Η Ινδία πρέπει να προχωρήσει και στους κινητήρες υδρογόνου
Η ινδική TVS Motors δουλεύει πάνω στην κατασκευή ενός σκούτερ που κινείται με υδρογόνο, θεωρώντας ότι αποτελεί την βέλτιστη λύση και το επόμενο βήμα από την αμφισβητούμενη από πολλούς ηλεκτροκίνηση.
Τα αυξανόμενα επίπεδα ρύπανσης σε όλο τον κόσμο έχουν οδηγήσει τους κατασκευαστές να στραφούν σε καθαρότερους και πιο πράσινους τρόπους μεταφοράς. Είναι η ηλεκτρική μετακίνηση μέχρι στιγμής που προτείνεται σαν η προτιμώμενη εναλλακτική λύση έναντι των ορυκτών καυσίμων.
Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο μπορούν επίσης να γίνουν βιώσιμη λύση για το μέλλον. Ένας από αυτούς τους κατασκευαστές είναι η ινδική πολυεθνική εταιρεία κατασκευής σκούτερ και μοτοσυκλετών TVS Motor Company, η οποία σύμφωνα με αναφορές εργάζεται πάνω σε ένα σκούτερ που κινείται με υδρογόνο.
Σαν βάση έχει χρησιμοποιηθεί το δημοφιλές ηλεκτρικό σκούτερ της εταιρίας, το iQube. Η TVS Motors πριν από λίγο καιρό κατέθεσε μερικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας που δείχνουν τα σχέδια της ινδικής αυτοκινητοβιομηχανίας και απεικονίζουν ένα σκούτερ που κινείται με υδρογόνο.
Τα εν λόγω έγγραφα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που διέρρευσαν, έδειξαν ότι η εταιρία εργάζεται πάνω σε ένα σκούτερ με δύο δοχεία «καυσίμου» υδρογόνου, τοποθετημένα στο μπροστινό κάτω τμήμα του πλαισίου.
Οι εικόνες αποκαλύπτουν περαιτέρω ότι μια σωλήνα πλήρωσης των ρεζερβουάρ βρίσκεται στην μπροστινή ποδιά, ενώ ένας ακόμα σωλήνας συνδέει τα δύο δοχεία.
Επιπλέον, σύμφωνα με την πατέντα, το σκούτερ υδρογόνου θα φέρει επίσης μια μπαταρία κάτω από το πάτωμα, το μέγεθος της οποίας δεν έχει ακόμη καθοριστεί.
Το σκούτερ θα διαθέτει σύστημα αποθήκευσης της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση, ενέργεια που θα παρέχεται βοηθητικά όταν χρειάζεται.
Ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου λειτουργεί πολύ παρόμοια όπως με αυτά με συμβατικές μπαταρίες, οι οποίες έχουν επίσης έναν ηλεκτρολύτη μεταξύ της καθόδου και της ανόδου τους. Η άνοδος λαμβάνει υδρογόνο και η κάθοδος λαμβάνει οξυγόνο από την ατμόσφαιρα.
Μέσου του διαχωρισμού – βλ. καταλύτης – πρωτονίων και ηλεκτρονίων στο υδρογόνο, τα ηλεκτρόνια παγιδεύονται ως ηλεκτρική ενέργεια και στέλνονται στον κινητήρα, με το υδρογόνο και το οξυγόνο που συνδυάζονται να παράγουν υδρατμούς (δηλαδή νερό), οι οποίοι απελευθερώνονται ως καυσαέρια.
Είναι σίγουρο πως η TVS δεν είναι η μόνη εταιρία που πειραματίζεται και εξελίσσει κινητήρες υδρογόνου, αφού όπως είπαμε είναι πολλοί εκείνοι που πιστεύουν ότι οι κινητήρες αυτοί αποτελούν το επόμενο, προτιμότερο και αποδοτικότερο επόμενο βήμα για την “καθαρή” μετακίνηση.