fbpx

GOVECS: ΓΕΡΜΑΝO-ΠΟΛΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Με καινοτομίες όμως…

Η εταιρία Govecs ιδρύθηκε το 2009 στο Μόναχο και πρόκειται για μια νέα Βαυαρική εταιρία που διαθέτει εργοστάσιο στην Πολωνία, όπου κατασκευάζει τέσσερα μοντέλα ηλεκτρικών σκούτερ, με αποδόσεις που αντιστοιχούν σε 50 και 125cc, αν αναφερόμασταν σε συμβατικούς κινητήρες.


Ένα σημαντικό στοιχείο για την GOVECS είναι ότι με το μοντέλο GO!S3.4 έχει κερδίσει το βραβείο “eCarTec Award του 2011” στην κατηγορία σκούτερ-μοτοσυκλετών επικρατώντας των υπολοίπων αντιπάλων, μια εκ των οποίων ήταν η Peugeot για παράδειγμα. Παράλληλα η εταιρία έχει κερδίσει και το επίσημο βραβείο ηλεκτρικών οχημάτων της Βαυαρίας από τον Υπουργό Οικονομικών του κρατιδίου.


Το πλαίσιο είναι κοινό και για όλα τα σκούτερ και η βασική δομή τους διαφέρει από τα υπόλοιπα, κάνοντας τα έτσι να έχουν περιορισμένο βάρος κοντά στα 120 κιλά. Το πλαίσιο είναι σωληνωτό και η τοποθέτηση του κινητήρα δεν γίνεται όπως συνήθως στα ηλεκτρικά σκούτερ, δηλαδή πάνω στον πίσω τροχό, αλλά σε κεντρικό σημείο πάνω στο πλαίσιο.


Η μετάδοση γίνεται με ελαστικό ιμάντα, όπως για παράδειγμα στο νέο Yamaha ΤΜΑΧ 530 και το ψαλίδι είναι μονόμπρατσο, σωληνωτό τύπου χωροδικτυώματος, μειώνοντας έτσι το βάρος. Παράλληλα με την κεντρική τοποθέτηση του κινητήρα και την ύπαρξη ψαλιδιού επιτυγχάνεται πιο σωστή κατανομή μαζών και βάρους, αλλά και μειώνεται το μη αναρτώμενο βάρος, κάτι που βελτιώνει τη λειτουργία της πίσω ανάρτησης. Το μονό αμορτισέρ πίσω βρίσκεται πάνω στο μονόμπρατσο ψαλίδι και διαθέτει ξεχωριστό δοχείο λαδιού/αερίου.


Η εμφάνιση είναι πολύ μοντέρνα και συμπαθητική, θυμίζοντας ευρωπαϊκό σπορ σκούτερ και η μέχρι στιγμής αποδοχή του κόσμου και της αγοράς, δείχνει να είναι πολύ καλή. Οι τροχοί των μοντέλων της Govecs είναι 13 ιντσών και τα φρένα δισκόφρενα (αλλά και ταμπούρο πίσω αναλόγως μοντέλου) με κανονικούς δίσκους, αλλά και με πλάκες τύπου μαργαρίτα. Τα πιρούνια είναι τηλεσκοπικά σε όλα τα μοντέλα, ιταλικής κατασκευής.


Ο κινητήρας τύπου brushless παράγει στην ισχυρότερη έκδοσή του την πολύ αξιόλογη ροπή των 114Nm και η αυτονομία του φτάνει τα 60 έως 100km αναλόγως της χρήσης, ενώ διαθέτει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα


Ο ενσωματωμένος φορτιστής γεμίζει τις μπαταρίες από κοινή πρίζα. Σε δύο ώρες φορτίζει το 85% των μπαταριών, που θα χρειαστούν 4 ή 5 ώρες για να φτάσουν στο 100% της φόρτισής τους. Η ζωή των μπαταριών υπολογίζονται στα 50.000km ή σε 700 έως 1000 πλήρεις κύκλους φόρτισης/αποφόρτισης. Το όργανο είναι ένα μεγάλο ψηφιακό κοντέρ, ο χώρος κάτω από τη σέλα φτάνει τα 10 λίτρα, ικανός να χωρέσει ένα ανοικτό κράνος, υπάρχει πλάγιο και κεντρικό σταντ.

Τα μοντέλα της Govecs διατίθενται ήδη στη Γερμανία και τη Γαλλία με αρκετά τσουχτερές τιμές. Για να πάρουμε μιαν ιδέα οι τιμές των Govecs στη Γαλλία είναι:
GO! S1.2, μέγιστη ταχύτητα 45 km/h, Αυτονομία 50 με 60 km, 3 490 ευρώ
GO! S1.2+, μέγιστη ταχύτητα 62 km/h, Αυτονομία 50 με 60 km, 3 930 ευρώ
GΟ! S2.4, μέγιστη ταχύτητα 45 km/h, Αυτονομία 60 με 100 km, 5 730 ευρώ
GO! S2.4+, μέγιστη ταχύτητα 62 km/h, Αυτονομία 60 με 100 km, 6 230 ευρώ
GO! S3.4, μέγιστη ταχύτητα 82 km/h, Αυτονομία 50 με 70 km, 6.830 ευρώ

Eίναι αυτό που λέμε "φιλικό προς το περιβάλλον"...