SYM JET4 125: ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ

Οικονομικό και όμορφο

 Ονομάζεται SYM Jet4 125 και μπορεί να προφέρεται “τζέτ-φορ”, ένα όνομα που του δίνει ακόμα περισσότερη αίγλη, σπορ αίγλη. Ένα όμορφο, νεανικό, σπορ σκούτερ με τροχούς μεσαίων διαστάσεων. Γιατί όμως το λέμε ξαφνικά αυτό, τη στιγμή που το Jet4 δεν είναι καινούργιο μοντέλο;  

Κατεβαίνοντας πρόσφατα στην αντιπροσωπεία είδαμε ένα πολύ συμπαθητικό “καινούργιο” σκούτερ σε άσπρο και κόκκινο. Λές να είναι το ίδιο το Jet4, αναρωτηθήκαμε και κοιτάζοντάς το από κοντά βεβαιωθήκαμε ότι όντως αυτό ήταν, αλλά με καινούργια χρώματα και με κάποιες λεπτομέρειες, που το ζωντανεύουν, το “ξε-σοβαρεύουν” με την καλή έννοια.

Κοιτάζοντας το κόκκινο SYM Jet4 125 παρατηρούμε ότι χαμηλό είναι το συνολικό του προφίλ, όπως και το ύψος της σέλας, που διαθέτει αρκετό μήκος, ειδικά για τον αναβάτη. Το ρύγχος είναι αιχμηρό και πεπλατυσμένο, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον διπλό προβολέα να αυξήσει το μέγεθός του. Ενδιαφέρον έχει ότι η εταιρική ταυτότητα έχει διατηρηθεί, αφού το Jet4 125 θυμίζει ανφάς το Symphony SR. H προσθήκη του λευκού καπακιού κάτω από το τιμόνι εντείνει τη διχρωμία κόκκινο-άσπρο.

Οι άσπρες ζάντες, αν και ήταν μόδα του παρελθόντος στις σπορ μοτοσυκλέτες, εδώ φαίνεται να τονίζουν το design του σκούτερ και να του προσφέρουν όγκο – ειδικά στο μπροστινό τμήμα: εκτός από την άσπρη ζάντα, το ίδιο χρώμα χρησιμοποιεί και το φτερό, ενώ η προσθήκη του δίσκου τύπου μαργαρίτα συμβάλλει παραπάνω στην “αθλητική αίσθηση” του Jet4.

Το φέρινγκ/ποδιά του 125 είναι κόκκινο, τη στιγμή που το πίσω μισό κομμάτι του κορμού του είναι μαύρο. Άρα στην πραγματικότητα το μισό σκούτερ είναι κόκκινο και το μισό μαύρο! (ή αντίστοιχα στον άλλο συνδυασμό μπλε-μαύρο). 

Περνώντας στον κινητήρα του Jet4, βλέπουμε ότι δεν είναι άλλος από τον αξιόλογο 125άρη που φορούν και τα Symphony, τα οποία τα γνωρίζουμε πολύ καλά (είναι από τα πιο καλοπουλημένα scooter στην Ελλάδα, με το 150 να είναι πρώτο σε πωλήσεις – βλ. πωλήσεις σκούτερ στην Ελλάδα). Είναι τετράχρονος, αερόψυκτος (με βεβιασμένη ψύξη, δηλαδή με βεντιλατέρ), που φοράει έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες στην κεφαλή του.

Η ιπποδύναμη του κινητήρα των 124 κυβικών – που τροφοδοτείται από ένα 23άρι καρμπυρατέρ – φτάνει τους 9,5 ίππους (7.500 rpm) και η μετάδοσή είναι αυτόματη φυγοκεντρική, τύπου CVT. Το πολύ θετικό είναι ότι για την εκκίνηση του κινητήρα υπάρχει, εκτός από τη μίζα, και μανιβέλα στην αριστερή πλευρά του.

To πιρούνι είναι συμβατικό, τηλεσκοπικό και έχει διαδρομή 70 χιλιοστών, με την πίσω ανάρτηση να αναλαμβάνει ένα αμορτισέρ που προσφέρει διαδρομή τροχού 68,3 χιλιοστά. Μπροστά υπάρχει πλέον ένας δίσκος τύπου μαργαρίτα, με διάμετρο 226 χιλιοστών, ενώ η δαγκάνα παραμένει 2έμβολη (ο δίσκος “μαργαρίτα” έχει τοποθετηθεί σε όλα τα Jet4 125, ανεξάρτητα με αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε).

Ο μπροστινός τροχός είναι 13 ιντσών, ενώ για να αυξηθεί η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου – ο οποίος χωράει ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα – ο οπίσθιος τροχός έχει διάμετρο 12 ιντσών. Τα ελαστικά είναι 120/60 και 130/70 αντίστοιχα, ενώ το φρένο στον πίσω τροχό είναι ταμπούρο. Το ρεζερβουάρ χωράει 5,0 λίτρα και το συνολικό βάρος της κατασκευής φτάνει τα 109 κιλά. 

Τελευταία αφήνουμε την τιμή που είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αφού βρίσκεται κοντά στα 1.500 ευρώ και συγκεκριμένα στα 1.545, κάνοντας το SYM Jet4 το φθηνότερο σκούτερ της κατηγορίας των 125 κυβικών. Καθόλου άσχημα.