fbpx

ΜΟΝΤΕΛΟ 2013: HONDA LEAD 125i, eSP IDLE STOP

Η σειρά του Βιετνάμ

 Δίνοντας μόλις 38,5 εκατομμύρια βιετναμέζικα ντόνγκ (ή 1.540 ευρώ) μπορεί να αποκτήσει κάποιος σήμερα το ολοκαίνουργιο Honda Lead 125i eSP, με σύστημα “idling stop”, μοντέλο του 2013… Αρκεί να μένει στο Βιετνάμ…

Μόλις λίγες μέρες έχουν περάσει από τη μέρα που η Honda ανακοίνωσε στο Ανόι του Βιετνάμ, μέσω του προέδρου της Masayuki Igarashi, το λανσάρισμα του νέου οικονομικού σκούτερ 125cc, του Honda LEAD 125i.

Είναι εφοδιασμένο με μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, 2βάλβιδο κινητήρα τύπου “eSP”, που πετυχαίνει καλές επιδόσεις όσον αφορά στην κατανάλωση της βενζίνης, μέσω τεχνολογίας μειωμένων εσωτερικών τριβών στα μηχανικά του μέρη. Αυτόν τον κινητήρα εμείς τον γνωρίζουμε μέσω των νέων PCX και SH 150.

Πολύ πιο εξεζητημένο εμφανίζεται πλέον το Lead της Honda, σε σχέση τουλάχιστον με τα Lead που ξέραμε. Το πρώτο, “πιο μοντέρνο” Lead που ήρθε στην Ελλάδα και την Ευρώπη το 2003 είχε ταμπούρο στον μπροστινό τροχό και κατασκευαζόταν στην Ινδία με κινητήρα 100, “αερόψυκτων” κυβικών.

Το Lead δεύτερης γενιάς εμφανίστηκε το 2008, με κινητήρα 110 κυβικών, υδρόψυξη και δισκόφρενο στον μπροστινό τροχό και κατασκευαζόταν στην Κίνα. Τώρα το δημοφιλές οικονομικό και φθηνό στην απόκτηση σκουτεράκι – το οποίο θα κατασκευάζεται στο Βιετνάμ – ανανεώνεται “φορώντας” τον νέο “παγκόσμιο, ακόμα πιο οικονομικό” κινητήρα eSP idle stop και προσαρμόζεται στη νέα εποχή… των χαμηλών καταναλώσεων.

Παράλληλα ο κινητήρας είναι εφοδιασμένος με το σύστημα idle stop μέσω του οποίου σβήνει όταν το σκούτερ σταματάει στα φανάρια και εκκινεί τον κινητήρα αμέσως μόλις ο αναβάτης περιστρέψει το γκάζι.

Η ιπποδύναμη φτάνει τους 11,4 ίππους στις 8.500 σ.α.λ.

Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό (PGM-FI*2), ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει μεγάλος χώρος 37 λίτρων που χωράει δύο κράνη – φούλφέις. Τα LED που έχουν χρησιμοποιηθεί στο φωτιστικό σώμα της ουράς και στα φώτα πορείας μπροστά στο ρύγχος κάνουν το σκούτερ διακριτό από “το πλήθος της πόλης”.

Η τάπα της βενζίνης και η σέλα ανοίγουν μέσω του κεντρικού διακόπτη με το γύρισμα του κλειδιού της ανάφλεξης. Το κάλυμα που αποκαλύπτει την τάπα του ρεζερβουάρ βρίσκεται στην “κολώνα” πίσω από το μπροστινό τροχό και κάτω από το τιμόνι, σε μια βολική θέση που δεν απαιτεί από τον αναβάτη να ξεκαβαλήσει το σκούτερ κατά τον ανεφοδιασμό.

Ο προγραμματισμός της παραγωγής από πλευράς “μητέρας εταιρίας” αναφέρεται σε μια Honda Vietnam που θα παράγει, ούτε λίγο-ούτε πολύ 200.000 Lead 125i! Εδώ παρακαλούμε να σημειωθεί ότι τα εργοστάσια της Honda στην χώρα έχουν δυνατότητα παραγωγής 2,0 εκατομμυρίων δικύκλων και 10.000 αυτοκινήτων ετησίως.

Aρχικά το νέο Honda Lead 125i θα πωλείται στο Βιετνάμ και μέχρι την αρχή του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν και οι εξαγωγές προς την Ιαπωνική αγορά. Με αυτές τις κινήσεις το Βιετνάμ θα γίνει η τέταρτη ασιατική χώρα που θα προμηθεύει όλο τον κόσμο με δίτροχα της Honda, μετά την Κίνα, την Ταϊλάνδη και την Ινδία, συμβάλλοντας έτσι δυναμικά στις δραστηριότητες της Honda παγκοσμίως.

Οι διαστάσεις του είναι μήκος-πλάτος-ύψος 1.832 mm x 680 mm x 1.120 mm και το μεταξόνιό του στα 1.273 mm,  με το ύψος σέλας στα 760 mm και το βάρος στα 115 κιλά. Το ρεζερβουάρ χωράει 6,0 λίτρα καυσίμου. Οι τροχοί είναι 12 ιντσών και τα ελαστικά 90/90 και 100/90 μπροστά και πίσω.

 Για το μέλλον του νέου Honda Lead 125i όσον αφορά στην Γηραιά Ήπειρο δεν υπάρχουν νέα ακόμα, ενώ το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι το θέμα “ερευνάται προσεκτικά”, αν και είμαστε σίγουροι ότι η ανακοίνωση της Honda για την επίσημη εισαγωγή του οικονομικού και βολικού σκούτερ δεν θα αργήσει να έρθει.

X