Ένα σκούτερ… supersport;
Με τα τελευταία χρόνια να φέρνουν ανατροπές στην αγορά και η MV Agusta μπαίνει – ή μάλλον επιστρέφει όπως ξέρουν οι παλαιότεροι – στο χώρο των σκούτερ με ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Αυτά δια στόματος του CEO της εταιρίας που ανακοίνωσε τα σχέδια για το μέλλον.
Για τους περισσότερους, το να βρεθούν στην ίδια πρόταση MV Agusta και σκούτερ, είναι ένα απίθανο σενάριο, να όμως που η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο ζωηρή φαντασία, πόσο μάλλον όταν στις λέξεις αυτές προστίθεται και η «ηλεκτροκίνηση»!
Πρώτα απ΄ όλα, να ξεκαθαρίσουμε ότι όσο και αν ακούγεται περίεργο και παράταιρο, η εταιρία που έχει δημιουργήσει μοτοσυκλέτες ορόσημα, όχι απλά έχει σχέση με τα σκούτερ, αλλά στις πρώτες δεκαετίες της λειτουργίας της, τα σκούτερ αποτελούσαν και τον βασικό κορμό της παραγωγής της.
Από τότε βέβαια έχουν περάσει πολλά χρόνια και η MV Agusta έχει συνδεθεί στη συνείδηση των περισσότερων ως κατασκευάστρια «εξωτικών» μοτοσυκλετών, αλλά η ιστορία όπως αποδεικνύεται κάνει κύκλους και όπως όλα δείχνουν, σύντομα θα δούμε και πάλι ένα σκούτερ από την ιταλική εταιρία.
Το κλειδί στην όλη υπόθεση, είναι η Cagiva και θα εξηγήσουμε αμέσως το πώς. H Cagiva ανήκει στην MV Agusta και βρίσκεται σε ανενεργή κατάσταση εδώ και κάποια χρόνια.
Οι τελευταίες ειδήσεις σχετικά με την εταιρία, την ήθελαν να επανέρχεται στο προσκήνιο με μια νέα γκάμα δίτροχων για χρήση στην πόλη, μερικά εκ των οποίων θα ήταν και ηλεκτροκίνητα. Μάλιστα η σχεδίαση και η εξέλιξη της γκάμας αυτής έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό.
Η ΜV Agusta ή για να είμαστε πιο ακριβείς, ο CEO της, Timur Sardarov, είχε δηλώσει το περασμένο καλοκαίρι, πως η εταιρία δεν πρόκειται να ασχοληθεί με την ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον όχι πριν οι συνθήκες ωριμάσουν και η τεχνολογία προχωρήσει.
Αυτό βέβαια αφορούσε τις μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού, καθώς είχε επίσης δηλώσει ότι στα άμεσα πλάνα της εταιρίας ήταν η παρουσίαση μιας γκάμας από ηλεκτροκίνητα πατίνια και ποδήλατα.
Στην τελευταία του συνέντευξη σε γαλλικό μέσο (Le Repair) όμως, o Sardarov αποκάλυψε ότι πολύ σύντομα, μέσα στο 2021, θα παρουσιαστεί το πρώτο ηλεκτροκίνητο σκούτερ της εταιρίας, για να ακολουθήσουν αμέσως μετά, την άνοιξη, τα πρώτα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μοτοσυκλετών, με απόδοση 11kW, όσο δηλαδή και ένα μοντέλο 125 κ.εκ. με συμβατικό κινητήρα.
Σε ό,τι αφορά στο σκούτερ, η απόδοσή του θα είναι 4 kW, δηλαδή κατ΄ αναλογία κάτι σαν 50άρι, ενώ μελλοντικά θα υπάρξουν και εκδόσεις μεγαλύτερης απόδοσης.
Ο Sardarov δήλωσε επίσης ότι οι μπαταρίες θα είναι γερμανικής κατασκευής και οι κινητήρες από εταιρία της Β. Ευρώπης, χωρίς, όμως, να κατονομάσει τους προμηθευτές. Αυτό ήρθε ως απάντηση σχετικά με το αν τα μοντέλα θα κατασκευάζονται στην Κίνα, μέσω της συνεργασίας με την Loncin.
Tι έχει συμβεί λοιπόν; Το πιθανότερο είναι ότι τα μοντέλα που προορίζονταν για να παρουσιαστούν ως Cagiva, για κάποιο λόγο θα λανσαριστούν στην αγορά ως MV Agusta.
Τουλάχιστον έτσι έχουν μέχρι στιγμής τα δεδομένα, γιατί η αλήθεια είναι ότι ο Sardarov χρησιμοποιεί συχνά το επικοινωνιακό παιχνίδι του “κάνουμε ντόρο” και πολλές φορές έχει προβεί σε βαρύγδουπες ή αντικρουόμενες δηλώσεις στο παρελθόν, μόνο και μόνο για να δημιουργηθούν εντυπώσεις.
Πάντως φέρεται να δήλωσε επίσης τα εξής, τα οποία δύσκολα – είναι η αλήθεια – ότι ανακαλούνται ή ακυρώνονται γιατί μετά τίθεται και θέμα αξιοπιστίας: “Θέλω όλοι να καταλάβουν ότι εξετάζουμε την ηλεκτροκίνηση πολύ σοβαρά, δεν προσπαθούμε απλά να ακολουθήσουμε και να κάνουμε ότι κάνουν και οι άλλοι. H MV Agusta θα αποτελέσει μια ξεχωριστή, πολυτελή πρόταση στον τομέα των προσωπικών μετακινήσεων”, λέει ο ο Sardarov, για να συνεχίσει.
“Εστιάζουμε ειδικά στον τομέα της αστικής μετακίνησης και έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα έρευνας και εξέλιξης πάνω στην ηλεκτροκίνηση, αποτελούμενη από 15 άτομα, υπό την καθοδήγηση του Ampelio Macchi (σσ. έχει διατελέσει τεχνικός διευθυντής στις Cagiva, Aprilia και Husqvarna, ενώ αναγέννησε την SWM). Προς το παρόν, εκμεταλλευόμαστε το μέγιστο των δυνατοτήτων που μας προσφέρει η υπάρχουσα τεχνολογία”.