PIAGGIO MUSEO: Η επέκταση ενός σημαντικού μουσείου

Μουσείο-κόσμημα των δύο τροχών

Στην επέκταση του μουσείου της στην έδρα της στην Pontedera, κοντά στην Πίζα, προχώρησε η Piaggio καθιστώντας το Piaggio Museo το μεγαλύτερο για σκούτερ και μοτοσυκλέτες στην Ιταλία και σε ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου.

 

Το μεγάλο μουσείο της ιταλικής φίρμας, που μετρά 18 χρόνια λειτουργίας και έχει δεχθεί παραπάνω από 600.000 επισκέπτες, επεκτάθηκε από τα 3.000 στα 5.000 τετραγωνικά μέτρα, εκθέτοντας περισσότερα από 250 σημαντικά, ιστορικής αξίας, δίτροχα.

Μέσα στο Piaggio Museo οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά την πορεία της εταιρίας στο χρόνο, ο οποίος μετρά περισσότερο από έναν αιώνα.

Το μουσείο εξιστορεί όχι μόνο την πορεία της Piaggio και των εταιρειών της, αλλά και η ιστορία της ιταλικής βιομηχανίας μεταφορών, και της κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας.

Για την επέκταση του μουσείου η Piaggio χρησιμοποίησε βιομηχανικούς χώρους του εργοστασίου, όπου κατασκευάζονταν μοντέλα Vespa και Piaggio τη δεκαετία του ’70.

Οι μόνιμες εκθέσεις χωρίζονται σε πέντε ενότητες:

  • Αεροναυπηγικής και σιδηροδρόμων
  • Η συλλογή της Vespa
  • Η συλλογή της Piaggio
  • Η συλλογή των μοτοσυκλετών
  • Το μουσείο τέχνης της Piaggio

Αεροναυπηγικής και σιδηροδρόμων

Δυο παραδείγματα αεροναυπηγικής και κατασκευής μηχανών σιδηροδρόμων καλωσορίζουν τον επισκέπτη στην είσοδο του Μουσείου. Πρώτο συναντά κάποιος το διθέσιο αεροπλάνο Piaggio P148 και αργότερα τους αστεροειδείς κινητήρες P VII (του 1934) και P XI (του 1938), που φτιάχνονταν στα εργοστάσια της Ποντεντέρα και της Πίζας.

Η συλλογή της Vespa

Από τα μέσα της δεκαετίας του ’40 και το πρώτο MP5 “Paperino” μέχρι το αυθεντικό πρωτότυπο που σχεδίασε ο Corradino d’Ascanio το φθινόπωρο του 1945.

Πιο κάτω υπάρχουν μοντέλα που σημάδεψαν την ιστορία της εταιρίας όπως η Vespa 98 του 1946, η Vespa 125 του 1951, η Vespa “U” του 1953 και η GS 150 του 1955. Η συλλογή συνεχίζει με τα 50άρια του ’63, την Primavera 125 του 1968, την Vespa P125X του 1977 και φτάνει μέχρι τα σημερινά μοντέλα.

Η συλλογή της Piaggio

Με μοντέλα που έγραψαν ιστορία με το έμβλημα της Piaggio, από τα μοτοποδήλατα Ciao, Bravo, Boxer και Sì, μέχρι τα Sfera και τα Quartz του ’90, αλλά και τα τρίτροχα MP3.

Η συλλογή των μοτοσυκλετών

Η καινούργια ενότητα του εργοστασίου αφορά σε μοτοσυκλέτες των Aprilia, Gilera, Moto Guzzi, (ονόματα που ανήκουν στην Piaggio) με την πρώτη μοτοσυκλέτα του Giuseppe Gilera (του 1909!) να ξεκινάει την έκθεση και άλλα σημαντικά μοντέλα που συνέβαλαν στη φήμη του εργοστασίου του Arcore, που πέρασε στην ιδιοκτησία της Piaggio το 1969.

Ένα μοναδικό κομμάτι της συλλογής είναι το Gilera Rondine, μια μοτοσυκλέτα που άλλαξε την αγωνιστική ιστορία της εταιρίας με παγκόσμια ρεκόρ, αλλά και ρεκόρ ταχύτητας το 1937, που είχε επιτευχθεί τελική 250 km/h. Δίπλα της η θρυλική Saturno Sport 500 του 1940, ενώ μια μικρή αλλά πολύτιμη συλλογή Moto Guzzi βρίσκεται στους χώρους της έκθεσης μοτοσυκλετών, με την περίφημη Moto Guzzi V8 του ’57, αλλά και τα Falcone 500 και Galletto 175.

Προς τιμή των 294 νικών της Aprilia σε Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας υπάρχουν αγωνιστικές μοτοσυκλέτες από το RS 125 του 1997, με το οποίο ο Valentino Rossi κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο μέχρι το RSV4 Factory με το οποίο κατέκτησε ο Max Biaggi τον τίτλο το 2010 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Το μουσείο τέχνης της Piaggio

Σ’ αυτό το τμήμα του μουσείου της Piaggio υπάρχουν παραδείγματα της σχέσης της θρυλικής Vespa με διάφορες μορφές τέχνης, από την γλυπτική και τη ζωγραφική μέχρι το σινεμά.

Περισσότερες πληροφορίες για αυτό το σημαντικό για την ιστορία των σκούτερ και των δύο τροχών – και όχι μόνο – μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο,www.museopiaggio.it   και η διεύθυνση του είναι Viale R. Piaggio, 7 – 56025 – Pontedera (PI), τηλ. +39 0587 271 71

 

X