NECO ABRUZZI 50, 125: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ;

Από τη δεκαετία του ’50 με… copy-paste

 Tα σκούτερ που θα δείτε παρακάτω πλασάρονται σαν Βελγικά ή τουλάχιστον λένε ότι συναρμολογούνται στο Βέλγιο, ενώ ο ιδιοκτήτης της εταιρίας Neco ισχυρίζεται ότι κατάφερε να κατασκευάσει τέτοιο προϊόν μετά από πολύ κόπο. Στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα σκουτεράκι που (είτε το ζήτησαν, είτε τους το έδωσαν έτοιμο – δεν έχει σημασία) κατασκευάζεται στην Κίνα και αποτελεί την επιτομή της αντιγραφής. 

Τα Neco Abruzzi είναι αντιγραφή, καρά-αντιγραφή των Vespa της δεκαετίας του ’50, σε τεράστιο βαθμό. Σκέτα-νέτα. Κάτω από το πλαστικό τους σώμα (δεν είναι μεταλλικό όπως οι αυθεντικές Βέσπες) φωλιάζουν αυτόματα, τετράχρονα μοτέρ 50 ή 125 κυβικών.

Η ποιότητα κατασκευής είναι μέτρια, όπως και οι επιδόσεις τους, τα φρένα και οι αναρτήσεις τους, αλλά… η καλή ιδέα παραμένει: πάρε ένα σκούτερ του ’50-’60, δώσε ξανά το κλασικό στυλ στον κόσμο και από κάτω βάλε έναν μοντέρνο, πρακτικό κινητήρα που δεν θα ζαλίζει με ιδιοτροπίες τον αναβάτη. Που θα είναι πρακτικό και εύκολο, αλλά ο ιδιοκτήτης/ιδιοκτήτρια θα κάνει γνήσια “κλασική”, ρετρό φιγούρα με μικρό αντίτιμο. 

Μετά το Βέλγιο ήρθε η Γαλλία και η σειρά της Μεγάλη Βρετανίας για να εισαχθούν τα σκούτερ της Neco. Έπειτα κατέφθασε η ολλανδική αγορά και η γερμανική.

Ότι πάρεις από 1.900 μέχρι 2.500 ευρώ. Μάλιστα κάποιος μπορεί να προμηθευτεί το κλασσικότατης εμφάνισης σκούτερ με το “ιταλόφωνο” όνομα Neco Abruzzi, μέσω διαδικτύου, από e-shop.

Οι κινητήρες είναι αερόψυκτοι, απλοί στην κατασκευή με καρμπυρατέρ και μέτρια ποιότητα κατασκευής (το ξαναείπαμε αυτό ε;) και σε τελική ανάλυση αυτές είναι λεπτομέρειες που δεν απασχολούν τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες αυτών των scooter.

 Αυτοί που θα θελήσουν να αποκτήσουν ένα Neco, μάλλον ενδιαφέρονται περισσότερο για τα χρώματα, που είναι πολλά: Λαδί, γκρί, σοκολατί, κρεμ, και τα λοιπά. Επίσης διατίθεται και σε έκδοση Abruzzi ’62 που φοράει μονόσελα και έχει το φανάρι στο φτερό του μπροστινού τροχού, “κατωφάναρη” που λένε. Τώρα πείτε μας ένα άλλο, γιατί και η Νeco θυμίζει έντονα την “υπόθεση LML” (μια φίρμα που κάνοντας μόδα το ρετρό) που έσυρε την Piaggio στις γραμμές παραγωγής για να ξαναφέρει στο προσκήνιο τις κλασικές Vespa PX 125 και ΡΧ 150;