fbpx

HONDA FORZA 300 ABS: ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟΝ ΜΑΪΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Το Super-PCX

 Το είχαμε γράψει πριν από πολλούς μήνες εδώ στο SCOOTERNET, oτι δεν θα ήταν καθόλου άσχημο να παρουσιαστεί ένα οικονομικό 300άρι πάνω στις αρχές του PCX, που να μην θέλει ένα κάρο χρήματα για να κατασκευαστεί από την εταιρία, κι άλλο ένα κάρο χρήματα για να αγοραστεί… Α, ναι και να είναι οικονομικό σε κατανάλωση, άρα δεν θα ήταν άσχημα να σβήνει με σύστημα idle stop στα φανάρια.

 Αν λοιπόν το σύστημα idle stop της Honda συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης σε έναν 125άρη και έναν 150άρη κινητήρα, γιατί να μην είναι χρήσιμο και σε έναν μεγαλύτερο κινητήρα. Αντίθετα σε έναν 300άρη κινητήρα τα οφέλη θα ήταν και αυτά μεγαλύτερα. Το θέμα της Honda στην προκειμένη περίπτωση δεν ήταν το αν θα μπορούσε να ξανασχεδιάσει και να κατασκευάσει έναν κινητήρα με idle stop, αλλά ο χρόνος που θα χρειαζόταν για να συμβεί κάτι τέτοιο και κυρίως το κόστος δημιουργίας μιας ολοκαίνουριας κινητήριας μονάδας.

Ένας κινητήρας για να ξεκινήσει από λευκό χαρτί, να κατασκευαστεί και να μπει σε δοκιμές και έπειτα να περάσει στην παραγωγή χρειάζεται τουλάχιστον ένα έτος (με συνοπτικές διαδικασίες). Η Honda επιθυμούσε επέκταση της γκάμας της ειδικά στη μεσαία κατηγορία και τα 300 κυβικά, με ένα maxi scooter σαν το Forza, ενώ είχε στα χέρια της τον πολύ καλό, αποδεδειγμένης απόδοσης και αξιοπιστίας κινητήρα του SH με τα 279 κυβικά και την τεχνολογία “μειωμένων εσωτερικών τριβών” πάνω στην οποία τόσο πολύ είχαν δουλέψει οι μηχανικοί της.

Ιδού λοιπόν ο κινητήρας (έστω και “παλιός”) ιδού και το πήδημα… Το “πήδημα” σε αυτή την περίπτωση ήταν χαμηλού ρίσκου, αφού το μοντέλο Forza είναι γνωστό στην ευρωπαϊκή αγορά, αφού κυκλοφορεί επί σειρά ετών, αλλά με ένα “κουσούρι”: την υψηλή τιμή αγοράς. Βάζουν κάτω λοιπόν το γνωστό Forza 250, το οποίο πωλείτο σε μερικές, επιλεγμένες αγορές λόγω της υψηλής τιμής του και αποτελούσε ένα πολυτελές μοντέλο maxi scooter 250 κυβικών και αφαιρούν τα “περιττά”. Πιθανότατα να έχει μειωθεί και η ποιότητα κατασκευής σε συγκεκριμένα τμήματα και εξαρτήματα, ενώ με την τακτική που ακολούθησε η Honda, με τη χρησιμοποίηση του κινητήρα του SH 300 το κόστος παραμένει χαμηλά. Με μια διαφορά όμως.

 Αφού το ζητούμενο είναι η οικονομία στην κατανάλωση (δεν υπάρχει ακόμα idle stop) ο 280άρης της Honda “μαλακώνει”, χάνει μερικά από τα “άλογά” του: οι 27 ίπποι του SH γίνονται 24,7 κι έτσι οι ανάγκες του κινητήρα για καύσιμο μειώνονται και αυτές, επιτυγχάνοντας έτσι οικονομία σε καθημερινή μετακίνηση. Κάτι που ζητούν πλέον όλοι οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο… Δυτικό και Ανατολικό… Βόρειο και Νότιο.

Πάμε τώρα στα τελευταία νέα που λάβαμε για το νέο Honda NSS 300 Forza. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Ταϊλάνδη, εκεί που φτιάχνονταν μέχρι πρόσφατα αποκλειστικά – όχι πλέον, αφού ανέλαβε και το εργοστάσιο της Ιταλίας – τα Ηonda PCX 125/150, κι έτσι το μειωμένο κόστος παραγωγής θα είναι εγγυημένο. Οι πρώτες φήμες μιλούν για τιμή κοντά στις 5.000 ευρώ και ίσως σε κάποιες αγορές να πλησιάσει τις 5.500 ευρώ (και στην Ελληνική άραγε;), με ημερομηνία παρουσίασης στον ευρωπαϊκό Ειδικό Τύπο κοντά στον Απρίλιο, ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί ο μήνας Μάρτιος.

Αυτό σημαίνει ότι το νέο “Super PCX”, το Honda NSS 300 Forza θα φτάσει στις εκθέσεις μέσα στον Μάϊο. Για ότι νεότερο έχουμε – όπως είναι φυσικό – θα το μάθετε “από αυτή τη συχνότητα”.

X