LAMBRETTA: Η εγχείριση πέτυχε, αλλά..

… η ασθενής πέθανε

 Προσπαθούμε να καταλάβουμε, όλοι μαζί, για το κατά πόσο είναι καλό το γεγονός ότι η νέα Lambretta χάθηκε από την αγορά, αλλά το γουστόζικο, ρομαντικό της σχήμα και το πνεύμα της παρέμεινε, έστω και σαν απομίμηση στην αγορά.

Οι παλαιότεροι και πιο παρατηρητικοί αναγνώστες μας θα θυμούνται τις παρουσιάσεις που έχουμε κάνει στο παρελθόν γύρω από το “comeback” ενός ιστορικού ονόματος στο χώρο των σκούτερ: της λατρεμένης από πολλούς Lambretta. Οι μηνύσεις όμως από μια άλλη εταιρία που ισχυριζόταν ότι έχει αποκτήσει τα νόμιμα δικαιώματα του ονόματος φαίνεται ότι δούλεψαν, με αποτέλεσμα η καλή προσπάθεια που είχε γίνει από την πλευρά των Ιταλών να εξαφανίζεται στο πέρασμα του χρόνου.

Και όμως δεν είναι Lambretta, αλλά το "πολωνικό" Romet Latte City, που αντιγράφει "στεγνά" τη Lambretta

Και όμως δεν είναι Lambretta, αλλά το “πολωνικό” Romet Latte City, που αντιγράφει “στεγνά” τη Lambretta

Το συμπαθέστατο όμως σχήμα των νέων Lambretta έμεινε στην αγορά, αφού πλέον όποιος θέλει μπορεί να το αγοράσει – από ένα κινέζικο εργοστάσιο – που αντιγράφει κατά 99% την εξαφανισμένη νέα Lambretta – και να βάζει το δικό του λογότυπο. Όπως έγινε και στην περίπτωση της πολωνικής Romet που βλέπετε στις φωτογραφίες σήμερα.

Όταν πρωτοείδαμε στο περσινό σαλόνι του Μιλάνο τα scooter της Romet από την Πολωνία – δηλαδή το όνομα και τα αυτοκόλλητα ήταν από την Πολωνία, όλα τα υπόλοιπα έρχονταν από την Κίνα – απ’ τη μια χαρήκαμε από την άλλη μάλλον στενοχωρηθήκαμε. Είχαμε χαρεί γιατί μια παλιά πολωνική φίρμα μοτοσυκλετών επέστρεφε στην αγορά (έστω και την τοπική), έστω και με ασιατικές κατασκευές, αλλά από την άλλη “μας χαλούσε” ότι το σχέδιο που είχε δημιουργήσει ο Alessandro Tartarini (γιος του θρυλικού Leopoldo, της Italjet) για την νέα Lambretta, εμφανιζόταν με διαφορετικά λογότυπα.

Εμείς σαν Scooternet είχαμε υποστηρίξει και δημοσιεύσει τις προσπάθειες της νέας Lambretta έστω και στη μοντέρνα, αυτόματη, “πλαστική” της μορφή, γιατί πιστεύουμε στους θρύλους του παρελθόντος που ευελπιστούν σε μια αξιοπρεπή εμπορική επιστροφή.

Υποστηρίζουμε την ποικιλία μοντέλων και ναι, θα θέλαμε ένα τόσο σημαντικό όνομα να υφίσταται και να δραστηριοποιείται στο χώρο των σκούτερ.

Το ενδιαφέρον βέβαια δεν είναι μόνο ότι η Romet είχε στην κατοχή της και μπορούσε να πουλάει τη νέα Lambretta, αλλά πως οποιοσδήποτε επιθυμεί μπορεί να κάνει το ίδιο με διαφορετικά λογότυπα βεβαίως. Δυο παρατηρήσεις σε αυτό το σημείο. Έχουμε δει όχι μία, αλλά δυο φορές στην Ελλάδα το συγκεκριμένο σκούτερ με διαφορετικά λογότυπα εταιριών.

Από τη μια αυτό είναι καλό γιατί ένα τόσο καλαίσθητης σχεδίασης σκούτερ δεν έπρεπε να χαθεί, από την άλλη όμως… δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η νέα Lambretta (όπως μπορείτε να δείτε και να διαβάσετε στα άρθρα που ακολουθούν παρακάτω) είχε μεταλλικό, στρατζαριστό πλαίσιο. Είχε…

Και για του λόγου το αληθές... η πραγματική νέα Lambretta

Και για του λόγου το αληθές… η πραγματική νέα Lambretta