ΙΣΠΑΝΙΑ: YAMAHA, DERBI ΚΑΙ ΛΟΥΚΕΤΑ

Έκλεισαν δυο εργοστάσια

H Υamaha ανακοίνωσε επίσημα πως θα κλείσει το εργοστάσιό στο Palau-Solità Plegamans της Ισπανίας και θα μεταφέρει τον εξοπλισμό και τη γραμμή παραγωγής σε εργοστάσιο στο Saint-Quentin στη Βόρεια Γαλλία. Η κίνησή αυτή γίνεται στα πλαίσια της «παγκόσμιας προσαρμογής στα καινούργια δεδομένα της αγοράς». Η απόφαση για τη μεταφορά της παραγωγής στη Γαλλία βασίστηκε με γνώμονα «την ανάγκη για μεγαλύτερη λειτουργικότητα στην παραγωγή και τα logistics καθώς και την οικονομική συγκράτηση», σύμφωνα με την εταιρία.

To ιστορικό εργοστάσιο της Derbi στο Martorelles

To ιστορικό εργοστάσιο της Derbi στο Martorelles

Για τα δίτροχα τα δεδομένα μιλούν για πωλήσεις μοτοσυκλετών που έχουν πέσει συνολικά κατά 47% τα τρία τελευταία χρόνια. Η Yamaha θα διατηρήσει το εμπορικό τμήμα στο Palau, αλλά με την πρόσφατη ανακοίνωση της κυβέρνησης πως η ανεργία έχει φτάσει στην Ισπανία στο αρνητικό ρεκόρ των 20.33%, η απόλυση 420 ακόμα εργατών θα χτυπήσει ακόμα περισσότερο την οικονομία.

Όμως άσχημα νέα ήρθαν και από την πλευρά της Piaggio Group η οποία ανακοίνωσε πως κλείνει το ιστορικό εργοστάσιο της θυγατρικής της Derbi στο Martorelles της Βαρκελώνης για να το μεταφέρει στην Ιταλία. Η Derbi είναι μια Καταλανική εταιρία κατασκευής μοτοσυκλετών και σκούτερ που ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1920 και αγοράστηκε από την Piaggio το 2001 και απασχολεί 230 εργαζόμενους στην Ισπανία. Ο λόγος για το λουκέτο σύμφωνα με την εταιρία ήταν «η βελτίωση του δικτύου παραγωγής του Ομίλου στην Ευρώπη, εγγυώμενη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα, η κίνηση αυτή θα δυναμώσει την ανταγωνιστικότητα της Derbi έτσι ώστε να υποστηριχθεί η αύξηση των πωλήσεων της ισπανικής φίρμας».

Η χαρακτηριστική είσοδος του εργοστασίου της Derbi

Η χαρακτηριστική είσοδος του εργοστασίου της Derbi

Τα τοπικά συνδικάτα πιστεύουν πως πίσω από την απόφαση δεν κρύβονται μόνο οι πωλήσεις της Derbi που μειώνονται στην Ισπανική αγορά (η παραγωγή του εργοστασίου ήταν 24.000 μονάδες το ‘010 και η πρόβλεψη για το 2011 ήταν στις 20.000) αλλά και μια απόφαση πολιτικής, αφού έτσι «θα ικανοποιηθεί η Ιταλική κυβέρνηση, τα εργατικά συνδικάτα και οι εργάτες στην Ιταλία» μετά τη δυσαρέσκεια που έφερε σε όλους τους παραπάνω, η κατασκευή εργοστασίου της Piaggio στο Βιετνάμ. Η πρώτη Βιετναμέζικη Vespa – μια LX 150 προσαρμοσμένη στα δεδομένα της περιοχής με χαμηλότερη σέλα – κατασκευάστηκε το 2009 στο εργοστάσιο του Binh Xuyen Industrial Park στη βόρεια επαρχία του Vinh Phuc. Για το 2012 το εργοστάσιο έχει θέσει στόχο την κατασκευή 100.000 μονάδων.

Πέρα όμως από το κλείσιμο των εργοστασίων της Υamaha και της Derbi στην Ισπανία – και το πρόβλημα που δημιουργείται και στις δεκάδες τοπικές εταιρίες προμηθευτών τους – φήμες έχουν αρχίσει και διαρρέουν για λουκέτο και στο εργοστάσιο της Suzuki στη Gijón στην ίδια χώρα.

X