fbpx

ΜONTEΛΟ 2012: LML STAR 200 4T

Βέσπα – αστέρι, εξ Ανατολής, βαλβίδες φέρουσα…

Το ενδιαφέρον του κόσμου στο σαλόνι του Μιλάνο τον Νοέμβριο του ’11 ήταν μεγάλο. Στο περίπτερο της ινδικής LML ο κόσμος συγκεντρωνόταν γύρω από τα υπάρχοντα και τα νέα μοντέλα. Οι άνθρωποι της ιταλικής αντιπροσωπείας της LML μπορούσαν να είναι περήφανοι για τη δουλειά τους: δεν είναι συχνό το φαινόμενο να έχεις τόση επιτυχία σε μια δύσκολη αγορά σαν την ιταλική και μάλιστα προσφέροντας ένα σκούτερ copy-paste ενός θρύλου.


Η ινδική LML (Lohia Machinery Limited) μεταξύ 1984 και 1999, συνεργάστηκε σε ένα “joint venture”με την Piaggio φτιάχνοντας την Vespa PX  για την τοπική αγορά. Η Vespa, ένα από τα δημοφιλέστερα σκούτερ στον κόσμο, με πολλά εκατομμύρια πωλήσεις από τη μέρα που εμφανίστηκε, αναγνωρίσιμη μέχρι τα πέρατα της γης, από τη Σιβηρία μέχρι τη γη του Πυρός, στη μορφή της LML Star 200 4T μοντέλο του 2012, προσαρμόζεται στα σημερινά δεδομένα.
Η εταιρία της οικογένειας Valentino που έχει την έδρα της στα περίχωρα της πόλης Caserta στην Ιταλία, και η LML India ξεκίνησαν τη συνεργασία τους το 2008, με πωλήσεις 800 κομματιών, για να αυξηθούν το 2009 με 1.500 κομμάτια για να γίνει το άλμα το 2010 με 4,118 μονάδες. Το 2011 ξεκίνησε δυναμικά και έκλεισε το ίδιο καλά με 4,460 κομμάτια το 2011, τη στιγμή που όλη η ιταλική αγορά σημείωνε πτώση πωλήσεων. Το πιο “καυτό” νέο της συνεργασίας για φέτος είναι η τετράχρονη 200άρα, της οποίας ο κινητήρας των 199 κυβικών, τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ Κeihin PB 20mm (προς το παρόν και ψεκασμό στο μέλλον) διαθέτει ενισχυμένο πλαίσιο, μαζί με μερικές ακόμα βελτιώσεις και… ιδού η “Vespa” που περνάει στον 21ο αιώνα.


Μπορεί οι φήμες να πηγαίνουν και να έρχονται, οι μηχανικοί της Piaggio όντως να δουλεύουν πάνω στις βελτιώσεις της κλασικής Vespa PX, αλλά η ινδική LML παίρνει έρχεται πρώτη στην καινοτομία, στην περαιτέρω εξέλιξη της κλασικής Vespa. Σχεδόν δώδεκα ίπποι και τελική πάνω από 100 χ.α.ω ανακοινώνονται από την εταιρία, με την τιμή αγοράς να διαμορφώνεται προς το παρόν στα 3.060 ευρώ (προσφορά γνωριμίας βέβαια, αφού θα ανέβει τον Απρίλιο στα 3.440 ευρώ).
Στην Ιταλία η ορίτζιναλ Piaggio Vespa PX 125 κοστίζει 3.650 και η ΡΧ 150 3.850 ευρώ, τιμές για τις οποίες γκρινιάζουν οι Ιταλοί Βεσπίστι, αφού τις θεωρούν υψηλές και λένε ότι θα μπορούσαν να είναι αρκετά χαμηλότερες, ειδικά όταν αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο που “έχει αποσβέσει την αρχική επένδυση” εδώ και δεκαετίες. Σημειώστε επίσης ότι οι τιμές των Vespa PX 125 και 150 στην Ελλάδα είναι κατά πολύ φθηνότερες (2.950 η 125 και 3.070 ευρώ η 150), προς τιμήν της ελληνικής αντιπροσωπείας.



Οι αλλαγές στην εμφάνιση του μοντέλο Star 200 4Τ, είναι φανερές στα φλας, που είναι μεγαλύτερα, στα περισσότερα χρωμιωμένα τμήματα, στη σέλα που έχει νέο κάλυμμα και δίνει πιο κλασική εμφάνιση. Ο προβολέας είναι καινούργιος, με διαφανές τζάμι και ισχυρότερος, όπως και το πίσω στοπ, καινούργιο είναι το όργανο/κοντέρ με ενδεικτική λυχνία για τη νεκρά και μια ακόμα που ανάβει όταν πατιέται το πίσω φρένο (ε, ορίστε;).
Ο κινητήρας της LML Star 200 4T είναι 2βάλβιδος, αερόψυκτος με τη γνωστή φτερωτή στο δεξί του μέρος, που στέλνει αέρα στον κύλινδρο. Ένας εκκεντροφόρος, υγρό κάρτερ, κίνηση βαλβίδων με κοκοράκια, κι ένα δευτερεύον σύστημα τροφοδοσίας με αέρα στο φίλτρο για να περάσει το Euro 3, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά της Star 200. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο, παραδοσιακό Βέσπας, που ενεργοποιείται από το αριστερό άκρο του τιμονιού. Η εκκίνηση γίνεται με δύο τρόπους, με μίζα ή με μανιβέλα. Η ιπποδύναμη είναι 11.5 ίπποι στις 6.500 και η ροπή φτάνει τα 1.5 kgm, στις 4.250 σ.α.λ.

Η κατανάλωση που ανακοινώνεται από την LML είναι 2,0 λίτρα για 100 χιλιόμετρα. Ο συμπλέκτης είναι βελτιωμένος, για πιο προοδευτική σύμπλεξη/αποσύμπλεξη. Το συνολικό βάρος είναι ελαφρά αυξημένο, λόγω μεγαλύτερου κινητήρα και βελτιωμένου πλαισίου, με τη ζυγαριά να σταματάει στα 125 πραγματικά κιλά.
Το πλαίσιο, το σασί στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι μονό από πρεσαριστή μονοκόμματη λαμαρίνα, αλλά ενισχύεται στο πίσω του μέρος με μια σωληνωτή κατασκευή, η οποία, σύμφωνα με την LML βελτιώνει την ακαμψία της κατασκευής κατά 700%. Επίσης επιτρέπει την πιο ζυγισμένη, κεντρική τοποθέτηση του κινητήρα, που εξέχει λιγότερο πλέον από τη δεξιά πλευρά Για το μέλλον ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός εξελίσσεται στην Ιταλία σε συνεργασία με την εταιρία Engines Engineering και με τις Magneti Marelli, Ducati Energia, κ.λπ.


Kαι φυσικά η επιτυχία συνεχίζεται για την ινδική LML στην Ιταλία, αφού πίσω από τις LML Star, μια πολύ έξυπνη στρατηγική μάρκετινγκ έχει στηθεί.
Το

X