fbpx
Motul Skyscraper Left
Motul Skyscraper Right

Γαλλία 2023: Πτώση πωλήσεων σκούτερ, Α’ 3μήνου

Η γαλλική αγορά σκούτερ χάνει έδαφος

Η γαλλική αγορά είδε τις πωλήσεις Μαρτίου να πέφτουν κατά 6,2%, αλλά, το σημαντικότερο, τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2023 να μειώνονται. Από Ιανουάριο μέχρι και Μάρτιο στη Γαλλία πωλήθηκαν 62.612 δίτροχα, με τη Honda να είναι πρώτη και την Piaggio να χάνει μεγάλο ποσοστό πωλήσεων.

Το 2023 δεν έφερε στη γαλλική αγορά σκούτερ και μοτοσυκλετών αλλαγές στις προτιμήσεις και τις τάσεις των αγοραστών, αλλά μείωση των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία  του πρώτου τριμήνου, με τις ταξινομήσεις να καταγράφονται στις 62.612,  οι Γάλλοι είδαν μείωση -1,7% και τις προοπτικές για το επόμενο τρίμηνο να δείχνουν αρνητικές.

Ενώ η κατηγορία των μοτοσυκλετών αυξήθηκε κατά 10,7%, η κατηγορία των σκούτερ μειώθηκε κατά 16,0%, κάτι που θεωρείται “κοσμογονία” για μια αγορά που σημείωνε τα τελευταία χρόνια δυνατές πωλήσεις σκούτερ!

Την πιο σημαντική πτώση την κατέγραψαν οι κατηγορίες 2-50cc και 51-125cc, εκείνες δηλαδή που επηρεάζονται περισσότερο από τη χαμηλότερη ζήτηση στις μητροπολιτικές περιοχές, οι οποίες στη Γαλλία αρχίζουν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα λόγω απαγορεύσεων κυκλοφορίας και πληρωμής τελών για κυκλοφορία στα κέντρα των πόλεων!

Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και από την κατηγορία των ηλεκτρικών L1 που σημείωσαν πτώση -15,5%! Σε μια “φέρελπι” κατηγορία που υποτίθεται πως αυξανόταν με άλματα κάθε χρόνο, αυτό ίσως υποδηλώνει πως τα πρώτα σύννεφα αρχίζουν να μαζεύονται στον μέχρι πρότινος… λαμπερό ουρανό.

Στη Γαλλία, η χρήση οχημάτων εντός μητροπολιτικών περιοχών, ξεκινώντας από το Παρίσι, είναι υπό συζήτηση και τα τέλη έχουν αυξηθεί. Εξετάζοντας τις επιδόσεις του κορυφαίου κατασκευαστή, η Honda έχει αναλάβει την ηγετική θέση με τις πωλήσεις σκούτερ, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων του πρώτου τριμήνου να αυξάνονται κατά 5,0% χάρη στην ισχυρή ζήτηση για PCX125, Forza 125, αλλά και Ηornet 750, X-ADV 750, ΝΤ1100 και Forza 350.

Στη δεύτερη θέση η Yamaha δυσκολεύεται λίγο συνολικά (-0,8%), χάνοντας το 55,5% των πωλήσεων για το μοντέλο της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, το XΜΑΧ 125.

Στην τρίτη θέση ήταν η BMW, που έχασε ένα 2,1% ενώ στην 4η θέση η Peugeot κέρδισε 4,7%, περιμένοντας την άφιξη των μοντέλων που παρουσιάστηκαν μεν στην EICMA 2022, αλλά δεν είναι ακόμη στην παραγωγή.

Αξιοσημείωτα μεγάλη είναι η πτώση των πωλήσεων της Piaggio κατά -35,5%!

Η γαλλική αγορά σκούτερ, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, μετά από μια σειρά έξι συνεχόμενων ετών αύξησης των πωλήσεων – που ολοκληρώθηκαν με το ρεκόρ που επιτεύχθηκε το 2021 με περισσότερες από 300.000 πωλήσεις – το 2022 άρχισε να επιβραδύνει τους ρυθμούς της.

Αν και υποστηρίχθηκε από κίνητρα και επιδοτήσεις για στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, η βιομηχανία δυσκολεύεται κατά τη διάρκεια του έτους, λόγω των ελλείψεων  στις παραδόσεις που τιμώρησε τους κορυφαίους κατασκευαστές, ενώ η ζήτηση των καταναλωτών πάγωσε από την απότομη αύξηση των τιμών και τις μεγάλες λίστες αναμονής. Όπως ακριβώς συνέβη και συμβαίνει και στην Ελλάδα, με τη μόνη διαφορά πως οι Έλληνες καταναλωτές δεν πτοούνται και συνεχίζουν γράφοντας θετικότατους ρυθμούς αύξησης πωλήσεων!

Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις του 2022 στη Γαλλία ήταν 279.166 (-8,0%), επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2018, αν και οι πωλήσεις για τα ηλεκτρικά μοντέλα αυξήθηκαν σημαντικά, με την κατηγορία L1 να φτάνει στο +1,7% και την κατηγορία L3 να αυξάνεται κατά 235,9%.

Πάντως μέχρι στιγμής το 2023 δεν δείχνει να πηγαίνει για αύξηση πωλήσεων και κύκλοι του χώρου μιλούν ακόμα και για διψήφια μείωση επί τοις εκατό, σε σχέση με πέρσι.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X