Άντεξε το Burgman
Τρελά πράγματα συμβαίνουν στην αγορά σκούτερ της Ισπανίας. Μια έμπειρη αγορά όσον αφορά στην αστική μετακίνηση δείχνει σαφή προτίμηση σε ένα μοντέλο που είναι σχεδόν άγνωστο οπουδήποτε αλλού, το Suzuki Burgman 125. Το οποίο και το 2013 αντιστάθηκε δυναμικά στην εισβολή των νεότερων διεκδικητών του τίτλου και παρέμεινε το πιο καλοπουλημένο σκούτερ στην χώρα της Ιβηρικής.
Όπως θα θυμούνται οι προσεκτικότεροι αναγνώστες του Scooternet είχαμε αναφερθεί στο παρελθόν για την προτίμηση των Ισπανών στα σκούτερ 125 κυβικών που υπερφαλαγγίζουν οποιονδήποτε άλλο κυβισμό εδώ και χρόνια.
Το 2011 πρώτο σε πωλήσεις είχε καταταγεί το Honda PCX 125 με 5.483 μονάδες, με δεύτερο το Suzuki Burgman 125 με 4.086 μονάδες, αλλά το 2012 επεφύλασσε εκπλήξεις, αφού το μικρότερο της οικογένειας Burgman, το 125 δηλαδή, κατάφερε να πιάσει 4.461 μονάδες και να περάσει πρώτο σε πωλήσεις.
Στο μεταξύ το εργοστάσιο της Suzuki στην Ισπανία (όπου κατασκευάζονταν τα Burgman 125 και 200, αλλά και το Sixteen UX 150) έκλεισε λόγω κρίσης και η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Ταϊλάνδη. Παρ’ όλα αυτά το Burgman αγέρωχο, για δεύτερη χρονιά και το 2013 φιγουράριζε πρώτο, best seller και πάλι στην Ισπανία.
Ούτε καν το ολοκαίνουργιο Honda SH 125i δεν μπόρεσε να το χτυπήσει, ενώ για άλλη μια φορά στην τριάδα τερμάτισε το Kymco Super Dink 125, όπως ονομάζουν στην Ισπανία το γνωστό μας Downtown με κινητήρα 125 κυβικών.
Πέρα από τα 125άρια που οδηγούνται στην Ισπανία με δίπλωμα κατηγορίας Β’ και για αυτό το λόγο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, άνω των 125cc – για ακόμα μια χρονιά – δημοφιλέστερο αναδείχθηκε το Yamaha T MΑΧ 530, με δεύτερο το Kymco Super Dink 300 (Downtown 300 για εμάς), που τερμάτισε μπροστά από το BMW R 1200 GS, με τα Yamaha XMΑΧ 400 και το Kawasaki Z800 να τα ακολουθούν. Παράλληλα στα 50άρια πιο καλοπουλημένο μοντέλο αναδείχθηκε η Vespa LX 50, με δεύτερο το Yamaha Neos 50.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2013 ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ
- Suzuki Burgman 125: 4.117 μονάδες
- Honda SH 125: 4.013 μον.
- Kymco Super Dink 125: 3.613 μον.
- Honda PCX 125: 3.431 μον.
- Kymco Agility City 125: 3.027 μον.
- Sym Symphony 125: 2.672 μον.
- Yamaha XMax 125: 2.519 μον.
- Peugeot Tweet 125: 2.347 μον.
- Piaggio Liberty 125: 2.164 μον.
- Honda Vision 110: 1.943 μον.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 125CC, ΤΟΥ 2013
- Yamaha T-Max 500: 1.420 μονάδες
- Kymco Super Dink 300: 1.300 μον.
- BMW R 1200 GS: 1.187 μον.
- Yamaha X-Max 400: 1.134 μον.
- Kawasaki Z800: 1.051 μον.
- Yamaha X-Max 250: 926 μον.
- Honda SH300i: 651 μον.
- BMW C 600 Sport: 620 μον.
- KTM 125 Duke: 599 μον.
- Honda CB500F: 550 μον.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ 50ΑΡΙΩΝ ΤΟ 2013
- Vespa LX 50: 2.085 μονάδες
- Yamaha Neos 50: 699 μον.
- Yamaha JOG RR: 611 μον.
- Piaggio Zip 50 2T: 544 μον.
- Kymco Vitality 50: 530 μον.
- Yamaha Aerox 50: 450 μον.
- Peugeot Kisbee 50 4T: 406 μον.
- Piaggio New Typhoon 50: 383 μον.
- Piaggio Liberty 50 4T: 357 μον.
- Peugeot Ludix Classic: 322 μον.