fbpx

Thrust DSR 150 LC ABS/TCS, Δοκιμή – Πρώτη Επαφή

Το μεγάλο της DSR σχολής

Tρία είναι τα σκούτερ της γκάμας των Thrust DSR, και το μεγαλύτερο και ισχυρότερο αυτών το DSR 150 LC ABS/TCS, με όλα τα καλούδια του ονόματός του στη φαρέτρα του: υγρόψυξη, ABS, Start & Stop και Traction Control, έτσι ώστε να διεκδικεί με αξιώσεις μέρος της μεγάλης πίτας των Μini GT σκούτερ της κατηγορίας Α2 λόγω κυβικών. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Τα 150άρια σκούτερ είχαν πάντοτε ένα ενδιαφέρον και στην ελληνική αγορά, πέραν της ιταλικής, εξαιτίας άλλωστε της οποίας δημιουργήθηκαν. Βλέπετε, στη γειτονική μας χώρα για να μπει κάποιος στην “Εθνική”, την Autostrada όπως λέγεται, πρέπει να έχει κινητήρα τουλάχιστον 150 κυβικών.

Μαζί με την Ιταλία, όμως, ποτίζεται και η Ελλάδα, κι έτσι όσοι ήθελαν ένα “ενισχυμένο 125άρι” έπαιρναν 150άρια σκούτερ.

Το 150άρι της Thrust Motor είναι το ισχυρότερο της οικογένειας, λόγω του ότι έχει κινητήρα 149,6 cc και αποδίδει σχεδόν 15 ίππους (14,7 στις 8.500 rpm). Επίσης έχει και καλή ροπή στα 14 Νm, δύο χιλιάδες στροφές χαμηλότερα.

Η εμφάνιση του DSR όπως και όλα τα υπόλοιπα (δηλαδή πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα) είναι φυσικά κοινή σε όλα τα DSR, που ξεχωρίζουν για το ιδιαίτερο και κομψό μπροστινό τους μέρος το οποίο δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί σήμερα, κάνοντάς το ξεχωριστό.

Μπορεί να μοιάζει θυμωμένο το “μούτρο” του (προβολείς LED και ιδιαίτερα φώτα ημέρας) , αλλά συνάμα γίνεται συμπαθητικό, τη στιγμή που οι σχεδιαστές του έχουν χρησιμοποιήσει έξυπνες πινελιές στο σώμα του, όπως το δίχρωμο μπροστινό φτερό, τα διαφορετικού χρώματος μεσαία καπάκια/τμήματα κάτω από το τούνελ, τη μεγάλη φιμέ ζελατίνα που ταυτόχρονα όμως δεν εμποδίζει το βλέμμα του αναβάτη μέσα στην πόλη… όπου το DSR θα ζήσει και θα διαπρέψει στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλήρης τεχνική ανάλυση της οικογένειας Thrust DSR και του DSR 150 LC ABS/TCS

Η ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από ακριβότερες κατασκευές, ενώ είναι το μέγεθος, η ευελιξία και η εργονομία του που σε κερδίζουν, μαζί βεβαίως με τον κινητήρα του όπως θα δούμε παρακάτω.

Τα Thrust DSR 150 LC ABS/TCS διατίθενται σε τρία χρώματα: Γκρι Ματ, Λευκό και Κόκκινο Ματ.

Στο Δρόμο

Η προσεγμένη εργονομία είναι το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι μόλις καθίσεις στη χαμηλή σέλα (που έχει απόσταση 770 mm από το έδαφος) καθώς έχεις την εντύπωση ότι δεν κάθεσαι πάνω σε Mini GT αλλά σε κάτι πιο ευρύχωρο.

Καθισμένος “πάνω στο σκούτερ” μπορείς και επιβλέπεις το δρόμο χωρίς εμπόδιο (μια ζελατίνα ή μια ψηλότερη ποδιά, για παράδειγμα) τη στιγμή που το σωληνωτό τιμόνι με καβαλέτα μπορεί να ρυθμιστεί κιόλας, όπως και το ύψος των μανετών των φρένων, ένα καλό πλεονέκτημα σε σκούτερ όπου σε γενικές γραμμές αυτά δεν ρυθμίζονται.

Άνετη είναι η μεγάλη σέλα και το ίδιο καλά κάθεται και ο ψηλότερα τοποθετημένος συνεπιβάτης που ακουμπάει τα πόδια του πάνω σε μεγάλα αναδιπλούμενα μαρσπιέ, τα οποία “εξαφανίζονται” ωραιότατα μέσα στο σώμα του σκούτερ όταν κλείσουν.

Ο υγρόψυκτος, διβάλβιδος ψεκαστός κινητήρας (που έχει και Start & Stop παρακαλώ – άρα ιδιαίτερα εξελιγμένος) εντυπωσιάζει με την έλλειψη μηχανικών θορύβων, τους λίγους κραδασμούς, την καλή μετάδοση, την οικονομία στην κατανάλωση και τις ωραίες του επιταχύνσεις, τη στιγμή που η τελική του ξεπερνάει τα 100 km/h… αν και δεν προτείνουμε τέτοια “σπορ” υψηλών ταχυτήτων, άνω των 85-90 km/h, με Mini GT σκούτερ.

Είναι η “κοφτερή” τους γεωμετρία, κομμένη και ραμένη για ταχύτητες πόλης μέχρι τα 70 περίπου km/h και έχουν μικρά μεταξόνια, έτσι ώστε να είναι σούπερ ευέλικτα μέσα στο μποτιλιάρισμα (εξαιρετικό το κόψιμο του τιμονιού), όπως ακριβώς κάνει απολαυστικά και το Thrust DSR 150.

Η ευκολία χρήσης, οι “αεράτες” αντιδράσεις του στις άμεσες αλλαγές πορείας (14άρης τροχός μπροστά και 13 ιντσών πίσω), οφείλονται και στο γεγονός πως έχεις να κουμαντάρεις λίγα κιλά (κοντά στα 140), τη στιγμή που το μοτεράκι του αποδίδει σαν “γυμνασμένο” 125άρι, αφού αυτό ακριβώς είναι το DSR 150, αυτό κάνουν τα 25 παραπάνω κυβικά, δίνοντας λίγη παραπάνω ιπποδύναμη και γεμίζοντας παράλληλα την καμπύλη της ροπής.

Όλα τα παραπάνω γαρνίρονται και με ένα ωραίο ζευγάρι αναρτήσεων που δουλεύουν πολύ καλά και δεν ταλαιπωρούν ούτε τα χέρια, ούτε τη μέση του αναβάτη, αλλά και με ένα Start & Stop που μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση, την οποία μετρήσαμε κοντά στο πολύ καλό 2,8 λίτρα για 100 χιλιόμετρα. Μοντέρνος κινητήρας “με απ’ όλα” εξοπλισμένος γαρ…

Τώρα το ενδιαφέρον είναι πως με σύμμαχο το μεγάλο ρεζερβουάρ του DSR, που ξεπερνάει τα 10 λίτρα (!) η αυτονομία μπορεί να φτάσει και τα 375 χιλιόμετρα! Ξεχνάς να βάλεις βενζίνη, που λένε.

Ο αναβάτης στο μεταξύ απολαμβάνει μια ωραιότατη “ταμπλέτα” για όργανο, δηλαδή μια έγχρωμη LCD οθόνη με ενδείξεις για ταχύμετρο, στροφόμετρο, στάθμη καυσίμου, αυτονομία, ρολόι, αλλά και ενδεικτικές λυχνίες για φλας, θερμοκρασία κινητήρα, μπαταρίας, πίεσης λαδιού, κινητήρα. Επίσης υπάρχει και Traction Control για περιπτώσεις μειωμένης πρόσφυσης της ασφάλτου, το οποίο απενεργοποιείται αν θέλει ο αναβάτης.

Καλά είναι τα λάστιχα διαστάσεων 100/80-14 και 130/70-13 πίσω της CST, αρκεί να είναι στεγνή η άσφαλτος. Μπροστινό και πίσω φρένο είναι δισκόφρενα (διαμέτρου 240 mm μπροστά και 220 mm πίσω) έχουν δύναμη, αλλά όχι αίσθηση στις μανέτες, ενώ για τα δύσκολα υπάρχει κι ένα δικάναλο ABS.

Τελικά

Το Thrust DSR 150 ABS/TC, με καλή τιμή στα 2.890 ευρώ, έρχεται να βάλει υποψηφιότητα στην κατηγορία του, μιας και δεν έχει κάτι σημαντικό να ζηλέψει από ανταγωνιστές της κατηγορίας, παρά μόνο όσους έρχονται από την Ιαπωνία και είναι πολύ ακριβότεροι.

Συμπαθέστατο στην καθημερινότητά του, αποτελεσματικό μέσα στην πόλη, καλώς εξοπλισμένο, μικρό και “μανιτζέβελο” που λέγαν οι παλαιότεροι, οικονομικό στο καύσιμο και φιλικό με όλους τους αναβάτες κι αναβάτισσες ανεξαρτήτως ικανοτήτων και εμπειρίας.

Παράλληλα, διαθέτει εργονομική και άνετη θέση οδήγησης, τις κατάληλες διαστάσεις για να χώνεται παντού και μια εμφάνιση που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πλεονέκτηματά του.

Περισσότερες πληροφορίες:  thrust-motor.com

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.890 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, start & stop, 149,6cc και ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:14,7 ίπποι στις 8.500 rpm (ροπή 14,0 N.m/6.500 rpm)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 240mm / Δισκόφρενο 220 mm με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 100/80 μπρ. 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.375 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:10,5 lt
ΒΑΡΟΣ:127 kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected]

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ