fbpx
MOTUL SKIN

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: PIAGGIO BEVERLY 350, 2012

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΥΒΙΚΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΜΗ

Έχοντας δεχθεί πρόσφατα αισθητική ανανέωση το δημοφιλές Piaggio Beverly 300 αναθέρμανε δυναμικά την παρουσία του στις ευρωπαϊκές αγορές έγινε best seller του 2012 και στην Ελλάδα. Μετά την εμφάνιση όμως έρχεται και η σειρά του κινητήρα. Ο γνωστός και πολυχρησιμοποιημένος, αξιόλογος κινητήρας Quasar των 278 κυβικών εκατοστών (που παρουσιάστηκε το 2008) ο οποίος “φοριέται” σε πληθος μοντέλων της Piaggio, έχει αρχίσει να δυσκολεύεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όσον αφορά στην ιπποδύναμη. Ο τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος κινητήρας με τον έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής (κοινή διάταξη χρησιμοποιούν άπαντες) αποδίδει 22,2 ίππους, τη στιγμή, που οι όλοι οι αντίπαλοι στην κατηγορία των 300 αποδίδουν περισσότερη δύναμη.

Το πιο λογικό είναι να διατηρηθούν οι πετυχημένες γραμμές του Beverly και να μεγαλώσει ο κινητήρας το 2012

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Ταϊβανέζικη SYM στο CityCom 300 διαθέτει κινητήρα 262,8 μόλις κυβικών – τα λιγότερα όλων – και ανακοινώνει ιπποδύναμη 24 ίππων. Όπως ο κινητήρας της Piaggio έτσι και της SYM είναι υπερκυβισμένοι 250άρηδες, με τη μόνη διαφορά πως στην περίπτωση της Piaggio η ιπποδύναμη παρέμεινε στους 22 ίππους όταν ανέβηκε ο Quasar από τα 244 στα 278 κυβικά εκατοστά. Παράλληλα όμως μειώθηκαν οι στροφές όπου αποδίδεται η μέγιστη ιπποδύναμη από τις 8.250 σ.α.λ, στις 7.500 σ.α.λ, ενώ παράλληλα αυξήθηκε η ροπή. Ο κινητήρας τoυ Honda SH 300 διαθέτει λίγα παραπάνω κυβικά από το Beverly, δηλαδή 279,1 κ.εκ., αλλά -προσοχή – αποδίδει 27,2 ίππους (5,2 παραπάνω από τον Quasar – σχεδόν 20% παραπάνω). Ο ισχυρότερος κινητήρας της κατηγορίας είναι αυτός της Kymco (People Gti 300) με 28,8 ίππους, ο οποίος εκμεταλλεύεται όλη τη χωρητικότητα της κατηγορίας, διαθέτοντας κυβισμό 298,9 κ.εκ. Ποιός είναι λοιπόν ο πιο εύκολος δρόμος για την Piaggio; Σαφώς η αύξηση κυβισμού, ενώ παράλληλα μπορεί να κάνει και λίγες βελτιώσεις στον κινητήρα προς την κατεύθυνση της αυξημένης απόδοσης.

Νέα χρώματα θα προκύψουν για να διαφοροποιηθούν τα νέα Beverly 350

Ένας 350άρης κινητήρας πάνω στην ίδια δομή και με λίγο μεγαλύτερο μέγεθος, είναι το ζητούμενο για να έρθει η ιπποδύναμη που χρειάζεται η κατηγορία και να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό στο κομμάτι των επιδόσεων. Βέβαια εδώ πρέπει να αναφέρουμε πως μια άλλη πηγή μιλάει για έναν νέο κινητήρα που θα διαθέτει λίγα κυβικά παραπάνω από τα 300 και δεν θα είναι φουλ 350 κ.εκ., αφού ο βασικός στόχος είναι να αυξηθεί η απόδοση κατά 5 τουλάχιστον ίππους. Ο κινητήρας αυτός θα χρησιμοποιηθεί σε πολλά μοντέλα της εταιρίας, όπως: Aprilia Atlantic, Aprilia SportCity, Derbi Rambla, Gilera Nexus, Piaggio Beverly, Piaggio X7, Piaggio Carnaby, στα Piaggio MP3 και φυσικά στις Vespa. Είναι φανερό λοιπόν ότι το συμφέρον από την παρουσίαση ενός βελτιωμένου/ισχυρότερου κινητήρα είναι μεγάλο, αφού θα χρησιμοποιηθεί ευρέως.

Kαπάκια και κάρτερ κινητήρα θα μεγαλώσουν λίγο, αλλά όχι ιδιαίτερα πολύ

Γιατί όμως να δημιουργήσει η Piaggio έναν κινητήρα 350 κ.εκ. τη στιγμή που υπάρχει ήδη ένας 400; Ο 400άρης προέρχεται από τον Master 500, έναν κινητήρα που είναι πλέον βαρύς, ογκώδης, που ανεβάζει αργά στροφές, ταιριάζοντας καλύτερα στα μεγάλα Mega Scooter της εταιρίας, αφήνοντας τον, μικρότερων διαστάσεων, 350άρη για τα πιο κόμπακτ μοντέλα, αφού δεν θα είναι πολύ μεγαλύτερος από πλευράς διαστάσεων σε σχέση με τον 300άρη.

Βελτίωση θα δεχθούν αναρτήσεις και φρένα, για να αντεπεξέλθουν στις υψηλότερες επιδόσεις

Οι φήμες μιλούν για παρουσίαση του Beverly 350, με τον τρίτης γενιάς Quasar, τον Οκτώβριο του 2011 ή λίγο αργότερα, με το ενδιαφέρον της εταιρίας να εστιάζεται στην Άνοιξη του 2012, περίοδο που τα σκούτερ πρέπει να βρίσκονται στην αγορά. Το πιθανότερο είναι το Beverly 350, να διαθέτει μερικές αισθητικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τους προκατόχους του, ενώ αναρτήσεις και φρένα θα βελτιωθούν έτσι ώστε να συμβαδίζουν με τις νέες, υψηλότερες επιδόσεις.

Κάτω από τα όργανα θα γράφει 350i άραγε;