Κομψό-μοντέρνο, με πλούσιο εξοπλισμό και ανάποδο πιρούνι
Το είδαμε ζωντανά στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας στην Αθήνα και είναι πιο εντυπωσιακό απ’ ό,τι στις φωτογραφίες. Το Daytona Virtus 300, χάρη στην πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στη σχεδίασή του, υπόσχεται απολαυστικές βόλτες στην άσφαλτο, χωρίς να διστάζει, όπως τα σκούτερ “δρόμου”, και στους χωματόδρομους. Η τιμή του ανακοινώθηκε στις 4.545 €
Η μόνη διαφορά του 300 σε σύγκριση με το Daytona Virtus 250 που είχε εισάγει η αντιπροσωπεία Γκοργκόλης ΑΕ στα τέλη του 2022 (δείτε εδώ) είναι πρώτα η ελαφρώς υψηλότερη τιμή του, αλλά κυρίως ο μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρας του 300 που είναι 278 cc, ενώ η ιπποδύναμη έχει ανέβει στους 26 ίππους.
Το Daytona Virtus 300 ανήκει στην κατηγορία των σκούτερ Urban Adventure και δεν κρύβει τις σχεδιαστικές επιρροές του, οι οποίες προέρχονται από την κατηγορία μοτοσυκλετών που παλαιότερα αποκαλούσαμε ψευδοεντούρο και σήμερα Adventure, υιοθετώντας τις σύγχρονες τάσεις, με πολυεπίπεδες επιφάνειες και δύο κομψούς LED προβολείς που του προσδίδουν δυναμική όψη.
Πάνω από τους προβολείς τεχνολογίας LED υπάρχει ζελατίνα που ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις καθ’ ύψος, μέσω ενός ιδιαίτερα εύχρηστου και εύκολου συστήματος, χωρίς τη χρήση εργαλείων.
Το αλουμινένιο, σωληνωτό, τύπου μοτοσυκλέτας τιμόνι είναι μεταβλητής διαδρομής (!) και εδράζεται σε επίσης αλουμινένια καβαλέτα.
Η σέλα του είναι μεγάλων διαστάσεων και ενιαία, ύψους 800 mm από το έδαφος, με τον συνεπιβάτη να τοποθετείται λίγο πιο ψηλά σε σχέση με τον αναβάτη, ενώ διαθέτει δύο διαφορετικής υφής καλύμματα.
Εντυπωσιακή είναι και η ουρά του Virtus 300, με τo επίσης LED φωτιστικό σώμα και φλας και την “κρεμαστή” προέκταση του φτερού που παίζει ρόλο βάσης πινακίδας, ενώ διαθέτει και ένα ακόμα, ξεχωριστό πίσω φτερό για προστασία από νερά και λάσπες. Στην ουρά υπάρχει μεγάλη, πρακτική σχάρα με χειρολαβές.
Λεπτομέρειες όπως οι αεραγωγοί πίσω από την ποδιά, τα αλουμινένια προστατευτικά στα μαρσπιέ του αναβάτη, η εμφανής, καλοφτιαγμένη αλουμινένια βάση των αναδιπλούμενων μαρσπιέ του συνεπιβάτη και οι διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό, τονίζουν την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί στην κατασκευή.
Ο υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας του Daytona Virtus 300 έχει κεφαλή με τέσσερις βαλβίδες και αποδίδει 26 ίππους στις 8.250 rpm, με τη μέγιστη ροπή να ανακοινώνεται στα 24Nm στις 7.000 rpm.
Η ανακοινώσιμη κατανάλωση είναι στα 3,7 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα (βάσει πρωτοκόλλου μέτρησης WMTC3), η οποία σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα των 13,5 λίτρων του ρεζερβουάρ προσφέρει μεγάλη θεωρητική αυτονομία που ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα.
Το Daytona Virtus 300 φτάνει στην ελληνική αγορά με έξυπνο σύστημα keyless και με ηλεκτρικό κλείδωμα/ξεκλείδωμα της σέλας, αλλά και της τάπας του ρεζερβουάρ.
Η έγχρωμη LCD οθόνη προβάλλει – πέρα από τις απαραίτητες βασικές πληροφορίες – και πλήθος συμπληρωματικών ενδείξεων, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν την πίεση των ελαστικών, την εξωτερική θερμοκρασία, καθώς και trip computer.
Επιπλέον, το Virtus είναι εξοπλισμένο με θερμαινόμενα γκριπ, λειτουργίας τριών σταδίων, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό του συμπεριλαμβάνονται η παροχή ρεύματος 12V στην αριστερή πλευρά των οργάνων, αλλά και η θύρα φόρτισης USB που βρίσκεται στο ντουλαπάκι, στην αριστερή πλευρά της ποδιάς, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει κινητό τηλέφωνο και μικροαντικείμενα.
Ο κύριος αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται κάτω από τη σέλα και μπορεί να χωρέσει το κράνος του αναβάτη.
Το Daytona Virtus 300 διαθέτει δισκόφρενα τύπου μαργαρίτα σε κάθε τροχό, με δαγκάνες της J.Juan (ακτινικής έδρασης μπροστά), ενώ φυσικά υπάρχει και ABS που φροντίζει για το μέγιστο επίπεδο ασφάλειας κατά την πέδηση. Η διάμετρος του μπροστινού δισκόφρενου είναι 240 mm και διπίστονη η δαγκάνα του, ενώ πίσω είναι 220 mm με τετραπίστονη δαγκάνα.
Οι μανέτες των φρένων είναι ρυθμιζόμενες σε πέντε θέσεις, με το Virtus 300 να αποτελεί ένα από τα ελάχιστα της κατηγορίας του με τέτοια δυνατότητα.
Oι τροχοί του Adventure scooter της Daytona είναι 13 ιντσών, τα ελαστικά διπλής χρήσης (άσφαλτος-χώμα) έχουν διαστάσεις 110/70 μπροστά και 130/70 πίσω, με το μεταξόνιο να είναι περιορισμένο στα 1.390 mm, φανερώνοντας ένα σκούτερ compact διαστάσεων.
Οι αναρτήσεις είναι κατασκευασμένες από την Kayaba (ή ΚΥΒ) με το πιρούνι να είναι ανεστραμμένο (!) αλλά να διαθέτει και καλάμια ικανής διαμέτρου 38mm, διαδρομής 90 χιλιοστών, ενώ πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ αερίου–λαδιού του ίδιου κατασκευαστή, με ξεχωριστά δοχεία και ρύθμιση για την προφόρτιση των ελατηρίων.
Το νέο Daytona Virtus 300 θα διατεθεί σύντομα μέσω του επίσημου δικτύου συνεργατών της Γκοργκόλης ΑΕ, με την τιμή του να έχει καθοριστεί στα 4.545€, όπως είπαμε και στον πρόλογο.
Περισσότερες πληροφορίες: www.daytonamotors.gr