Αντίπαλος των Piaggio ΜΡ3;
H δεύτερη μας, αποκλειστικότητα – εκτός του νέου μεγάλου T-Max – του SCOOTERNET αφορά στα σχέδια – που κατατέθηκαν τον Ιούνιο που μας πέρασε – της Yamaha για την κατοχύρωση των πατεντών ενός τετράτροχου σκούτερ.
Οι φωτογραφίες που παρουσιάζουμε μπορεί να απεικονίζουν ένα όχημα με τέσσερις τροχούς, αλλά οι φήμες μιλούν και για πιθανή παρουσίαση ενός τρίτροχου σκούτερ από τη Yamaha, που θα χρησιμοποιεί τα ίδια συστήματα και λύσεις. Το αν φοράει τρεις ή τέσσερις τροχούς δεν είναι γνωστό ακόμα, αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι υπάρχει μεγάλη κινητικότητα και υπάρχει πιθανότητα μέσα στο 2012 τα τρίτροχα MP3 της Piaggio να έχουν ανταγωνιστή με το λογότυπο της Yamaha, στον εμπορικό στίβο.
Τα μηχανολογικά σχέδια απεικονίζουν έξυπνες τεχνικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν και να κατασκευαστούν σε βιομηχανικό επίπεδο, τη στιγμή που αυτές ενσαρκώνουν την αιχμή της τεχνολογίας.
Η μάχη για την κατοχύρωση των πατεντών πάνω σε οχήματα 3 ή 4 τροχών μαίνεται σε όλο τον κόσμο, αφού πολλές εταιρίες επενδύουν στον τομέα, ο οποίος δείχνει να έχει πολλές δυνατότητες.
Γίνεται σαφές ότι οι εταιρίες άφησαν την Piaggio να “βγάλει το φίδι από την τρύπα”, δηλαδή να ερευνήσει, να σχεδιάσει, να εξελίξει, να παρουσιάσει, να κατασκευάσει, με λίγα λόγια να επενδύσει μεγάλα κεφάλαια πάνω σε μια νέα κατεύθυνση όσον αφορά στα σκούτερ και τα οχήματα πόλης, δηλαδή στα MP3.
Οι υπόλοιποι κατασκευαστές περίμεναν και με δεδομένη την αποδοχή του κόσμου και την επιτυχία της Piaggio τώρα ξυπνούν και να θέλουν να κατακτήσουν και αυτοί κομμάτι της νέας, φρέσκιας αγοραστικής πίτας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας η Yamaha είναι έτοιμη να παρουσιάσει σύντομα στις εκθέσεις του Μιλάνου και του Παρισιού, δύο νέα μοντέλα στον χώρο των σκούτερ. Το πρώτο θα είναι ένα μεγαλύτερο T-Max και η δεύτερο ένα καινοτομικό 3κυκλο ή 4κυκλο.
Οι παλαιότεροι θα θυμούνται το τετράτροχο πρωτότυπο της Yamaha, το Tesseract που είχε παρουσιαστεί το 2007 και τα σχέδια που παρουσιάζουμε το θυμίζουν αρκετά, ειδικά στον τομέα των αναρτήσεων.
Αυτό που δεν φαίνεται είναι τα ηλεκτρονικά, αφού θα είναι εφοδιασμένο με ηλεκτρονικά αυτοκινητιστικού τύπου όπως ESP (έλεγχος της σταθερότητας), κ.λπ. Ταχύτητα, επιτάχυνση και γωνίες κλίσης των τροχών και του συνόλου θα υπολογίζονται από κομπιούτερ που θα ορίζει τον τρόπο που κινείται το σκούτερ, καθώς και θα ελέγχει τη δύναμη (μειώνοντας την, κάνοντας το στρίψιμο πιο εύκολο) που θα απαιτείται από τον αναβάτη για να στρίψει.
Παράλληλα θα υπάρχει και φθηνότερη, απλή έκδοση σκούτερ με λιγότερα ηλεκτρονικά. Το λογικό είναι να υπάρξουν ένα μικρότερου κυβισμού 125 κυβικών τρίροδο ή τετράροδο Yamaha, με τον μικρό κινητήρα του X-Max και ένα 400 κ.εκ. με τον κινητήρα του Majesty.