Επίσημη παρουσίαση και για την Ευρώπη
Ανανεωμένο ώς προς τον κινητήρα και σε κάποιες ακόμα περιφερειακές λεπτομέρειες εμφανίζεται το βασικό σκούτερ πόλης με μεγάλους τροχούς της Piaggio, που ακούει στο όνομα “Ελευθερία”. Το Liberty, όπως είχαμε προαναγγείλει, δέχθηκε στα σωθικά του τον νέο, εξελιγμένο τριβάλβιδο κινητήρα της εταιρίας που πρωτοφόρεσαν οι Vespa LX 3V και το Fly 125 3V.
Όπως ορθά είχαμε ενημερώσει από τον Απρίλιο και τελικά ανακαλύψαμε τον Μάιο στη βιετναμέζικη αγορά (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) το Liberty φόρεσε το νέο, “καλό” κινητήρα της Piaggio με τις τρεις βαλβίδες, αφήνοντας τον παλιό (κουρασμένο είναι αλήθεια) διβάλβιδο Leader στη σφαίρα του παρελθόντος. Το “μεγαλό-ροδο” σκούτερ, που είναι από τα αγαπημένα της Ιταλίας και της Ευρώπης και έχει πουλήσει μέχρι σήμερα πάνω από 800.000 μονάδες, ανανεώθηκε και έρχεται στην Ευρώπη. Βέβαια οι φωτογραφίες που βλέπετε απευθύνονται στην ιταλική αγορά, όπου δεν νοείται σκούτερ χωρίς βαλιτσάκι top case και παρμπρίζ, αφού έτσι κυκλοφορεί η συντριπτική πλειοψηφία των Ιταλών σκουτεριστών στους δρόμους των πόλεων.
Βελτιωμένη απόδοση στο δρόμο, χαμηλότερη κατανάλωση υπόσχεται ο 3βάλβιδος, με ψεκασμό κινητήρας. Ανανεωμένο πλαίσιο, βελτιωμένη εργονομία, περισσότερος χώρος κάτω από τη σέλα για το νέο Piaggio Liberty, ένα μοντέλο που δεν είναι καινούργιο στην αγορά, αφού σαν όνομα και σχήμα πρωτοεμφανίστηκε 16 χρόνια πριν, το 1997.
Το best seller της Piaggio στις κατηγορίες των 125 και 150 cc το Liberty έχρηζε ανανέωσης έτσι ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, όχι μόνο από τις γιαπωνέζικες, αλλά και τις ταϊβανέζικες εταιρίες που “παίζουν δυνατά” στον χώρο του “σκούτερ πόλης με επίπεδο δάπεδο και μεγάλης διαμέτρου τροχούς”. Για να συμβεί βέβαια το τελευταίο και να μπορέσει να προσελκύσει το κοινό, το Liberty 3V πρέπει να έχει και την κατάλληλη-ανταγωνιστική τιμή αγοράς, κι αυτό είναι κάτι που θα μάθουμε στο μέλλον.
Μαζεμένο σε διαστάσεις, με εμφάνιση που χρησιμοποιεί ρομαντικές, καμπύλες του παρελθόντος το νέο Liberty 3V δεν έχει αλλάξει την εμφάνισή του με το παρελθόν, φοράει δηλαδή την “καλή του γραβάτα”, που είναι το διακοσμητικό στοιχείο που κατεβαίνει κάτω από τον προβολέα προς το ρύγχος και φτάνει πάνω από το μπροστινό φτερό, κάνοντας έτσι το σκούτερ άμεσα αναγνωρίσιμο.
Πρόκειται για ένα στοιχείο που δανείζονται πολλά σκούτερ της Piaggio και έχει τις ρίζες του από τις Vespa του παρελθόντος. Οι χρωμιωμένες λωρίδες στα άκρα της “γραβάτας” δίπλα από τις γρίλιες τονίζουν περισσότερο το σήμα της Piaggio.
Η Piaggio αναφέρει ότι πάνω στο νέο Liberty 3V η σέλα έχει βελτιωθεί, όπως και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτήν . Η σέλα είναι καινούργια, διαφορετικού σχήματος, ειδικά στα πλάγια, έτσι ώστε να βολεύονται και τα χαμηλότερα αναστήματα. Διαφορετικό είναι και το αφρώδες της και το αντιολισθητικό κάλυμμα της. Το ύψος από το έδαφος έχει παραμείνει στα 790 χιλιοστά πάντως.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα έχει αυξήσει τη χωρητικότητά του κατά 23%, ανεβαίνοντας από τα 8.8 λίτρα του προηγούμενου μοντέλου στα 10.8 λίτρα, κι αυτό γιατί η μπαταρία έχει φύγει από την περιοχή και έχει μετακινηθεί προς την ποδιά, κάτω από το τιμόνι. Και πάλι όμως, όπως και πριν, στο χώρο κάτω από τη σέλα χωράει ένα μισό, ανοικτό κράνος χωρίς ζελατίνα.
Ο σωληνωτός σκελετός έχει ενισχυθεί σε σημεία και έχει μειώσει το μήκος του, κάτι που γίνεται φανερό και στο συνολικό μήκος, αφού το νέο Liberty 3V είναι κοντύτερο στα 1.920 mm (1.935 mm το προηγούμενο μοντέλο). Από την άλλη το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 1.345 mm (έναντι των 1.325 mm), προσφέροντας έτσι λίγη παραπάνω σταθερότητα.
Μείωση έχει δεχθεί και η διάμετρος του μπροστινού τροχού, που δεν είναι πλέον 16άρης, αλλά 15 ιντσών. Το αντίστοιχο λάστιχο έχει λεπτύνει στα 80/90, αλλά έχει αυξήσει το ύψος του (το παλαιότερο Liberty φορούσε λάστιχο 90/80). Ο οπίσθιος τροχός συνεχίζει να είναι 14άρης και φοράει ελαστικό 100/80 (110/80 ήταν πριν). Τα φρένα είναι ίδια με το παρελθόν, μπροστά υπάρχει δισκόφρενο 240 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ πίσω το φρένο δυστυχώς παρέμεινε ταμπούρο 140 mm.
Ο νέος κινητήρας με τις 3 βαλβίδες είναι αερόψυκτος με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, τροφοδοτείται με ηλεκτρονικό ψεκασμό και σύμφωνα με την Piaggio ο 125 3V καταφέρνει να διανύσει 59 χιλιόμετρα με ένα λίτρο (κίνηση με 50 χ.α.ω) και ο 150άρης (που είναι 155 κ.εκ. στην πραγματικότητα) διανύει 57 χιλιόμετρα με ένα λίτρο. Για να μειωθεί το κόστος συντήρησης το Piaggio Liberty 3V απαιτεί συντήρηση κάθε 10,000 χιλιόμετρα.
Η ιπποδύναμη για τον 125άρη κινητήρα είναι 10,1 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ και για τον 150άρη 11,65 ίπποι στις 7.250 σ.α.λ, ενώ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα το συνολικό βάρος των δύο σκούτερ.