fbpx

Peugeot New Tweet 125, Δοκιμή: H κομψή πλευρά της πρακτικότητας

Γαλλικό κλειδί για όλες τις δουλειές

* Κυβισμός: 124 cc * Ιπποδύναμη: 11,5 ίπποι (8,4kW) στις 8.500 rpm * Τελική ταχύτητα: 99 km/h (πραγματική) * Βάρος: 121 kg * Τιμή: 2.700 €

Με την παρουσίαση των νέων Tweet η Peugeot ανανέωσε δυναμικά τα δημοφιλέστερά της σκούτερ με μεγάλους τροχούς. Γεννημένα για την πόλη, ελαφριά και πολύ πρακτικά, με επίπεδο πάτωμα και λογική τιμή στα 2.700 € για την στάνταρ έκδοση Allure και 2.820 € για την έκδοση GT. Kείμενο: Αντώνης Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Είναι μεγάλο ατού οι 16άρηδες τροχοί, τους οποίους προτιμούν πολλοί Ευρωπαίοι σκουτερίστες που επιζητούν τη σταθερότητα ειδικά του μπροστινού μέρους και του τιμονιού, καθώς διασχίζουν τους γερασμένους δρόμους των πόλεων, τους διάσπαρτους με λακκούβες.

Μεγάλο ατού είναι και το επίπεδο πάτωμα που φιλοξενεί με άνεση τα πόδια του αναβάτη και αναδεικνύεται σε ισχυρό πλεονέκτημα όταν χρειαστεί να μεταφέρεις μικροπράγματα, ψώνια, τσάντες, σακούλες κ.λπ.

Ένα επίσης δυνατό σημείο του Peugeot New Tweet 125 είναι η σχεδίασή του. Κάθε, μα κάθε φορά οι Γάλλοι σχεδιαστές μας εντυπωσιάζουν με το πόσο καλοί αποδεικνύονται στην πράξη, δημιουργώντας πολύ κομψά σύνολα.

Πρόκειται για ένα άρτιο αποτέλεσμα στο σύνολό του, αλλά και στις λεπτομέρειες, ενώ παρόλο που εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα λευκό σκούτερ, χρώμα το οποίο έχει φύγει από τη μόδα τα τελευταία χρόνια, στην περίπτωση του Tweet γίνεται απόλυτα αποδεκτό.

Δείτε από το πλάι πώς αναπτύσσεται η κυρτή ποδιά του, δείτε τον τετραγωνισμένο προβολέα (και οθόνη), το γωνιώδες επιθετικό μπροστινό φτερό, το διαγώνιο πλαϊνό λευκό καπάκι που “κόβει” τα μαύρα πλαστικά στη μέση, την compact όμορφη ουρά και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα.

Οι πολύ όμορφες ζάντες είναι γυαλισμένες μπράτσο παρά μπράτσο, και αποπνέουν δυναμισμό, ακόμα κι όταν είναι σταματημένο το σκούτερ.

Αν το κοιτάξετε προσεκτικά, το νέο Tweet έχει δανειστεί στυλιστικούς κώδικες από το αυτοκίνητο, ιδιαίτερα στο επίπεδο των μπροστινών και πίσω φωτιστικών “νυχιών”, που είναι χαρακτηριστικά των Peugeot.

Η εφαρμογή των πλαστικών είναι σωστή, η αντιληπτή ποιότητα επίσης καλή, ανταποκρινόμενη στην τιμή του.

Το Peugeot New Tweet 125 στη βασική έκδοση των 2.700 ευρώ διατίθεται σε τρία χρώματα: Λευκό, μπλε και μαύρο, ενώ υπάρχει και έκδοση GT που έχει λίγο υψηλότερη τιμή στα 2.820 €, με πιο “racing” χρωματικό συνδυασμό (Γκρι Γραφίτη) με πορτοκαλιές λεπτομέρειες και κατάμαυρες ζάντες, αλλά και μια μικρή, σπορ ζελατίνα πάνω από τον προβολέα στο τιμόνι.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Η στάση του σώματος είναι όρθια, με το σκούτερ “κάτω” από τον αναβάτη σε μια πολύ βολική θέση που δίνει πλήρη έλεγχο στην πόλη, ενώ τα γόνατα δεν έρχονται σε επαφή με την ποδιά.

Οι διακόπτες είναι οι βασικοί και οικονομικής κατασκευής – ειδικά στα δεξιά για τα κουμπιά πλοήγησης και επικύρωσης του οργάνου –  η αποτελεσματικότητά τους, όμως, είναι καλή.

Η οθόνη του οργάνου μπορεί να είναι LCD και όχι TFT, αλλά οι ενδείξεις του είναι ευανάγνωστες ακόμα και στο άμεσο ηλιακό φως. Ωστόσο, όλες οι ενδείξεις είναι εκεί: από αυτήν της χαμηλής θερμοκρασίας (πάγος) μέχρι την εξωτερική θερμοκρασία και τις πληροφορίες για την κατανάλωση και τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα.

Το τιμόνι είναι βολικά στενό, μικρές οι μανέτες, όπως και τα μαλακά γκριπάκια, που έχουν κάθετες γραμμές και δεν διαθέτουν αντίβαρα για την εξάλειψη των κραδασμών, για λόγους που θα καταλάβετε αργότερα.

Όσο απλό και μαζεμένο κι αν φαίνεται το Tweet, ο εξοπλισμός του είναι σε καλά επίπεδα: υπάρχει θύρα USB στο μεγάλο, πρακτικό ντουλαπάκι που είναι “παλαιάς κοπής” αλλά πολύ χρήσιμο και ανοίγει με το κλειδί της μίζας, σταθερό γαντζάκι στην ποδιά και σχάρα αποσκευών με χειρολαβές συνοδηγού, που διαθέτει και αναδιπλούμενα μαρσπιέ.

Με ύψος στα 790 mm η σέλα είναι προσβάσιμη σε όλα τα αναστήματα, ενώ οι ψηλότεροι/τερες θα ήθελαν ένα πιο μακρύ πάτωμα, καθώς έχουν την τάση να σπρώξουν τα πόδια τους προς τα μπροστά. Σε αυτή την περίπτωση βγάζουν συνήθως τις μύτες των ποδιών έξω (και μπροστά) από την ποδιά.

Κάτω από τη σέλα, ο αποθηκευτικός χώρος δεν έχει μεγάλο μέγεθος, αλλά έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να χωρέσει ένα μικρό ανοικτό κράνος και μερικά ακόμα μικροαντικείμενα, ενώ διαθέτει και φωτάκι.

Ο αερόψυκτος, τετράχρονος, διβάλβιδος κινητήρας των 11+ίππων είναι ήσυχος στη λειτουργία του κι αναδίδει μια ζωντάνια που χαροποιεί τον αναβάτη του κάθε φορά που τον οδηγεί.

Είναι δυνατός στις εκκινήσεις (κοντή μετάδοση) και εμφανίζει νεύρο στο άνοιγμα του γκαζιού, κάνοντάς τον ιδανικό για ταχύτητες πόλης. Μέχρι τα 70 περίπου km/h διαρκεί η “ζωντανή του περιοχή” κι από κει και πάνω ανεβάζει στροφές και χιλιόμετρα πιο αργά. Μπορεί η τελική του να φτάνει τα 108 km/h στο κοντέρ (και τα 99 km/h πραγματικά), αλλά οι ωραίες εκκινήσεις του στα φανάρια θα λειτουργήσουν ανταποδοτικά.

Κι όλα αυτά χωρίς κραδασμούς, με το αυτόματο φυγοκεντρικό να ανταποκρίνεται πολύ καλά στο άνοιγμα του γκαζιού.

Μιας και είναι σχεδιασμένο για ταχύτητες πόλης, το σκούτερ είναι πολύ ευέλικτο και εμφανίζεται ζυγισμένο και εύκολο στη χρήση του.

Με κατανάλωση που φτάνει τα 2,9 λίτρα για 100 χιλιόμετρα, θα πετύχει σχεδόν 190 km αυτονομίας για τα 5,5 λίτρα του ρεζερβουάρ. Κάνοντας “συνετή” οδήγηση χωρίς εξάρσεις στο γκάζι, μπορείτε να δείτε την αυτονομία να ξεπερνάει τα 200 χιλιόμετρα.

Λόγω του στενού τιμονιού, το Tweet μπορεί να “χωθεί” ακόμα και σε μικρά ανοίγματα, ενώ ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του είναι οι μαλακές και άνετες αναρτήσεις του, που τα πηγαίνουν περίφημα  στους (κακούς) ελληνικούς δρόμους.

Με το τιμόνι να κόβει αρκετά – για τον μεγάλο μπροστινό τροχό – και λόγω του ότι το βάρος του είναι περιορισμένο στα 121 (γεμάτα) κιλά, θα βολέψει τους αναβάτες/βάτριες που θα το χρησιμοποιούν κάθε μέρα σε μποτιλιαρισμένους ή πολυσύχναστους δρόμους.

Tο Tweet διαθέτει σύστημα συνδυασμένου φρεναρίσματος CBS (υποχρεωτικό στις προδιαγραφές Euro5 και 5+, εάν δεν υπάρχει ABS) με τον μπροστινό δίσκο να μην έχει αίσθηση, ενώ τουλάχιστον παρέχει προοδευτική επιβράδυνση.

Επειδή το σκούτερ απευθύνεται κυρίως σε αρχαρίους, είναι η αριστερή και μόνο μανέτα που θα χρησιμοποιούν οι αναβάτες του, που ενεργοποιεί ταυτόχρονα και τους δύο δίσκους (διαμέτρου 226 mm αμφότεροι), μπροστά και πίσω. Και το αποτέλεσμα με αυτό τον τρόπο είναι τελικά καλό.

Λόγω και των μεγάλων τροχών, εκτός από το καλά “δεμένο” πλαίσιο, το κράτημα είναι απροβλημάτιστο, αφήνοντας την ελευθερία στον αναβάτη να το πιέσει στις στροφές, όσο βεβαίως του επιτρέπουν οι μαλακές αναρτήσεις και τα λάστιχά του που αποδίδουν καλά στο στεγνό.

Τελικά – Η ώρα της κρίσης

Το Peugeot New Tweet 125 είναι ζωντανό, αξιόλογο, εύκολο στη χρήση και τελικά ένα αξιοπρεπέστατο 125άρι σκούτερ που θα κερδίσει αυτόν ή αυτήν που το οδηγεί και σίγουρα του αξίζει μία καλή θέση στις πωλήσεις της αγοράς.

Το ενδιαφέρον είναι πως καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές του χάρη στην ξεχωριστή του εμφάνιση. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που ρωτούσαν και το χάζευαν στο δρόμο, ενώ όλοι ένιωθαν πως το γνωρίζουν ήδη κυρίως λόγω του θυρεού στην περιοχή της γραβάτας της ποδιάς. “Α, Peugeot είναι!” έλεγαν οι περισσότεροι, αφού είναι σαφές πως πρόκειται για μια μάρκα υψηλής αναγνωρισιμότητας, κυρίως λόγω των αυτοκινήτων της.

Παράλληλα είναι και η τιμή του, η οποία είναι μέσα στα επίπεδα του ανταγωνισμού κι έτσι του δίνεται η ευκαιρία να αποτελεί μια καλή υποψηφιότητα για μελλοντική αγορά κάποιου ή κάποιας που θέλει ένα φιλικό σκούτερ πόλης που θα του “λύσει τα χέρια”… αλλά και τα πόδια στο κομμάτι της καθημερινής μετακίνησης.

Περισσότερες πληροφορίες: www.peugeot-motocycles.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Κάτω από τη σέλα υπάρχει και αντικλεπτικός διακόπτης ασφαλείας
  • Τα καλά λάστιχα της CST (εκτός από το βρεγμένο, όπου δυσκολεύονται) έχουν ίδιες διαστάσεις 110/70 μπρος πίσω
  • Καλή είναι η κόρνα και πολύ καλό το φως που εκπέμπει ο μονός προβολέας τη νύχτα
  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ρηχός και χρειάζεται προσεκτική επιλογή κράνους ώστε να χωράει

  • Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι κάπως μπροστά τοποθετημένα και έτσι χρειάζεται λίγη προσοχή για να μη χτυπάει τις γάμπες του αναβάτη όταν κατεβάζει τα πόδια του στο έδαφος
  • Το γαντζάκι που βρίσκεται στην ποδιά δεν είναι αναδιπλούμενο, αλλά σταθερό και πρέπει να προσέχεις όταν περνάς το πόδι σου στο ανέβα-κατέβα
  • Αποτελεσματικοί είναι οι “πλήρεις” και οβάλ καθρέφτες

Θετικά σημεία

  • Ευχρηστία, χαμηλό βάρος
  • Αναρτήσεις
  • Κινητήρας, εκκινήσεις

Χρειάζεται βελτίωση

  • Αίσθηση μπροστινού φρένου
  • Περιορισμένος αποθηκευτικός χώρος
  • Λάστιχα σε βρεγμένο οδόστρωμα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X