SUZUKI: TEΛΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ BURGMAN KAI SIXTEEN

Πως θα ζήσεις χωρίς “μικρά”;

 Θύματα του πρόσφατου κλεισίματος του εργοστασίου της Suzuki στην Ισπανία είναι – από πλευράς σκούτερ – τα μικρά Burgman 125/200 και τα Sixteen (UX είναι ο κωδικός τους) σε 125 και 150 κυβικά. Και τώρα τι γίνεται;

 Τι μικρότερου κυβισμού σκούτερ θα διαθέτει πλέον η Suzuki στην παγκόσμια αγορά, παραμένει ο μεγάλος πονοκέφαλός της. Γιατί με την κατάργηση των μικρών Burgman και των Sixteen, λόγω του λουκέτου στο ισπανικό εργοστάσιο της Gijon, η γιαπωνέζικη εταιρία μένει μόνο με τα Burgman 400 και το Burgman 650. To δεύτερο, που αποτελεί και την ναυαρχίδα της εταιρίας στα σκούτερ ανανεώθηκε σε πλήθος τομέων το 2013, για να αντιμετωπίσει κυρίως τον ανταγωνισμό επί των maxi scooter GT, δηλαδή τουρισμού, και ιδιαίτερα το νέο BMW C 650 GT. Το Burgman 400 από την άλλη παρέμεινε ίδιο, με αισθητικές μικροπινελιές να το διαφοροποιούν από τα παλαιότερα μοντέλα. Όμως με δύο σκούτερ, ένα μεσαίου και ένα μεγάλου κυβισμού δεν μπορείς να πεις ότι διαθέτεις γκάμα.

Suzuki Burgman 125: Best Seller στην Ισπανία... μέχρι που μπήκε λουκέτο

Suzuki Burgman 125: Best Seller στην Ισπανία… μέχρι που μπήκε λουκέτο

Φυσικά τα στελέχη της Suzuki γνωρίζουν πολύ καλά τι πρέπει να κάνουν, να εισάγουν δηλαδή στις “δυτικές” αγορές τα θαυματουργά-μικρά σκούτερ που διαθέτουν στις αγορές της Ν. Α. Ασίας, της Ταϊλάνδης, του Βιετνάμ, της Ινδίας και της Ινδονησίας. Αυτό όμως για να συμβεί, απαιτεί χρόνο για και χρήματα επίσης. Κυρίως για να προσαρμοστούν τα μοντέλα στους κανονισμούς ρύπων και όχι μόνον της Ευρώπης και των ΗΠΑ κυρίως. Πρέπει να πληρούν τις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες νομοθεσίες σε πλήθος λεπτομερειών και σημείων και αυτό δεν είναι εύκολη διαδικασία.

 Το εργοστάσιο της Suzuki στην Ταϊλάνδη είναι έτοιμο πάντως: μοντέρνο, με μεγάλες δυνατότητες παραγωγής και εμπειρία. Μετράει ήδη σχεδόν 20 χρόνια – πριν από 4 χρόνια χτίστηκε και εργοστάσιο για παραγωγή αυτοκίνητων στην χώρα – και πρόσφατα από τις γραμμές παραγωγής/συναρμολόγησης κύλησε το δίτροχο με τον αριθμό 6,0 εκατομμύρια!

Suzuki Nex 110 Fi, μικρό, οικονομικό, από την Ταϊλάνδη

Suzuki Nex 110 Fi, μικρό, οικονομικό, από την Ταϊλάνδη

Το λανσάρισμα σκούτερ μικρότερων κυβισμών είναι ζωτικής σημασίας για την Suzuki αφού χωρίς τα Burgman/Sixteen η γκάμα της παρουσιάζει μεγάλο κενό στους μικρούς κυβισμούς, οι οποίοι λόγω οικονομικής κρίσης σε πολλές αγορές του κόσμου, εμφανίζουν αυξημένο εμπορικό ενδιαφέρον.

Με την κατάργηση του Sixteen από την γκάμα της η Suzuki χάνει ένα σημαντικό μοντέλο

Με την κατάργηση του Sixteen από την γκάμα της η Suzuki χάνει ένα σημαντικό μοντέλο

Παράλληλα χάνονται και μερίδια αγοράς για την εταιρία (και επομένως χρήματα). Ενδεικτικά σημειώστε ότι τα – πολύ καλά – Burgman 125/200 έχαιραν μεγάλης δημοτικότητας στην ισπανική αγορά με το 125 να είναι best seller στις συνολικές πωλήσεις δίτροχων, με σχεδόν 4,5 χιλιάδες μονάδες μέσα στο 2012.  

(η αντιπροσωπεία Suzuki στην Ελλάδα πριν από λίγες βδομάδες πρόσφερε τα Burgman και Sixteen σε τιμές προσφοράς, μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων)

 

X