KAWASAKI: ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ SCOOTER;

Φαντασίωση ή πιθανότητα;

Για την Kawasaki o τομέας των σκούτερ είναι χώρος ανεξερεύνητος, άγνωστος, είναι ο μοναδικός στον οποίο δεν έχει δραστηριοποιηθεί ποτέ. Είναι εντυπωσιακό αλλά η Kawasaki είναι η μοναδική γιαπωνέζικη εταιρία, που δεν παρήγαγε ποτέ σκούτερ – εκτός από ένα “σκουτερό-παπο”, στη δεκαετία του ’60.

Μπορεί οι φήμες να παίρνουν να να δίνουν κατά καιρούς, σκίτσα σαν αυτά που δημοσιεύουμε να έχουν “χιλιο-παιχτεί” στα site του κόσμου, αλλά η μεγάλη εταιρία του Akashi (ή μάλλον το τμήμα μάρκετινγκ) δε δείχνει να συγκινείται.

Δικύλινδρο σε σειρά με 550-600 κυβικά. Θα γίνει το σκίτσο πραγματικότητα;

Οι μεγάλες πωλήσεις των Honda, Yamaha και Suzuki στην Ευρώπη αποτελούν το δέλεαρ για την Kawasaki, η οποία πριν από μερικά χρόνια είχε την ευκαιρία να αποκτήσει σκούτερ με τα λογότυπά της, αφού είχε ξεκινήσει εκείνη την περίφημη συνεργασία με τη Suzuki, όπου διέθεταν κοινά μοντέλα.

Έτσι η σειρά των Burgman της Suzuki θα μπορούσε να έχει βαφτεί με άλλα χρώματα και να φοράει τα σήματα της Kawasaki, έτσι όπως είχε συμβεί με μερικά μοντέλα των δύο εταιριών (θυμάστε το Kawasaki KLV 1000, που ήταν στην πραγματικότητα ένα Suzuki V-Strom 1000, με άλλα σήματα;).

Nα και το “χωματερό” Κawasaki, που τιμά τα χρώματα των μοτοκρός ΚΧ

Το πρόβλημα είναι πως η Kawasaki δεν μπορεί να παρουσιάσει ένα μόνο μοντέλο, άρα καλείται να δημιουργήσει έστω μια μικρή γκάμα σκούτερ, να υπάρχει κάποιο εύρος επιλογών. Χωρίς να ξεχνάμε ότι τα σκούτερ είναι ένας εξαιρετικά δύσκολος χώρος για να καθιερωθεί ένας νέος κατασκευαστής, στην περίπτωση της Kawasaki τα πράγματα είναι λίγο πιο εύκολα γιατί το όνομα είναι αναγνωρίσιμο παγκοσμίως, συνδεδεμένο βέβαια με τις σπορ κατασκευές και τις επιδόσεις.

Η αρχή πρέπει να γίνει έστω με ένα σκούτερ 125 κυβικών εκατοστών, πράγμα όχι ιδιαίτερα δύσκολο και πολυδάπανο γιατί η Kawasaki διαθέτει εδώ και χρόνια εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη (τοποθεσία Pluagdaeng – Wangtaphin, Rayong, όπου κατασκευάζει μοντέλα όπως το Versys, το ER-6, κ.α.), γεγονός που βοηθάει αρκούντως στο θέμα της φθηνής συναρμολόγησης. Μιας και το έφερε η κουβέντα στην Ταϊλάνδη, που θεωρείται το νέο Ελντοράντο για τη μοτοβιομηχανία έχουν ήδη εργοστάσια εκτός από την Honda (βλ. Παραγωγή PCX 125 εκτός των άλλων), την Τriumph, την Yamaha, την ΚΤΜ, την Brembo, εργοστάσιο φτιάχνει και η Ducati!

Αυτό σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη “Kawasaki”. Άντε να φτιάξεις σκούτερ μετά…

Το γεγονός ότι η Κawasaki έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην Βορειοαμερικανική αγορά (ΗΠΑ) και την Ευρώπη σε ένα κοινό ώριμων μοτοσυκλετιστών που αρέσκονται στα κυβικά και την σπορ εικόνα, αποτελεί εμπόδιο στην παρουσίαση ενός “πράσινου” σκούτερ.

Έτσι αν η εταιρία αποφασίσει να μείνει πιστή στις παραδόσεις του ονόματος θα πρέπει να παρουσιάσει έναν αντίπαλο για το Yamaha T-Max για παράδειγμα, δύσκολο πόνημα για το επίπεδο ποιότητας του σκούτερ της Yamaha, κάτι που μεταφράζεται σε μεγάλες επενδύσεις από πλευράς Kawasaki.

Έτσι, τουλάχιστον όπως δείχνουν τα πράγματα, μάλλον θα αργήσουμε να δούμε σκούτερ από την “4η δίτροχη δύναμη της Ιαπωνίας” και εννοείται ότι ευχόμαστε να διαψευσθούμε…