LN 125 είναι σχεδιασμένη από τον Alessandro Tartarini, γιο του Leopoldo Tartarini, μιας πολύ σημαντικής φυσιογνωμίας στην ιταλική μοτοσυκλέτα, εκτός των άλλων αναβάτη αγώνων, σχεδιαστή μοτοσυκλετών και ιδρυτή της Italjet.

To αισθητικό αποτέλεσμα είναι πολύ καλό, αφού καταφέρνει να χρησιμοποιήσει πολλά στοιχεία των παλαιών, κλασικών Lambretta πάνω σε ένα σύγχρονο σκούτερ, με βασικό χαρακτηριστικό ότι το σασί του σκούτερ είναι μεταλλικό, όπως δηλαδή οι Vespa!

Η LN θα κατασκευάζεται στην Ταϊβάν (χώρα με υψηλότερα στάνταρ παραγωγής και ποιοτικό έλεγχο, απ’ ότι η Κίνα) και ο τετράχρονος κινητήρας της είναι κατασκευασμένος από την SYM, στοιχείο που συμβάλλει στην αξιοπιστία του όλου project.

Υπάρχει αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα και την επιβράδυνση αναλαμβάνουν ένα δισκόφρενο μπροστά και ένα μηχανικό ταμπούρο πίσω (12άρηδες τροχοί, βάρος 107 κιλά). Στα πλάνα της εταιρίας είναι η παρουσίαση και ενός ακόμα μοντέλου του LN 151 με μεγαλύτερο κινητήρα, ενώ το 2012 θα παρουσιαστούν νέα μοντέλα με τον κωδικό LS σε 50 και 125 κυβικά με μονόσελα, αντί για μια ενιαία σέλα.

Αυτά λοιπόν έλεγαν οι ανακοινώσεις της νέας εταιρίας, τα πρώτα σκούτερ παράχθηκαν, έφτασαν σε μερικές χώρες της Ευρώπης, απέσπασαν καλές κριτικές (διαβάστε στα… Γαλλικά τη δοκιμή ΕΔΩ) και ξαφνικά σαν κεραυνός εν αιθρία έσκασε το “κανόνι”. Μήνυση από μια σύμπραξη εταιριών και παρα-εταιριών, εναντίον των Motom και Glag για παράνομη χρήση του ονόματος και αίτηση για ασφαλιστικά μέτρα μέχρι τη δίκη.

Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες για το τί ακριβώς έχει συμβεί, ποιος φταίει και ποιος έχει δίκιο, αν τα δικαιώματα τα έχουν Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι. Απλά ρίξτε μια ματιά στο design του Tartarini πάνω στη νέα Lambretta. Δεν θα είναι κρίμα να μην βγει τελικά στην παραγωγή;